Toon posts:

2 socket a processors

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een athlon xp2400 en een xp1800, de ene is 333Mhz fsb en de ander 266.
Is het toch mogelijk om een dual socket a moederplank te kopen en ze daar beiden op te zetten of werkt dat niet ??
Bvd.

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
nee, dit is niet mogelijk je zet toch een geen traktorbanden onder een mini of wel dan. En dit had je goed kunnen vinden in het faq.

http://Compusmurf.xs4all.nl

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:18
Je zult ze in ieder geval allebei moeten modden, zodat het Athlon MP's worden. Daarna zul je het zo instellen dat ze allebei evensnel draaien en dat is zoals die XP1800 met een fsb van 266 (MP borden klokken slecht over).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 15:50
Volgens mij heb je om te beginnen MP-processoren nodig om dual-processor te kunnen draaien (ipv XP, of je moet echt willen gaan tweaken). Daarnaast moeten ze ook nog dezelfde snelheid hebben volgens mij.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarnaast kan het ook nog eens zo zijn dat de cores verschillen van die dingen.
Daarnaast zul je de MP van die 2400+ van 15 naar 11,5 naar beneden moeten brengen, harder dan 133FSB trekt een MP(X) bord niet.
Je verzuimt te vermelden wat voor cpus het exact zijn, maar die dingen hebben ook nog eens een andere Vcore, ik kan je vertellen dat je dual ding dat NIET leuk gaat vinden.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Compusmurf schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:23:
nee, dit is niet mogelijk je zet toch een geen traktorbanden onder een mini of wel dan. En dit had je goed kunnen vinden in het faq.
Wel cool :p

maar dan wordt het bv aan de ene kant traktor banden en aan de andere kant fietswielen ofzo (in jouw redenatie).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

n00bs schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:59:
[...]

Wel cool :p

maar dan wordt het bv aan de ene kant traktor banden en aan de andere kant fietswielen ofzo (in jouw redenatie).
Die vervolgens ook nog eens op verschillende snelheid ronddraaien.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS, begin als je een vraag als dit hebt allereerst eens met de handleidingen en specificaties van borden in kwestie te lezen. Dan lees je wat officieel ondersteund is.

Dat is dit zeker niet. Maar dan moet je logica gaan toepassen en kijken wat de eigenschappen zijn van zo'n dual SoA bord. En van je CPUs. En ik lees eigenlijk totaal geen overwegingen in die richting.

Officieel kan dit niet, met de info die je geeft is niet eens te achterhalen of de (radicale) mogelijheid die Terw_Dan geeft een optie is. Je stelt interessante vragen, maar als je wilt dat wij zinnige antwoorden komen moet je met VEEL meer info komen in je vragen (coretype, beoogde moederbord, wat je ZELF dan verwacht en waarom...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.