Toon posts:

[portforwarden] mini-webservertje werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Raar probleem: om met mijn gsm te kunnen msn'en via de Trillian-plugin IM Everywhere, wordt er een klein webservertje gemaakt. Door je eigen ip in te tikken (of voor het gemak een redirect-domein bij no-ip.info) met :poortnummer erachter, kun je gewoon inloggen in trillian, in een webinterface geval dus.

Bij mij werkt dit als ik http://localhost:8268 (mijn gekozen poortnummer) intik feilloos. Als ik ipv localhost mijn extern ip intik werkt het echter niet, dan krijg ik een timeout. (Als ik het poortnummer weghaal kom ik netjes in het loginscherm van mijn router.)
- Ik zit achter een router; portforwarden heb ik goed ingesteld. Heb zo'n standaard 4-poorts E-Tech router geval.
Het lijkt erop dat mijn router gewoon vertikt die poort door te sturen. Waarom? Iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 00:07 ]

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij komt dat omdat je router geen " NAT Loopback" ondersteund of dit in ieder geval niet aanstaat. Binnen je lokale netwerk kun je dan geen gebruik maken van het externe ip (alleen interne ip), op computers buiten je netwerk werkt dit wel.

Dit staat er bij mijn router (zyxel prestige 650H) in faq over nat loopback:

NAT loopback
Met de 'NAT Loopback' functie met het mogelijk zijn om interne servers vanaf interne machines ook op het publieke IP-adres bereikbaar te maken.

Dus even kijken of dit op jouw router in te stellen is of een workaround zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan zou hij het vanaf mijn telefoon wel moeten doen, en dat is niet het geval.
/edit: krijg met gsm "fout: tijdoverschijding".
Iemand anders een idee?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 00:41 ]

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Lukt het vanaf een andere computer in het netwerk wel?

Verwijderd

Topicstarter
jelvank schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 01:26:
Lukt het vanaf een andere computer in het netwerk wel?
dat zijn compu's van huisgenoten die niet thuis zijn. Zal ik morgen ff proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Van computers buiten het netwerk lukt het ook niet. Intikken van extern ip brengt hen ook niet naar mijn router.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 10:23

Caveman

whahoehaha

Probeer voor jouw pc de DMZ host eens in te schakelen, dan worden alle poorten opengezet....lukt het dan wel om vanaf een externe pc in te loggen?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1