[2003] Sluit af, dan grijs scherm maar niet uit*

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Het gaat om Server 2003 Standard (OEM, maar dat maakt weinig uit). Het systeem is een Celeron 2.2, Zalman voeding, P4P800 mb. Verder standaard spul, niets bijzonders of oud.

Bij het afsluiten gebeurt er het volgende:
Bericht: Saving, bla bla...
Bericht: Windows is shutting down.
En verdwijnt de message box en krijg ik enkel een grijs scherm, verder niks meer. De schijf slaat af, de rest blijft aan.

Ik zou verwachten dat je zo´n bericht krijg dat je je PC moet uitzetten, maar dit bericht komt ook niet. Dit systeem zou toch gewoon zichtzelf uit moeten kunnen schakelen?

Ik heb al zitten proberen met ACPI. ACPI 2.0 aan- of uitzetten. Bij installeren van Windows F5 en dan advanced optie gebruiken, maar helaas nog geen verbetering.

Iemand een idee? Alvast bedankt.

edit: Ik heb nog even een standaard XP installatie geprobeerd, en die sluit wel gewoon af...

[ Voor 6% gewijzigd door Martin?81 op 05-03-2005 02:28 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je al een kale installatie gedaan zonder dat je allerlei drivers hebt geinstalleerd :? veel brakke drivers willen wel eens roet in het eten gooien

op een server installeer je in principe geen drivers van 3rd party's als het OS er zelf al ondersteuning voor heeft (of het moet al gaan om bv nic drivers die een performanceboost of extra functies leveren)

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
kleine titelfix :)
Server 2003 wil niet naar behoren afsluiten. > [2003] Sluit af, dan grijs scherm maar niet uit*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Erik schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 08:38:
heb je al een kale installatie gedaan zonder dat je allerlei drivers hebt geinstalleerd :? veel brakke drivers willen wel eens roet in het eten gooien

op een server installeer je in principe geen drivers van 3rd party's als het OS er zelf al ondersteuning voor heeft (of het moet al gaan om bv nic drivers die een performanceboost of extra functies leveren)
Nu inderdaad, helemaal standaard. Was ik nog vergeten te zeggen. Dit is het resultaat na een schone installatie. Dus nog niets aan veranderd. :)

Vannacht heb ik ´ACPI uniprocessor´ gekozen bij installatie, misschien dat dat het verhelpt. XP geeft dat ook aan na installatie.

edit: Maakt helaas ook niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Martin?81 op 05-03-2005 13:24 ]

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 16:11
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds kort. Mijn server heeft het tijden goed gedaan, maar sinds kort krijg ik precies hetzelfde... Wie kan mij helpen? p.s. ik heb dezelfde opteis hierboven al geprobeerd.