[2000] Computer laadt niet alles na reboot

Pagina: 1
Acties:

• bernurd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2025

bernurd

Hou het makkelijk...

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem: Nadat ik mijn computer opnieuw heb opgestart is het diskette station niet meer toegankelijk, hij staat er geen eens meer bij. Dit zelfde is zo bij de volume regeling. Er wordt geen enkel geluid meer afgespeeld, je hoort alleen maar een kort piepje. Dit probleem is gebleven na een herinstallatie.
Heeft iemand hier soms ervaring mee?

Ik heb geen bijzondere talenten. Ik ben alleen erg nieuwsgierig.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Dus even voor de duidelijkheid, als je je PC bijv. 's morgens voor het eerst aanzet werkt het wel en als je dan reboot treden deze problemen op?

Zo ja, wat nou als je voor gewoon afsluiten kiest ipv opnieuw starten en dan je PC weer aanzet? Is het dan ook?

Dat korte beepje, komt dat uit je boxen of is het duideljk je PC speaker? Als het je PC-speaker is kan je er vanuit gaan dat heel je geluidskaart gewoon niet meer werkt op dat moment en dan gaat Windows bij waarschuwingen en bevestigingen beepjes uit je PC-speaker laten komen ;)

Je kan dit laatste trouwens uitzetten door bij apparaatbeheer ook de verborgen apparaten te laten weergeven. Vervolgens bij niet plug and play devices 'beep' op uitschakelen zetten :) Maar goed, dat is geen oplossing natuurlijk.

[ Voor 78% gewijzigd door DeMoN op 04-03-2005 20:33 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• bernurd

bernurd

Hou het makkelijk...

Topicstarter
Ja, het is alleen als ik reboot, dus niet als ik eerst mijn computer uit zet en daarna weer aan.
En dat piepje geeft hij als hij normaal gesproken een geluid zou afspelen, dus bij het opstarten laat hij het opstartgeluid horen.
Ohja en als ik dan bij apparaatbeheer kijk, dan staan er heel veel vraagtekens bij vooral de com-poorten.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Zou je even de volledige hardware specs van je PC kunnen posten? :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• bernurd

bernurd

Hou het makkelijk...

Topicstarter
Win 2000
P3 Compaq Deskpro EP/SB Series 500Mhz
geluidskaart: ESS ES1869 AudioDrive
384 Mb ram