dns bij zoneedit.com

Pagina: 1
Acties:

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik stel deze vraag nou al, omdat ik anders steeds drie dagen moet wachten voordat de wijzigingen zijn aangebracht.
Ik heb een site op m'n server staan. Daar kan ik gewoon bij vanaf m'n lokale ip. Ook met het internet ip kan ik er van buiten af. Als ik met zoneedit.com een adres aanvraag, en het aan m'n ip koppel werkt het niet. Ik heb ergens iets gevonden van hoe je de dnsservers in moet stellen. Dit geldt geloof ik niet bij mij omdat ik hem op m'n eigen computer draai. Hoe moet ik het dan instellen? Moet ik dan bij dns van de internetverbinding die dns adressen invoeren?

IMPORTANT: Before your "xxx" site is live
you must contact your registrar (the people from whom
you purchased this domain name) and tell them to change its
nameservers to:
Nameserver 1: ns8.zoneedit.com (206.55.124.4)
Nameserver 2: ns13.zoneedit.com (216.122.4.160)Current registrar information:
invalid queryPlease Note: We are not a domain name registrar.
All domain names must be registered with an accredited registrar
before you will be able to use our DNS servers!

NOTE: Even after you change the nameservers it takes
72 hours for your site to go live. This is a limitation of
the Internet/TLD registry, not our service.

[ Voor 5% gewijzigd door Felixje op 04-03-2005 20:53 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er is weinig van je vraag te snappen.

Stel je ip is: 123.45.67.89. Je kan dan je computer bereiken via het internet op 123.45.67.89. Stel nu bij de domeinnaam in dat je nameservers ns8.zonedit.com en ns13.zoneedit.com zijn. Stel bij zoneedit in dat www.jouwdomein.nl (dit is geen URL, GoT denkt alleen van wel) en jouwdomein.nl naar 123.45.67.89 wijzen.

Klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Sendy op 04-03-2005 21:15 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Buiten de DNS bij zonedit moet je ook het domein zelf nog ergens registreren. Dat lukt je meestal niet gratis. Bij deze registratie moet je dan aangeven dat de dns van zonedit voor de domeinnaam gebruikt moeten worden.

• Felixje
Sendy schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:14:
Er is weinig van je vraag te snappen.

Stel je ip is: 123.45.67.89. Je kan dan je computer bereiken via het internet op 123.45.67.89. Stel nu bij de domeinnaam in dat je nameservers ns8.zonedit.com en ns13.zoneedit.com zijn. Stel bij zoneedit in dat www.jouwdomein.nl (dit is geen URL, GoT denkt alleen van wel) en jouwdomein.nl naar 123.45.67.89 wijzen.

Klaar.
Waar moet ik die nameservers dan instellen? Geeft zoneedit dan geen domein? En als ze dat niet doen, is er dan nergens een gratis domein te krijgen?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

gratis domeinen bestaan al lang niet meer. een domein heb je al voor zon $6 per jaar

• Felixje
sander815 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:35:
gratis domeinen bestaan al lang niet meer. een domein heb je al voor zon $6 per jaar
Het enige wat ik eigenlijk nodig heb is een .nl adres dat verwijst naar mijn ip. Heb ik dan per se een domein nodig, of kan het ook op een andere manier?
Stel ik wil www.felix.nl (zal wel kattenvoer zijn :P ) laten verwijzen naar mijn ip. Hoe doe ik dat dan? Het liefst gratis?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Felixje schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 09:59:
Het enige wat ik eigenlijk nodig heb is een .nl adres dat verwijst naar mijn ip. Heb ik dan per se een domein nodig, of kan het ook op een andere manier?
Stel ik wil www.felix.nl (zal wel kattenvoer zijn :P ) laten verwijzen naar mijn ip. Hoe doe ik dat dan? Het liefst gratis?
Eeen .nl adres is per definitie een domein. En je kunt dat prima naar je ip laten verwijzen maar gratis gaat gewoon niet (of ik ken iig geen enkel bedrijf die dat doet).
Hoe je dat doet is al uitgelegd, je neemt een domein ergens en gooit die in een DNS zodat er duidelijk is waar het domein naar toe moet verwijzen.

Als je puur een makkelijk te onthouden naam zoekt om op je eigen pc te komen kun je bijv. een subdomein nemen (dus "iets.domeinnaam.nl"). Moet je wel iemand hebben die een domein heeft en daar voor jou een subdomeintje wil bij plakken maar werkt prima.
Pagina: 1