Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Naam, computergereedschap

Pagina: 1
Acties:

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 23:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe kit gekregen voor het repareren van machines en ander electronica appartuur. Er zitten de normale dingen in zoals:
Schroevendraaiers,
Horlogeschroevendraaiers,
Bitjes,
Pincetten (zowel zelfknijpend als knijpend),
Kniptang,
Andere tang,
Soldeerbout,
Tinmet harskern,
Extra Hars,
Zaklampje,
Chip trekker (tor),
Chip trekker (PCCL),
Striptang,
RJ45 tang,
Mesje (lijkt op een chirurgenmesje),
een telescoop met magneetje eraan,
Een tin zuigertje,
en een ESD bandje

Maar er zitten ook 2 andere dingen in.
Een zwart houdertje met een knopje erbovenop. Aan de onderkant heb je een u-stukje waar als je op het knopje drukt een plaatje naar beneden gaat. Het heeft zoiets weg van zo'n ontsteker voor zelfmoordcommando's.

En iets wat ik eerst dacht wat ook een tinzuigertje was. Lijkt een beetje op een spuitje maar als je er op drukt komen er 3 metale draadjes uit. Het is dus een soort tangetje.

De grote vraag, Wat zijn deze 2 dingen en waar gebruik je ze voor.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

dat is een grijpertje, als een schroefje ergens ligt waar je met een tang of je vingers niet bij kan, dan kan je het schroefje pakken met dit ding

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Pics :)

Verwijderd

Een chip-trekker en een schroefjes-oppakker.

Met die eerste kun je bv. een eprommetje of een ouderwetse geheugenchip ofzo recht uit een moederbord trekken en met de tweede kun je schroefjes die tussen allerlei componenten zijn gevallen makkelijk oppakken.

Verwijderd

Misschien een klein beetje off topic, maar wat voor setje is het en waar gekocht ?

/me is namelijk zelf ook nog op zoek naar een mooi setje met gereedschap ;)

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik mis de multimeter! :X

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Dat zwarte ding is geen chiptrekker, dat is een tooltje om DIP ic's makkelijk op een print te kunnen zetten, de pootjes worden allemaal tegelijk naar binnen gebogen zodat ze precies in de gaatjes kunnen.
Hier staat ook zo'n ding.

Dat ding met die pootjes wordt gebruikt om bijvoorbeeld een pootje van een IC beet te kunnen pakken om metingen uit te voeren, dat je er toevallig ook schroefjes mee op kunt pakken is een bijkomstigheid ;)
Als het goed is zit er ook een aansluiting op voor een banaanstekker.

[ Voor 59% gewijzigd door bobo1on1 op 04-03-2005 23:48 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1