Waar zit sensor Pioneer VSX 1014 van afstandbediening.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb een pioneer VSX 1014 reciever (perfect dingetje :) ) maar nu heb ik een kleine van 10 maanden die nogal op onderzoek is en nu wil ik een deur voor mijn kast maken waar het spul in staat.
Nu wou ik eigenlijk terplaatse van de ontvanger/sensor van mijn reciever aan de binnenkant van de deur een sparing maken die net niet door het houten deurtje heen gaat (met een bovenfrees).
Dus er moet op de plaats van de sensor een heel dun stukje hout zitten zodat de afstandbediening nog werkt als de deur dicht zit. Lijkt me wel zo makkelijk en hoef ik de deur niet te openen als ik de radio aan zet of harder en zachter wil doen. Met warmte ontwikkeling in kast hou ik rekening mee dus das geen probleem.

Heeft iemand een idee hoe ik erachter kan komen waar die ontvanger/sensor zit?
Volgens mij zit hij ergens aan de rechterkant van de display.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel dat je in vrijwel alle handleidingen bij de afstandsbediening te zien krijgt binnen welke hoek en naar welk gebied je moet wijzen met de afstandsbediening (in ieder geval bij yamaha) misschien dat je dat even moet bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Is het niet handiger om te werken met glazen deuren?
Kun je ook nog zien wat er op het display staat van de receiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dupje schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:43:
Is het niet handiger om te werken met glazen deuren?
Kun je ook nog zien wat er op het display staat van de receiver :)
Nee dit is geen optie.
Ik heb er liever houten deurtjes voor.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeroenzz/foto/1014ir.jpg

Hoe weet ik dat? Ik heb een 1014, even met een zaklamp op het frontje schijnen, en daar kan je hem dus zien zitten :)

En nog een tip; ook het dunste stukje hout laat niet voldoende ir door voor een goede ontvangst, dus ik zou toch wat anders verzinnen.

[ Voor 28% gewijzigd door Tele op 05-03-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we toch bezig zijn over de 1014, hoe klinkt deze pioneer, ik hoorde dat de pioneers van de elite reeks wat warmer en minder direct/boemerig klinken dan de lagere serie? Wat is jullie mening hierover? Is het stereo geluid een beetje aardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:38:
Ik weet wel dat je in vrijwel alle handleidingen bij de afstandsbediening te zien krijgt binnen welke hoek en naar welk gebied je moet wijzen met de afstandsbediening (in ieder geval bij yamaha) misschien dat je dat even moet bekijken.
Je hebt gelijk.
Dit staat ook in de manual van de Pioneer.
Ik ga er dan maar vanuit dat ie daar ook zit .
Toch ff het boekje goed lezen.

Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tele schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:17:
Hoe weet ik dat? Ik heb een 1014, even met een zaklamp op het frontje schijnen, en daar kan je hem dus zien zitten :)

En nog een tip; ook het dunste stukje hout laat niet voldoende ir door voor een goede ontvangst, dus ik zou toch wat anders verzinnen.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:25:
Nu we toch bezig zijn over de 1014, hoe klinkt deze pioneer, ik hoorde dat de pioneers van de elite reeks wat warmer en minder direct/boemerig klinken dan de lagere serie? Wat is jullie mening hierover? Is het stereo geluid een beetje aardig?
Ik heb de 1014 thuis met de 814 vergeleken, en dit zijn twee totaal verschillende apparaten qua klank, de 1014 klinkt ontzettend vol zonder boemerig te klinken, ook in stereo ben ik er dik tevreden over. Bij een 5.1 opstelling kan je de resterende 2 kanalen gebruiken om je fronts te bi-ampen, ook dat levert weer een verbetering op. De 814 is in surround een prima reciever, maar qua klank en stereo legt hij het duidelijk af tegen de 1014. Ik ben van een marantz sr7200 naar de pioneer gegaan, wat een ontzettende verbetering van klank gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:25:
Ik heb een yamaha 640 gehad en een Onkyo TX-SR702E een week getest en toen de Pioneer vsx-1014 getest.
Deze vond ik persoonlijk fantastisch klinken in combi met mijn B&W 600 serie luidsprekers.
Mijn keus was snel gemaakt wat betreft de reciever van pioneer.
Vind hem helder klinken in vergelijking met de yamaha en de onkyo.
Wat ik ook een pre vind (maar dat is persoonlijk) dat er geprogrammeerde equalizer regels zijn die je kan selecteren en zelf kan programmeren.
Veelzijdige reciever met helder geluid maar beslist niet boemerig.
Probeer hem eens en luister eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1014 wordt overal beschouwd als de goedkoopste receiver omdat hij alles uit de elite serie heeft voor een zeer schappelijke prijs (in amerika is de receiver maar 350-400 dollar!!) maar zou je deze receiver als warm of helder omschrijven? Ben op zoek naar een nieuwe receiver voor mijn boxen, maar mijn yamaha klinkt iets te scherp af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:02:
De 1014 wordt overal beschouwd als de goedkoopste receiver omdat hij alles uit de elite serie heeft voor een zeer schappelijke prijs (in amerika is de receiver maar 350-400 dollar!!) maar zou je deze receiver als warm of helder omschrijven? Ben op zoek naar een nieuwe receiver voor mijn boxen, maar mijn yamaha klinkt iets te scherp af en toe.
Het omschrijven van de klank van een reciever is niet mijn ding, maar ik kan je wel vertellen dat hij zeer krachtig is, en een stuk lekkerder klinkt op m'n speakers dan m'n vorige marantz reciever. Verder is de MCACC en equaliser ideaal, en zelfs de afstandsbediening vind ik handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:02:
Hmm te scherp....
Dan denk ik persoonlijk dat deze 1014 niet wat voor je is.
Ik ervaar de 1014 als helder, meer helder als mijn vorige yamaha 640.
Scherp wil ik het niet noemen maar misschien, als ik je omschrijving lees, kan de 1014 in ieder geval denk ik niet minder scherp gaan klinken.
Maar hé, dat zou je toch ff moeten luisteren.
Pagina: 1