Toon posts:

Asus A7VT Terminator: maximaal koelblok?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om nagenoeg altijd 't systeem op de laagste QFan setting te houden (want dan is ie stil genoeg als server in de meterkast), wil ik de standaard AthlonXP koelblok vervangen voor een grotere.

Ik kan 't opmeten, maar als iemand hier ervaring mee heeft. Graag!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

wat is de bedoeling ? dat wij een suggestie doen voor het grootste blok op je cpu ?

*edit : verkeerd begrepen*

[ Voor 21% gewijzigd door HeepH op 15-03-2005 20:58 . Reden: xp... ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik hoop dat iemand ervaring met een A7VT (= Asus Trioptix kast) heeft en in dit systeem een groter koelblok heeft geplaatst. De kast is namelijk zo klein dat wellicht er niet eens een groter koelblok in past. Zo'n kleine kast is nodig aangezien dit de enige kast is die in m'n meterkast past.

A7VT is maar 18,1 x 27,5 cm ......

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 13:49 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan je misschien een pic posten? Dan krijg je een beter idee.. Wat zijn de afstanden tussen de socketranden en de randen van het mobo?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
'k ben wat aan 't meten geweest, maar er past niets groters op als de standaard AthlonXP koeler.

Afbeeldingslocatie: http://usa.asus.com/products/desktop/terminator-a7vt/assembly.jpg

Toen ben ik maar rigoreus aan 't werk gegaan.
Op de enige plek(=onderkant) heb ik een 80mm blowhole gemaakt waar lucht IN de kast op de chipsetkoeler geblazen wordt.
Scheelt sowiieso al 10 graden voor zowel proc als chipset. Ik schat zelfs zo'n 15 graden.
Moet genoeg zijn.
Thx

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 17:19 ]

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Eventueel de boxed cooler vervangen voor een koperen model van hetzelfde formaat? (Spire oid, kost relatief niets...)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Pagina: 1