Toon posts:

Probleem HP Photosmart 850

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week heb ik via een webshop van een bekende computerwinkel (zal de naam hier niet noemen) een nieuwe digitale camera besteld : HP Photosmart 850

Maandag het geld overgemaakt, woensdag was de camera in huis, lekker snel dus.
Natuurlijk meteen uitgeprobeerd, het aparaat werkt perfect, alleen zit er op het scherm een dode pixel, wat wel vrij iritant is zo'n rode stip.
Nu zit het gelukkig in een hoekje, en niet in het midden...dus dat scheelt een heel stuk

Nu heb ik al 3x contact gehad met de servicelijn ( a 45cent per minuut), de eerste keren werd ik van het kastje naar de muur gestuurd,en vandaag belden zij mij terug na een lange email van mijn kant, de meneer vertelde mij dat ik de camera terug kan sturen,maar kon mij niet 100% garanderen dat ik dezelfde type camera terugkreeg. Na enig aandringen ging hij kijken of deze nog op vooraad was, of dat deze nog besteld kon worden... wat bleek, dat kon dus niet meer, er waren geen andere camera's van dit type.
Echter wil ik dit type camera hebben, en ik wil dus geen andere..
Zij boden mij aan om mijn geld terug te storten, maarja... dan heeft dit ding mij alleen maar geld gekost in de vorm van telefoonkosten en verzendkosten.
Mijn voorstel was dus een redelijk korting, aangezien ik een camera gekregen heb die niet 100% is en zij mij geen andere van dit type kunnen leveren. Ik kreeg weer een ander tel nummer, en nu kan ik uiteindelijk de camera in een van hun winkels laten zien,en dan word er verder gepraat over een korting.

Hebben jullie ervaring met een dode pixel op het scherm? Als ik er 1 heb, blijft het daar dan bij, of is het iets wat zich uit kan en/of zal breiden?
En wat zouden jullie zelf doen in dit geval? En wat lijkt jullie een redelijke korting op dit aparaat? (ik heb er 199,- voor betaald, excl. verzendkosten )

Ik hoop op een aantal reacties van jullie...
Alvast bedankt

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Tsja, waar kun je MyCom toe overhalen? Ik lees bij de gebruikerservaringen op dpreview relatief vaak over dode of hot pixels in de HP schermpjes, is gewoon een euvel. Helaas is de 945 150 euro duurder (ongeveer hetzelde model) en een R707 (dezelfde prijs) heeft weer geen 8x zoom. Je spreekt over verzend- en telefoonkosten, als dat 20 euro bij elkaar is en zij bieden 30, hou je dan je poot stijf? Verder als die 30 euro kom je denk ik niet, en dan heb je nog de OV- of benzinekosten die je van en naar die winkel moet maken.

Denon AVR-X3600H

Verwijderd

Topicstarter
tsja ik weet dus totaal niet wat ik kan vragen....

Maar wat is jullie ervaring met een dode pixel? Als het er nu 1 is,blijft het daarbij,of is het een probleem wat zich snel uitbreid?
En wanneer deze dode pixel op mijn schermpje zit, heeft dit geen effect op de foto's toch?

Verwijderd

Nee, dit heeft geen effect op de foto. Het heeft pas effect op je foto als de CCD (sensor) een dood gedeelte bevat (dat dus niets vastlegd). Maar als je even wat foto's bekijkt op je pc kom je hier snel genoeg achter. Ik heb dit echter nog nooit meegemaakt, en behoorlijk wat verschillende camera's gezien, geprobeerd, etc, dus het zal wel niet zo'n vaart lopen dat dat ook kapot is...

Succes bij Mycom, ik kom daar vaak (Alkmaar) maar alleen voor artikelen waarvan ik zeker goed wil hebben in één keer en niet omdat ze de goedkoopste zijn. Bijvoorbeeld mijn LCD heb ik daarvandaan, zodat ik in de winkel op dode pixels kon controleren. Dat heb ik liever dan geen pixelvrije garantie bij een webwinkel die 20 euro goedkoper is... Ze deden dan wel een beetje moeilijk over het openmaken in de winkel maar als ze dat niet doen laat ik hem gewoon staan.. 8)

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Het zal denk ik gewoon bij eentje blijven. Heb je nog helemaal niet een paar fotootjes op je PC gezet om te zien of de hot pixel (dode pixel is zwart, hot pixel is altijd aan) te zien is dan?

Denon AVR-X3600H

Verwijderd

Topicstarter
heb net een paar foto's erop gezet, ook een paar zwarte waarop het te zien zou moeten zijn
maar op de foto's zelf is niets te zien
Ik ga maandag ff langs, ik zal hier laten weten hoe en wat :)
wellicht valt er iets te regelen als ik em wil ruilen tegen de hp 945, met bijbetaling natuurlijk..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 10:08 ]

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-02 09:06
Ik zou bij een 850 blijven!
Heb zelf een 945 maar ook met een 850 geschoten en dat ding is dus nog veel meer waar voor z'n geld (850). 945 heeft totaal geen extra opties en de extra megapixel komt de beeldkwaliteit niet ten goede. Heb je HP zelf al geprobeerd. Misschien hebben zijn nog een spare 850.

Verwijderd

Topicstarter
vandaag volgens afspraak langs geweest in de winkel
beginnen ze weer over geld terug, maar dat is niet wat ik wil
De filiaalmanager was niet aanwezig, en deze medewerker bood mij een korting van 24 euro als ik de hp 945 zou nemen ipv de 850.. maar daar ga ik dus niet mee akkoord, en nu word ik maandag weer teruggebeld..

Het is wel een idee om het via HP te proberen.. ik weet niet of ik dat via de winkel moet ruilen, of dat het ook rechtstreeks via HP kan, het is wel het proberen waard natuurlijk.
Maandag even contact opnemen met HP,misschien hebben zij een nieuwe HP 850....want dat is nog steeds de camera die ik het liefst wil..

Net even wat pics vandaag op mn pc gezet, en nu zie ik op ELKE foto die vandaag is genomen ook 2 blauwe puntjes.... ook dit zijn dode pixels neem ik aan? Op de pics van gisteren had ik dit niet..
Niet echt een goed begin met deze camera moet ik zeggen...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 17:15 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

Klippy

Still Game

Is inderdaad vervelend, maar het is wel gewoon toeval dat je op je LCd en op je CCD (dus op de foto's) hotpixels hebt. (Dode pixels blijven gewoon zwart, hotpixels blijven dezelfde kleur.)

Heb toevallig hetzelfde, gister een Canon PowerShot Pro1 gekregen en die heeft maarliefst 3 hotpixels op het schermpje, een rode, een blauwe en een groene.
En ook nog niet echt aan de rand dus die ga ik ook na het weekend meteen ruilen. Gelukkig zijn m'n foto's wel goed zo te zien, maar nog niet uitgebreid kunnen testen.

Kan dus altijd gebeuren en dat is ook normaal en de meeste winkels doen er niet moeilijk over, want de camera is gewoon niet in goede staat, kan niemand echt wat aan doen. Is gewoon jammer dat die cam van jou niet meer gemaakt wordt, dus dan kan de winkel er weinig aan doen als ze er geen meer hebben, dus geld terug lijkt me de beste opties en dan zoeken of andere shops hem nog hebben als je perse dat type wil hebben...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waarom je uberhaupt die HP 850 wil hebben.
Het is al een ouder model, hij heeft niet echt goede beoordelingen, (zie www.dpreview.com) en voor hetzelfde geld of iets meer, zijn er betere camera's te vinden. Ook met zoveel zoom.
Kijk bijvoorbeeld eens naar:

Olympus C760
Fuji Finepix S3500
KonicaMinolta Z10

Deze camera's zijn allemaal nieuwer, en volgens mij ook beter.

Ik zou mijn geld terugvragen, klagen over het feit dat het me al geld gekost heeft. (Levert je wellicht nog een kortingsbon op ofzo.) En elders een betere camera halen.

(Bedenk trouwens, dat zoveel zoom niet echt nuttig is zonder statief of image stab. maar ik weet natuurlijk niet waarvoor je de camera wilt gebruiken.)

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-02 09:06
Kwintessens schreef op zondag 06 maart 2005 @ 01:23:
(Bedenk trouwens, dat zoveel zoom niet echt nuttig is zonder statief of image stab. maar ik weet natuurlijk niet waarvoor je de camera wilt gebruiken.)
IS is handig, maar je kan best scherpe platen schieten op 300mm hoor..

Verwijderd

Topicstarter
na wederom een beetje moeilijk gedoe van mycom kan de camera eindelijk retour worden gestuurd, en krijg ik mijn geld terug incl verzendkosten..

En nu op zoek naar een andere cam, en ik denk dat ik toch maar wat extra geld uittrek voor de camera.. ik zit te denken aan de Fuji Finepix s5500, Minolta Z-3 of Olympus C-765
De camera zal veel gebruikt worden voor concert fotografie, vandaar dat ik toch redelijk wat zoom wil hebben..
Iemand ervaring met een van deze cams? Welke is aan te raden?

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:58:
na wederom een beetje moeilijk gedoe van mycom kan de camera eindelijk retour worden gestuurd, en krijg ik mijn geld terug incl verzendkosten..

En nu op zoek naar een andere cam, en ik denk dat ik toch maar wat extra geld uittrek voor de camera.. ik zit te denken aan de Fuji Finepix s5500, Minolta Z-3 of Olympus C-765
De camera zal veel gebruikt worden voor concert fotografie, vandaar dat ik toch redelijk wat zoom wil hebben..
Iemand ervaring met een van deze cams? Welke is aan te raden?
Zet dan ook ff de panasonic Z3 op je lijst, deze heeft ook beeld stabilisatie en een erg lichtsterke lens. Schijnen ze erg tevreden over te zijn. En de Canon Powershot S1, ook een goede :).
Linkjes:
Panasonic FZ3
[rml][ DigiCam] Minolta Dimage Z3 4 MP 12x Zoom opvolger van Z2[/rml]
De nieuwe Fuji Finepix S serie
Olympus C-770 VS Olympus C-765
Canon PowerShot S1 IS

en kijk ook ff op www.dpreview.com en www.dcresource.com

[ Voor 5% gewijzigd door Kwintessens op 08-03-2005 09:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
de Minolta z3 ziet er wel erg goed uit!
ga daar nog wat meer info over proberen te zoeken