Toon posts:

CD spelers problemen!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 cd spelers staan.

De eerste is een Sony CDP-XE220. Deze heeft de laatste tijd veel problemen met lezen van CDR's (inlezen duurt vaak een minuut of 5 als het al lukt en dan krijg je opeens ergens in de CD de melding "NO DISC"). Dit probleem doet zich met dezelfde cd's niet voor op andere CD spelers...
Ik heb de lens al schoongemaakt maar dat mocht niet baten.

De tweede is een Philips CD 640. Ja een oud beestje ja. Regelmatig treedt het probleem dat hij geen 1 cd leest. Maar dan ook echt gene. Raar genoeg werkt hij een dag later weer....
Ohja, de lens van die is ook schoon...

Iemand die een oplossing weet?

Verwijderd

Koop hewoon een nieuwe cd-rom spelen !!!!!!!

van asus of creative

Kostje 120 piek maar heb je een goei cd-rom speler

Verwijderd

Bij oude CD-ROM spelers helpt het soms als je DMA van je CD-ROM speler uitzet dus in apparaatbeheer bij de eigenschappen van CD-ROM DMA uitzetten. Als dit nog niet aanstond kun je het ook aanzetten. Je moet gewoon kijken wat het beste werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Euh dankjewel voor de aandacht maar ik had het toch eigenlijk wel over HIFI cd spelers.... die voor op je stereo :)

Verwijderd

Ooh, nou dan als schoonmaken niet meer werkt is hij waarschijnlijk versleten of de kop is kapot. Als hij op een vochtige plaats staat dan kan hij ook nog wel eens slecht werken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou mijn kamer is niet vochtig :).... maareuh hoe wil je de kop van een cd speler verslijten?
Zover mijn kennis rijkt bestaat een cd speler uit duizenden onderdeeltjes, maar geen enkele kop....

En versleten... hoe verslijt je een cd speler? Lens ingebrand?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 11:15
Waarschijnlijk is de aandrijving van de lens niet goed meer.
Een cdspeler lens kan "heen en weer" over de cd bewegen (logisch, zo kan'ie het hele oppervlak bestrijken). Dat kan wat stroef gaan (vet dat is ingedroogd, vuil ed.) Valt simpel zelf te controleren: kap van de speler af, cdspeler aan. Op wat knopjes drukken en kijken of alles goed beweegt.

Een lens kan ook op en neer. Dat is om te compenseren voor kromme cd's. Zet je cdspeler maar eens aan met de kap eraf en een cd erin, je schrikt er gewoon van hoe erg zo'n ding slingert.
Dat gaat best wel vaak stuk. Bij mij is dat ook al een keer gebeurd. Dat is een reparatie van 150-250 piek.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

LOL niet te geloven wat wordt hier een onzin uitgekraamt......

Cd spelers hebben geen koppen maar lasers,deze slijten wel degelijk na een x aantal jaar.Vooral Sony lasertjes (die niet door sony zelf gemaakt worden waarschijnlijk) hebben al snel last van dit euvel.De enige oplossing = een nieuwe laser.
Deze kosten inkoop ongeveer 35 piekjes.

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-03 09:09

Abu

Abu!

Mocht niets werken: en het klinkt een beetje stom... Stop je cd eerst een minuutje in de vriezer... Kan echt werken!

Insanus sum

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Yep, ik je laser zitten cellen die het teruggekaatste laser(licht) waarnamen. Deze nemen na verloop van tijd steeds verder af. Gevolg. hij leest slecht en onregelmatig. Laser vervangen KAN een oplossing zijn.

Wat ook veel voorkomt is dat de motor van van het loopwerk slecht of onregelmatig draait. Daardoor ook leesfouten.

maar gezien je klachten met CD-r's verwacht ik eerder het eerste. CD-r's kaatsten minder licht terug kan "echte" cd's

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 09:38

Metzie

Nyaano !

Heh, waarschijnlijk gebruikt hij cd's van Arita of That's write, of andere No-name blano's. Het is bekend dat dat crap cd's zijn.
Gebruikt goede merken zoals Philips, Sony of Kodak, ik ben voor 99% zeker dat alles audio cd's dan wel gelezen worden.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de problemen wel met alle CDR's maar het hevigst met de goedkope ja. Maar aangezien dat in mijn huis nog 3 sony cd spelers staan, 2 philipssen, een harman kardon en een grundig en die die goedkope cdrs allemaal lezen alsof ze origineel zijn denk ik toch echt dat het aan mijn cd speler ligt en niet aan de cdrs.

Ff iets over die laser vervangen: zijn lasers onderling compatible? Of heeft ieder merk/tiepe een bijbehorende, passende laser?

Verwijderd

Wat betreft je Philips spelertje; een mogelijkheid kan zijn dat het flexfoil "kabeltje" (groen/amber-kleurig breed plastic gevalletje met printspoortjes erop gedrukt)wat van je loopwerk naar je "mainboard" loopt niet goed in z'n connector zit.
Remedie: connector ontgrendelen, flexfoil aandrukken, connector weer vergrendelen en presto...

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ieder merk heeft helaas verschillende lasers,je kan nl meestal niet alleen een laser kopen zit ook meteen een loopwerkje bij.

En je lasers zijn echt stuk(Luke had dat probleem ook in starwars :p )

• Jag
  • Laatst online: 01:20

Jag

Luke had dat probleem ook in starwars :p
Waar dan :?

Jag

Verwijderd

Topicstarter
In Starwars gebruiken ze niet eens "lasers" als je het mij vraagt... ze hebben er allerhande andere benamingen voor.

Dat met die Flips kan ik ff nakijken. Ik weet welke kabeltjes je bedoelt dus dat is geen probleem...

Dan de Sony nog, want die is me dierbaarder.... :)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb ook een keer gelezen dat wanneer je de cd's op 2 speed schrijft bijna alle cd-spelers ze kunnen lezen(bij mij hielp het nog ook).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Heb hetzelfe met een yamaha cd speler gehad...2 keer terug gestuurd om de laser af te laten stellen. Toen maar een Denon gekocht. Nog geen problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin na wat experimenten bang te worden dat het ook tijd voor 2 nieuwe wordt :(
Pagina: 1