[Gezocht] Moederboard met ingebouwde grafische kaart met DVI

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:14
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar vervanging van de PC van m'n ouders. Hij wordt vooral gebruikt voor office/internet etc. Het is de bedoeling dat daarbij iig een LCD monitor komt. Op zich zou een Mac Mini een mooie oplossing zijn. Ik weet alleen niet of de overstap niet een te grote stap is. Daarom wil ook een mooi Windows alternatief bedenken.

Ik loop alleen tegen een probleem op. Het is de bedoeling dat de PC zo goedkoop mogelijk wordt. Daarvoor zijn heel veel mogelijkheden. Ik kan alleen geen moederboard vinden met ingebouwde grafische kaart met DVI aansluiting. Je kunt ook gaan voor een losse grafische kaart maar die is al gauw 50 euro of meer en ingebouwde oplossingen kosten meestal maar een tientje of minder.

Wie heeft een tip?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij bestaan zulke moederborden niet. Ik ben ze iig ook nog nooit tegengekomen.

DVI is ook eigenlijk een soort luxe wat de meeste gebruikers niet nodig hebben. Jij wilt deze ' luxe' nu voor de allerlaagste prijs en dat gaat niet ;) Koop anders gewoon een 2dehands kaartje voor 20 euro oid.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
M-865GD/ M - Manli Silverstar

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46

Nakebod

Nope.

Je wilt voor een zo goedkoop mogelijke oplossing gaan, maar je wilt wel een duurdere dvi aansluiting?
Tenzei je nu al het tft scherm hebt, snap ik het, maar als je het scherm nog moet kopen, waarom dvi?
Voor het "office" gebruik is dvi niet nodig, en een dvi scherm is volgens mij wel een stuk duurder dan een normaal d-sub scherm, dan die 50 euro die jij niet uit wil geven voor een vga met dvi.

[ Voor 9% gewijzigd door Nakebod op 05-03-2005 11:43 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik kom niet verder dan een Aopen i915GMm-HFS, die nog niet te krijgen is volgens mij.

Maar ik heb ook niet uitgebreid gezocht, enkel zoeken naar 'moederbord dvi' @ t.net frontpage :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Hoedje
Maar waarom?

Het scherm wordt altijd gebruikt. De processor/ grafische rekenkracht zijn echter bijna volledig overbodig. Daarom wil ik dus relatief meer geld uitgeven aan een goede monitor + DVI. Ik vind (daar kunnen anderen dus anders over denken :P) dat je het verschil echt ziet. Ik zoek een onboard oplossing met DVI omdat ik het zonde vind om een (relatief dure) grafische kaart te kopen met 3D mogelijkheden, waar dan toch geen gebruik van gemaakt wordt.
Ehm, heb je misschien iets meer info, ik kan het mobo niet in de PW vinden.
Resistor schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:43:
Ik kom niet verder dan een Aopen i915GMm-HFS, die nog niet te krijgen is volgens mij.
Idd, helaas is die nog niet te koop (staat iig niet in de PW).

[ Voor 37% gewijzigd door Hoedje op 05-03-2005 11:58 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:51

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Koop anders een ATI Radeon 7000 AGP kaartje voor 32 euro met DVI. Prima ding voor wat jij ermee wil, en maakt je zoektocht een stuk makkelijker :)

Hier stond een dode link.

• Palomar
  • Niet online
Hoedje schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:56:
Ehm, heb je misschien iets meer info, ik kan het mobo niet in de PW vinden.
Als je even met google zoekt zie je wel dat het een heel vaag/onbekend merk is. Ik zou me wel even goed bedenken voor je daadwerkelijk zo'n bord wilt aanschaffen. Mocht je problemen krijgen dan kan niemand je er mee helpen :X omdat niemand zo'n bord heeft.

Persoonlijk koop ik altijd liever bekende merken die veel verkocht worden. Heb je altijd wat betere support (zowel via de fabrikant als via gebruikers zoals bijv. op GoT). Maarja, dat is alleen maar mijn mening ;) Als jij zo'n vaag bord gaat kopen alleen om de DVI aansluiting moet je dat vooral doen ;)

Verwijderd

Gewoon goedkope moederbord, en op marktplaats een geforce 4 ti4200 met dvi kopen, of zoals hierboven vermeld een ati met dvi. Meestal ben je dan goedkoper uit dan een losse moederbord met video on board die dvi aansluiting heeft

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Dvi is mooier (vooral bij wat hogere resoluties). Echter iets zegt mij dat je door het gebruik van een goedkope wazige onboard videokaart ook weer kwaliteit inleverd, waardoor het uiteindelijk niks uit maakt toch?

Verwijderd

Volgens mij zit in de Asus Pundit-R een DVI aansluiting op de geintegreerde ATI 9100 IGP, dit is welliswaar niet enkel een moederbord maar een barebone, maar kan in combinatie met bv een Celeron-D een aardig en goedkoop office systeem vormen. En stil, ik heb er een voor mijn vader gebouwd met een (niet meer te krijgen) pentiumIV c 2,6, en deze is fluisterstil en mooi klein.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 14:04 ]

Verwijderd

Je hebt toch wel VGA-DVI verloop stukjes? Vast niet zo duur :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 14:06 ]

Verwijderd

Ik zou voor de mac mini gaan. Súper stil, klein, werkt makkelijk, geen virussen en zeer stabiel; wat wil een mens nog meer? Voor die doeleinden is hij prima geschikt.

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 20:46

Quintus

Eg wel! Dus....

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 14:06:
Je hebt toch wel VGA-DVI verloop stukjes? Vast niet zo duur :)
Dan gebruikt ie de DVI kwaliteit nog niet, en dat wil ie nou juist.

Unknown

• Hoedje
Ik ben er inmiddels wel achter dat dus niet gaat lukken. Dan ga ik nu door met mijn volgende vraag. Stel ik koop een DVI grafische kaart, waarschijnlijk een PCI variant. Dan is er niet zo heel veel keuze. Ik kan gaan voor een Radeon 7000, Radeon 9000 of (aangeraden) een Matrox G440. Is er ook nog een nVidea alternatief? En wat is de beste keuze, alleen gebaseerd op DVI 2D kwaliteit en prestatie bij een resolutie van 1280 * 1024 en als het even kan ook een resolutie van 1680 * 1024.

Ik vraag dit omdat ik het mij niet lukt om reviews te vinden die hierop ingaan...

Verwijderd

niet te snel opgeven ;)

Voor Asus mobo's met onboad VGA zijn pci kaartjes met alleen een DVI poort op te krijgen. Weet niet waar, maar heb ze hier in het grote boze Asus boek staan.

Verwijderd

Quintus schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:57:
[...]

Dan gebruikt ie de DVI kwaliteit nog niet, en dat wil ie nou juist.
Pff wordt toch alleen gebruikt voor office/internet. Alsof je ouders het verschil tussen DVI & VGA merken... 8)7
Hoedje schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:51:
Ik ben er inmiddels wel achter dat dus niet gaat lukken. Dan ga ik nu door met mijn volgende vraag. Stel ik koop een DVI grafische kaart, waarschijnlijk een PCI variant. Dan is er niet zo heel veel keuze. Ik kan gaan voor een Radeon 7000, Radeon 9000 of (aangeraden) een Matrox G440. Is er ook nog een nVidea alternatief? En wat is de beste keuze, alleen gebaseerd op DVI 2D kwaliteit en prestatie bij een resolutie van 1280 * 1024 en als het even kan ook een resolutie van 1680 * 1024.

Ik vraag dit omdat ik het mij niet lukt om reviews te vinden die hierop ingaan...
En je ouders vinden die resoluties OK? De mijne gaan al zeiken over het kleine lettertype @ > 1024 * 768 :X

Je maakt het jezelf een beetje moeilijk. Nogmaals, ze merken niets van het verschil, dus haal gewoon een goedkoop AGP bordje.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 00:46 ]

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 00:43:
[...]
Pff wordt toch alleen gebruikt voor office/internet. Alsof je ouders het verschil tussen DVI & VGA merken... 8)7
[...]

En je ouders vinden die resoluties OK? De mijne gaan al zeiken over het kleine lettertype @ > 1024 * 768 :X

Je maakt het jezelf een beetje moeilijk. Nogmaals, ze merken niets van het verschil, dus haal gewoon een goedkoop AGP bordje.
Ik blijf bezig :+ . Ik vind het aardig dat je daarover wil meedenken. Maar geloof me dat ik erover heb nagedacht en ik begrijp dat het wellicht een beetje onzinnig is. Nogmaals ik vind het wel de moeite waard.

Het punt is dat ik er wel 30 euro voor over heb om een TFT via DVI aan te sluiten ipv dsub. Maar ik vraag me dus af of de radeon 7000 niet wat erg oud is, en of ik misschien beter een andere kaart kan kopen?

• JvS
  • Laatst online: 17:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nogmaals ik vind het wel de moeite waard.
En daarom ga je enorm veel extra geld investeren? Ik vind dat je beter die 50 euro die een DVI scherm duurder is (omdat er dan meer invoerrechten op zitten) kan investeren in een duurder en beter paneel, want daarmee heb je gewoon veel meer kwaliteit. Het verschil tussen DVI en VGA aangesloten is amper aanwezig op een 1280x1024 17" of 19" scherm, pas bij hele hoge resoluties zijn er redelijke verschillen

Ik vind dat je nogal principieel bezig bent en de werkelijkheid uit het oog verliest. Want stel dat je zo'n moederbord niet vindt, dan ben je in totaal 80 euro kwijt aan een DVI paneel en een PCI kaartje met DVI. Ik vind het eerlijk gezegd nogal kortzichtig om dat geld niet in een duidelijk zichtbaar beter of groter TFT paneel te steken en wel in amper zichtbaar DVI/VGA verbetering.

Maar dat is dus wat ik vind he? :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Hoedje
Ik waardeer jullie feedback. Maar ik heb een bepaalde vraag en daar zou ik graag antwoord/advies op willen hebben. Aangezien jullie liever antwoord willen hebben op een andere vraag zal ik die eerst beantwoorden, maar willen jullie me dan ook alsjeblieft helpen :P.

Jullie vraag is, welke malloot koopt er nou een goedkope computer en gaat daar dan een scherm met DVI aanhangen?

De computer gaat vrij veel gebruikt worden. Mijn ouders willen graag een wat groter scherm, het liefst een 17 of 19 inch. Een LCD scherm ziet er mooi uit en is veel rustiger voor de ogen, dus daarom geen CRT. Ik weet niet hoe ik jullie moet overtuigen, maar ik vind dat je met een DVI aansluiting een scherper beeld hebt dan met een analoge aansluiting. Om even in te haken op JvS, ik wil en een mooi panel, en ik wil en een redelijk groot scherm en ik wil DVI. Ik wil alleen niet al te veel uitgeven, want mijn ouders hebben echt geen AMD64 4000 + met 1024 mb ram en een ATi 850XT nodig oid. Zij hebben genoeg aan een celeron processor, maar dan wel met een mooi scherm. Ik ben van mening dat een DVI aansluiting voor meer dan alleen gamen een meerwaarde heeft.

Daarnaast zal ik er ook aardig wat gebruik van gaan maken, aangezien het niet al te best gaat met mijn Laptop (een travelmate 800) en mijn computer onlangs al het loodje heeft gelegd. Een vriend heeft een Dell PC gekocht, en zo kon ik tegen een heel leuk prijsje een Dell 2005FWP kopen. Als het even kan zou ik die wel willen aansluiten op de computer totdat ik zelf weer wat heb gespaard voor een nieuwe PC/laptop.

Ik zei de hele tijd "ik vind", om er juist geen discussie over te beginnen. Door duidelijk aan te geven dat het mijn mening is, hoopte ik die uit de weg te gaan. Maar inmiddels staat het hele verhaal er toch. Maar laten we doorgaan, met waarvoor ik dit topic geopend heb:

Dus ik wil graag een moederbord met DVI aansluiting, aangezien dat niet gaat lukken. Ga ik nu voor een PCI videokaartje met goede DVI aansluiting. Maar welke moet ik hebben, die goed genoeg is om een resolutie van 1280 * 1024 en het liefst dus ook 1680 * 1024 aan te sturen.

Alvast bedankt voor alle hulp! :)

• Hoedje
En een subtiele kick!

• niels88
  • Niet online
Ga gewoon voor een moederbord met onboard video. En gebruik een vga-dvi adapter.
A: De pc blijft zo goed koop mogelijk. B: Zullen jou ouders echt het verschil zien tussen dvi en vga?
En als je echt dvi wilt, koop dan voor 50 euro een agp dvi kaart. Dat zal nog altijd goedkoper zijn als een mobo met dvi.

[ Voor 17% gewijzigd door niels88 op 14-03-2005 09:44 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00

Croga

The Unreasonable Man

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het met TS eens ben. Voor de ene PC hier in huis die alleen voor desktop toepassingen wordt gebruikt heb ik gekozen voor een 17" TFT scherm met DVI en een Matrox G550 kaart. De desktop kwaliteit van deze combinatie is simpelweg onovertroffen.

TS; Ik zou zonder meer voor een Matrox kaart gaan. Hoewel de "anderen" de afgelopen jaren wat ingehaald hebben op gebied van 2D kwaliteit, is Matrox nog steeds onbetwist leider. De G550 is mischien een beetje duur, maar een G450 of zelfs G440 zou een stuk meer in de richting moeten komen.

Als het goed is moet je voor borden met opgebouwde Intel grafische chipset ook een DVI kaartje kunnen krijgen. De 2D kwaliteit hiervan is ook zeker niet slecht. De vraag is alleen of dat DVI addon kaartje niet net zo duur (of bijna net zo duur) is als een aparte kaart....

[edit] hmmm... ik zie net dat de G550 nog maar zo'n 60 euro kost......

[ Voor 6% gewijzigd door Croga op 14-03-2005 09:58 ]

Verwijderd

de pundit heeft ook dvi maar dat is weer een barebone, maar de dvi zit iig wel onboard

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 22:57
Ik denk dat jij op zoek bent naar bijvoorbeeld een Geforce 4-mx of FX-5200 kaartje.. en dan koop je natuurlijk geen moederbord dat ook nog onboard VGA heeft maar een normaal goedkoop moederbord. Ik raad je wel AMD64 aan want die zijn lekker stil en zuinig als je er alleen maar mee office-t en internet.

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:14

pim_rs

Stars and Stripes

BovenHond schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:04:en zuinig als je er alleen maar mee office-t en internet.
precies dan kun je dus net zo goed voor een celeron of sempron gaan, de processor maakt zowiezo geen geluid, de koeling die je er op zet wel....

• Hoedje
niels88 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 09:38:
[...]
Ga gewoon voor een moederbord met onboard video. En gebruik een vga-dvi adapter.
A: De pc blijft zo goed koop mogelijk. B: Zullen jou ouders echt het verschil zien tussen dvi en vga?
En als je echt dvi wilt, koop dan voor 50 euro een agp dvi kaart. Dat zal nog altijd goedkoper zijn als een mobo met dvi.
A. Elke monitor met een DVI aansluiting heeft ook een VGA aansluiting dus dat is redelijk onzinnig. B. Dat is m'n vraag helemaal niet. En dan heb ik nu wel uitgelegd vind ik ;).

Kijk dat laatste heb ik wat aan, ik denk dat ik daar ook wel voor ga. Maar ik kan heel goedkoop een moederbord krijgen met celli en alleen PCI sloten.
Croga schreef op maandag 14 maart 2005 @ 09:57:
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het met TS eens ben. Voor de ene PC hier in huis die alleen voor desktop toepassingen wordt gebruikt heb ik gekozen voor een 17" TFT scherm met DVI en een Matrox G550 kaart. De desktop kwaliteit van deze combinatie is simpelweg onovertroffen.
Pas op hoor, je bent samen met mij de enige _/-\o_
TS; Ik zou zonder meer voor een Matrox kaart gaan. Hoewel de "anderen" de afgelopen jaren wat ingehaald hebben op gebied van 2D kwaliteit, is Matrox nog steeds onbetwist leider. De G550 is mischien een beetje duur, maar een G450 of zelfs G440 zou een stuk meer in de richting moeten komen.
[edit] hmmm... ik zie net dat de G550 nog maar zo'n 60 euro kost.....
Wow jij blijft bezig, thnx. Ik ga dit ff checken.
Als het goed is moet je voor borden met opgebouwde Intel grafische chipset ook een DVI kaartje kunnen krijgen. De 2D kwaliteit hiervan is ook zeker niet slecht. De vraag is alleen of dat DVI addon kaartje niet net zo duur (of bijna net zo duur) is als een aparte kaart....
Dit heb ik even bekeken voor dat moederbord wat ik kan overkopen. Daarvoor is dat helaas niet, het is namelijk alleen voor mobo's met AGP sloten. Het heet heel simpel "Add on" kaart. Goeie tip!!!
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:01:
de pundit heeft ook dvi maar dat is weer een barebone, maar de dvi zit iig wel onboard
Ik ga geen extra geld uitgeven voor een barebone, maar bedankt voor de feedback.
BovenHond schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:04:
Ik denk dat jij op zoek bent naar bijvoorbeeld een Geforce 4-mx of FX-5200 kaartje.. en dan koop je natuurlijk geen moederbord dat ook nog onboard VGA heeft maar een normaal goedkoop moederbord.
Op zich is het voordeel van onboard dat maar een paar euro duurder is. Maar inderdaad zal het waarschijnlijk een los kaartje worden, omdat anders gewoon niet (bijna niet) bestaat.
Ik raad je wel AMD64 aan want die zijn lekker stil en zuinig als je er alleen maar mee office-t en internet
precies dan kun je dus net zo goed voor een celeron of sempron gaan, de processor maakt zowiezo geen geluid, de koeling die je er op zet wel....
Bedankt, maar dat zoek ik zelf wel uit.

Tot slot. Ik ga nu zo ff een lijstje maken met mogelijke opties en kosten. Dan hoop ik daar wat ervaringen/test oid van te krijgen. Iig alvast allemaal bedankt.

• Hoedje
Ik heb het erg druk gehad, maar hier volgt alsnog de lijst (ff voor de duidelijkheid het gaat dus om PCI kaart met DVI die 1280 * 1024 aankan, en het liefst ook 1680 * 1050, het gaat alleen om 2D en de DVI kwaliteit).

Radeon 7000 (25 euro)
Radeon 9250 (50 euro)
Matrox G450 (90 euro) lijkt me wat duur

Tja, nVidia kan ik eigenlijk niets vinden!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:03:
Ik heb het erg druk gehad, maar hier volgt alsnog de lijst (ff voor de duidelijkheid het gaat dus om PCI kaart met DVI die 1280 * 1024 aankan, en het liefst ook 1680 * 1050, het gaat alleen om 2D en de DVI kwaliteit).

Radeon 7000 (25 euro)
Radeon 9250 (50 euro)
Matrox G450 (90 euro) lijkt me wat duur

Tja, nVidia kan ik eigenlijk niets vinden!
Ik wel ;)
http://213.206.102.189/My...uctID=58405&productType=1
pricewatch: XFX GeForce 4 MX4000 64MB (TV-Out, DVI)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 22:29 ]

• naftebakje
  • Laatst online: 13:11
Ik persoonlijk zou niet voor een celeron gaan, aangezien in mijn ervaring een goedkope AMD meer dan even goed presteerd, en de moederbordjes doorgaans een slag goedkoper zijn. Het verschil kan je in je videokaart steken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Hoedje

• naftebakje
  • Laatst online: 13:11
AGP kaartjes worden meer verkocht dan PCI, en zullen dus waarschijnlijk goedkoper zijn. En zowat elk moederbord heeft een AGPslot, dus hoef je daar niet echt op te letten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:35
Als je toch voor zo'n goedkoop mogelijke pc met DVI gaat zou ik toch een pundit-r barebone overwegen. 140 eurie en is ook nog eens klein. Veel MB alleen al gaan richting de 70 eurie.

Verwijderd

Misschien is een Moederboard met Radeon Xpress 200 wat voor jouw, heeft DVI, dus...

Verwijderd

Ik zoek een onboard oplossing met DVI omdat ik het zonde vind om een (relatief dure) grafische kaart te kopen met 3D mogelijkheden, waar dan toch geen gebruik van gemaakt wordt.
Maar zo bijzinder zijn die 3d kaartjs nou ook weer niet hoor. Het lijkt net alsof je met elke kaart doom 3 kan spelen maar er zijn ook gewone moderne kaarten die bijvoorbeeld prima presteren maar ook nog eens passief gekoeld kunnen worden bijvoorbeeld de ATI X300 of nVidia 6200. Beide zijn in AGP en PCI-E beschikbaar dus die keus heb je alvast.

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 22:13
Wat dacht je van een mx440 of een fx5200 die kaarten kosten tegenwoordig haast niks meer.
En die fx5200 is een dx9 kaart en ook nog passief gekoeld, kost vanaf 39 euro.

Verwijderd

TRASH_LORD schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:23:
Wat dacht je van een mx440 of een fx5200 die kaarten kosten tegenwoordig haast niks meer.
als je toch een kaart neem met lage prestaties neem dan altijd een passief gekoelde, de ventilators zijn echt niet nodig, ze gaan kapot en maken geluid.

maarja ff ontopic: een mobo met dvi onboard zit er dus (nog) niet in?
ik denk wel dat er in de toekomst alle onboard vga uitgerust gan worden emt dvi, het aantal dvi monitoren groeit met de dag. hoewel ik ook denk dat onboard misschien wel helemaal gaat verdwijnen omdat (ong. 2 jaar oude) vga kaartjes tegenwoordig geen drol meer kosten.

onboard is vaak wel een leuke goedkope oplossing maar het beperkt je keuze enorm, ik zou daarom toch een bord uitkiezen wat ik zelf echt wil en dan ook een kaaartje kopen die ik zelf wil.

• Ultraman
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als ik zo zie dat 2D Kwaliteit zo op prijs wordt gesteld dan zou ik niet gaan voor een goedkoop gf4mx of een fx5200. nVidia heeft met de gf4mx juist een van de slechtste 2D kwaliteit en met de fx5200 lijkt me dat niet anders aangezien dat ook een echte budgetkaart is als opvolger van de gf4mx.

Die Matrox lijkt mij idd ook wat overkill. Wat je overhoudt zijn dan de ATi kaarten die het ook goed doen kwa 2D Kwaliteit. Het verschil tussen de 7000 en de 9250 is kwa 2D niet zo groot. Dat hangt af van hoe dat gefilterd wordt. Probeer eens de beeldkwaliteit van de 7000 op te zoeken in reviews en ook die van de 92xx serie. Ik heb zelf een ATi 9000 en die had destijds een van de betere 2D kwaliteiten (helemaal vergeleken met de GF4 serie van nVidia) en kon ook nog eens wat aan 3D doen. De 9200 serie is een soort verbeterde versie van de Radeon 9000 dus lijkt me de beeldkwaliteit gelijkwaardig. Mocht er ook ooit nog eens een keer iets van een 3D gebeuren benodigd zijn dan heb je met de 9250 toch net even wat meer achter de hand dan de 7000.

Het verschil tussen de 7000 en de 9250 lijkt me niet zo groot. Ik kan wel zeggen dat ik een prima ervaring heb met mijn 9000 Pro en de beeldkwaliteit van de 7000 zul je dan denk ik even op moeten zoeken in reviews. Succes!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Coming to a OC-MOD-SHOP near you, real soon...... i hope

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55734
http://www.xtremesystems....nt.php?attachmentid=26367

goed kijken, dat zwarte naast de VGA is DVI onboard
zijn al diverse meldingen over gekomen via Cebit 2005, datum niet bekend
waarschijnlijk niet goedkoop en extremely tweakable voor amd socket 939

leuk om te combineren met deze proc ; nieuwe AMD met "Venice" core
check de specs en pic's die deze gast haalt met z'n 3800+ (officieel nog niet uit?)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=56313

dat zijn FX-55 prestaties voor half geld aan de benches te zien

ps. ik HEB een Radeon 200 Xpress bord van MSI (MS-7093) = NO DVI !!!

[ Voor 7% gewijzigd door bennovb op 19-03-2005 00:08 ]

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:51

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Mensen hebben het hier over Matrox en scherpe 2D enzo, maar dat is toch juist het hele punt van DVI gebruiken? Ben je niet afhankelijk van je erg goedkope filters op je kaart van 30 euro en is alles toch prima?

Verder is die Radeon 7000 misschien wel een oude kaart, maar als er toch geen 3D wordt gebruikt is het een perfect ding... Goedkoop, geeft beeld, allemaal passief gekoeld, sommigen met DVI aansluiting...

Hier stond een dode link.

• Hoedje
Goed nu, bedankt voor alle jullie hints & tips etc. Ik zal even een update geven.

Mijn ouders PC is een Dimension 3000 geworden. Deze heeft een Intel Celeron processor bla bla bla. Hij is prima geschikt voor hun wensen en voldoet dus ook helemaal. Maar daar zit dus ook gewoon een VGA aansluiting op en dus geen DVI. Dus de zoektocht gaat verder...

Ik ben geweest bij de Computerland en de Mycom. Die hebben allebei (!) geen PCI kaartje met DVI aansluiting. Computerland hebben sowieso geen PCI kaartjes. De Mycom heeft ze wel (Radeon 7000 en FX5200), maar deze hebben allebei geen DVI. De radeon 7000 heeft het wel volgens hun site, maar die jongen heeft gekeken en in het echt zit ie er toch niet op :(. Dus de zoektocht gaat verder...

• Hoedje
naftebakje schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:43:
AGP kaartjes worden meer verkocht dan PCI, en zullen dus waarschijnlijk goedkoper zijn. En zowat elk moederbord heeft een AGPslot, dus hoef je daar niet echt op te letten.
&
B3NN0 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 00:03:
Coming to a OC-MOD-SHOP near you, real soon...... i hope

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55734
http://www.xtremesystems....nt.php?attachmentid=26367

goed kijken, dat zwarte naast de VGA is DVI onboard
zijn al diverse meldingen over gekomen via Cebit 2005, datum niet bekend
waarschijnlijk niet goedkoop en extremely tweakable voor amd socket 939

leuk om te combineren met deze proc ; nieuwe AMD met "Venice" core
check de specs en pic's die deze gast haalt met z'n 3800+ (officieel nog niet uit?)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=56313

dat zijn FX-55 prestaties voor half geld aan de benches te zien

ps. ik HEB een Radeon 200 Xpress bord van MSI (MS-7093) = NO DVI !!!
&
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:56:
Misschien is een Moederboard met Radeon Xpress 200 wat voor jouw, heeft DVI, dus...
&
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:12:
[...]

Maar zo bijzinder zijn die 3d kaartjs nou ook weer niet hoor. Het lijkt net alsof je met elke kaart doom 3 kan spelen maar er zijn ook gewone moderne kaarten die bijvoorbeeld prima presteren maar ook nog eens passief gekoeld kunnen worden bijvoorbeeld de ATI X300 of nVidia 6200. Beide zijn in AGP en PCI-E beschikbaar dus die keus heb je alvast.
Thnx, maar ik heb dus geen AGP slot en die gaat er ook niet komen... Het gaat echt om een PCI oplossing, dus ook niet PCI-e

TRASH_LORD schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:23:
Ik ga zo ff een pricewatch lijstje maken, ik zal kijken of ik iets kan vinden.

cybersteef schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:56:
Als ik zo zie dat 2D Kwaliteit zo op prijs wordt gesteld dan zou ik niet gaan voor een goedkoop gf4mx of een fx5200. nVidia heeft met de gf4mx juist een van de slechtste 2D kwaliteit en met de fx5200 lijkt me dat niet anders aangezien dat ook een echte budgetkaart is als opvolger van de gf4mx.

Die Matrox lijkt mij idd ook wat overkill. Wat je overhoudt zijn dan de ATi kaarten die het ook goed doen kwa 2D Kwaliteit. Het verschil tussen de 7000 en de 9250 is kwa 2D niet zo groot. Dat hangt af van hoe dat gefilterd wordt. Probeer eens de beeldkwaliteit van de 7000 op te zoeken in reviews en ook die van de 92xx serie. Ik heb zelf een ATi 9000 en die had destijds een van de betere 2D kwaliteiten (helemaal vergeleken met de GF4 serie van nVidia) en kon ook nog eens wat aan 3D doen. De 9200 serie is een soort verbeterde versie van de Radeon 9000 dus lijkt me de beeldkwaliteit gelijkwaardig. Mocht er ook ooit nog eens een keer iets van een 3D gebeuren benodigd zijn dan heb je met de 9250 toch net even wat meer achter de hand dan de 7000.

Het verschil tussen de 7000 en de 9250 lijkt me niet zo groot. Ik kan wel zeggen dat ik een prima ervaring heb met mijn 9000 Pro en de beeldkwaliteit van de 7000 zul je dan denk ik even op moeten zoeken in reviews. Succes!
strandbal schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:21:
Mensen hebben het hier over Matrox en scherpe 2D enzo, maar dat is toch juist het hele punt van DVI gebruiken? Ben je niet afhankelijk van je erg goedkope filters op je kaart van 30 euro en is alles toch prima?

Verder is die Radeon 7000 misschien wel een oude kaart, maar als er toch geen 3D wordt gebruikt is het een perfect ding... Goedkoop, geeft beeld, allemaal passief gekoeld, sommigen met DVI aansluiting...
Tja, deze twee reacties spreken elkaar een beetje tegen. Het liefst wilde ik em in de buurt halen en dan metteen ff uitproberen en vragen of ik hem terug mocht brengen als ik de kwaliteit tegen vond vallen. Maar helaas geen kaartjes (red). Aangezien ik nu waarschijnlijk toch via internet moet gaan bestellen wil ik eigenlijk wel graag weten hoe het nu zit?

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nou tegensprekend vind ik het niet.
Het verschil tussen de 7000 en de 9250 is niet zo groot. Wel zijn de filters natuurlijk belangrijk. De 7000 wordt volgens mij op dit moment puur zo goedkoop mogelijk gemaakt. De 9250 zit ook in het budget segment maar is nog iets recenter. De beeldkwaliteit van de Radeon 9000 serie is erg goed. Vroeger heb ik voor de Radeon 9000 gekozen omdat de beeldkwaliteit gewoon een stuk beter was (en nu nog steeds is) dan een nVidia kaart. De 9250 is vrijwel hetzelfde gebeuren als de 9000 dus ik denk dat je je daar geen miskoop aan zult doen.
Wil je niet teveel geld uitgeven en toch goede beeldkwaliteit hebben pak dan een Radeon 9000 - 9250 of een 7000 als dat er ook goed uitziet. Een Matrox is in 2D gewoon de top maar die kost dan ook gelijk een stuk meer en dat lijkt me gewoon zonde.

• Hoedje
Ik had voor mezelf ook al zo'n beetje de knoop doorgehakt. Ik ga proberen een Radeo 9250 op de kop te tikken. Waarom die en niet de Radeon 7000. Eik om twee redenen. Allereerst het topic, ik ben het er mee eens dat die nieuwer is en daarom zeer waarschijnlijk ook beter (de radeon 7000 is inmiddels wel erg oud). Daarnaast zit hier ook een TV-out op en dat is altijd handig. Zo kan ik icm de TV die ook op deze kamer (boven) staat ook een DVD speler "maken". Deze kaart is te koop voor ongeveer 50 - 60 euro!

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 20-03-2005 15:41 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ben het helemaal met je eens en TV-Out kan idd erg handig zijn. Succes met de kaart!

[ Voor 24% gewijzigd door Ultraman op 21-03-2005 23:35 ]

Pagina: 1