zoektermen voor 'uitklap textvak'

Pagina: 1
Acties:

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:37
Ik ben niet zo goed in de terminologie van het webbouwgebeuren...en dat maakt zelf zoeken soms erg lastig.

Ik heb mn cv online staan, en bij iedere activiteit daarop heb ik wat toelichting. Dat maakt de text onnodig lelijk lang. Graag wil ik langs ieder 'kopje' (van dantotdan daar gewerkt) een knopje, dat een textvak doet uit/in klappen onder die regel. Zo krijg je een overzicht, en kan de lezer zelf dieper gaan waar ie wilt.

Natuurlijk kan ik wel een iframe ergens op de pagina bouwen, en de kopjes daarnaartoe linken, maar dat vind ik niet zo mooi. Gewoon op de plaats waar je t op papier zou zetten maar dan verbergbaar dus. Ik kan geen goed voorbeeld vinden van wat ik precies bedoel (anders had ik daar de source wel van doorgepluist), en ik heb geen idee welke 'technieken/elementen' er bij komen kijken....dus...heeft iemand wat info of zoektermen hierover voor mij zodat ik er zelf weer mee verder kan _/-\o_

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script type="test/javascript">
  function sjow(elm)
  {
    document.getElementById(elm).style.display = "block";
  }
</script>
<p onclick="sjow('bla')">Werkervaring</p>

<div id="bla" style="display:none">Geen</div>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:19

crisp

Devver

Pixelated

zoekwoorden: javascript zichtbaar maken verbergen

daar maken we zelfs op dit forum veelvuldig gebruik van (hoewel het hier vaak wat ingewikkelder in elkaar zit dan het eenvoudige voorbeeld van André ;) )

Intentionally left blank

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:37
ah, geweldig, met dat stukje code kan ik wel wat (in ieder geval uitpluizen wat er staat ;) )

" javascript zichtbaar maken verbergen" is levert wel erg veel hits over vanalles en nogwat op, dat was een beetje mn probleem, maar met wat in Andre's code staat kan ik weer een flink end vooruit denk ik.