Webmail doorsturen naar andere server

Pagina: 1
Acties:

• bernurd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2025

bernurd

Hou het makkelijk...

Topicstarter
Hoi,

Het probleem is als volgd, ik gebruik een zeer uitgeklede versie van webmail die ik via de school heb gekregen. Ik kan niet inloggen in een of ander serviceweb. En ook mijn wachtwoord niet wijzigen.
Nu heb ik het idee dat de systeembeheerder wel eens wat emails leest van mij. Daarom wil ik dat mijn mail direct doorgestuurd wordt naar een ander mail adres.
Is dit mogelijjk met een of ander script wat ik misschien kan runnen in mijn inbox??? Of is er misschien een service op internet die zo iets voor je doet?

Ik heb geen bijzondere talenten. Ik ben alleen erg nieuwsgierig.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nu heb ik het idee dat de systeembeheerder wel eens wat emails leest van mij.
Ten eerste: stuur eens een paar printjes met privacy wetgevingen naar hem. Ten tweede: waarom zou hij het niet meer kunnen lezen als je doorstuurt? Met genoeg rechten kan dat nog steeds. Als je niet wilt dat hij het kan moet je geen mail naar dat adres sturen.

Ontopic: nee dat wil je op de server regelen. Je kan op zich vast zelf een script bakken maar dat lijkt me zonde van de tijd (behalve om er van te leren wat een slechte manier van integreren/automatiseren is :+ )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Als ie wil kan ie waarschijnlijk wel een kopietje naar zichzelf sturen voordat het in je mailbox gelegd wordt.. dus qua techniek sta je zelf redelijk machteloos.. Maar misschien moet je de oplossing ook niet in de techniek zoeken idd..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• bernurd

bernurd

Hou het makkelijk...

Topicstarter
Maar kan ik dan echt niets doen om dit soort dingen te voorkomen? Het betreffende adres gebruik ik dus echt al een hele tijd en is dus op veel belangrijke plaatsen bekend.
Het is ook een probleem om te bewijzen dat hij mijn emails leest, is er geen log of zo beschikbaar van de mensen die inloggen? En zo ja hoe kan ik daar aan komen? Ik ben bang dat ik telkens op probleem systeembeheerder stuit... :(

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Heb je serieuze vermoedens? Stap naar zijn collega's of zijn baas. Bewijzen zijn echter een pre :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Log is toegankelijk voor systeembeheer.... En waarschijnlijk enkel en alleen voor hem. Iemand kan wel een kopietje vragen, maar dan wordt dit door systeembeheer gedaan.

Het is gewoon heel simpel. Systeembeheeer KAN jouw email lezen op heel veel verschillende manieren, maar wil systeembeheer dit ook??? Ik ben zelf systeembeheerder bij een klein bedrijfje en het zal me echt geen ene moer intereseren wat iemand wel of niet mailt. Indien het niet schadelijk is voor mijn "netwerk" teniminste.

Als iemand te veel prive emailt heb ik daar niks mee te maken. En heb al verschillende keren verzoek van directie gehad om inzage in de mails te geven, maar tot nu toe nog elke keer geweigerd met het verhaal van privacy van gebruiker etc.

Eindpunt : mijn ervaring is dat systeembeheer over het algemeen een aparte confidentialty clause in hun contract krijgen omdat zij alles moeten kunnen zien ( vanwege virussen etc ) maar nergens over mogen praten ( vanwege jaarcijfers etc. ) . Ook niet met directie etc. En de meeste (99%???) systeembeheerders maken zich ook niet druk over wat een persoon doet, maar meer over het algehele bedrijf.
* Gomez12 heeft ooit wel eens een gebruiker doorgestuurd gekregen van directie omdat de gebruiker dacht dat ik hem specifiek zat te blokkeren, maar na enig onderzoek bleek dat de gebruiker 2Gb aan mp3'jes per dag downloadde, en ik vond dit buitensporig dus ik blokkeerde het downloaden van mp3'jes. Blokkeerde ik toen de gebruiker of het algehele gebruik???
Dus hij kan het wel zien, maar als hij er iets mee doet

• bernurd

bernurd

Hou het makkelijk...

Topicstarter
Helaas heb ik ingestemd met een overeenkomst waarin staat dat af en toe de mail word gescand om zo vunzige mailtjes, waar sysb natuurlijk niets van wilt weten, te weren.
Het is trouwens op een school waar ik leerling ben zodat ik toch al zwakker sta.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Toch nog maar eens die overeenkomst erbij pakken, want ik vermoed ( zeer sterk ) dat erin staat dat mail automatisch mag worden gescand op virii etc. Ik denk niet dat er iets in staat over het handmatig scannen.

Als leerling sta je absoluut niet zwakker dan iemand anders hoor. Meeste van dit soort problemen zijn op scholen en werk.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

bernurd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:04:
Helaas heb ik ingestemd met een overeenkomst waarin staat dat af en toe de mail word gescand om zo vunzige mailtjes, waar sysb natuurlijk niets van wilt weten, te weren.
Ik neem aan dat dat geautomatiseerd gebeurd?
Het is trouwens op een school waar ik leerling ben zodat ik toch al zwakker sta.
Nee dan sta je sterker omdat je waarschijnlijk minderjarig bent en je handtekening wel eens niets waard zou kunnen zijn :P

edit:
Zegt spuit 11. Hi Gomez12 :+

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2005 22:14 ]

• bernurd

bernurd

Hou het makkelijk...

Topicstarter
Die overeenkomst heb ik hier niet thuis, dus dan zal ik er maandag op school eens naar zoeken. Maar die systeembeheerders nemen het niet zo krap met de regels. (Bij ons op school dan hé ;) gomez12 ) En ik geloof dat ze zulk soort dingen dus vast handmatig doen. Maar misschien staat dat in die overeenkomst. Ik heb me daar eigenlijk toen niet zo druk over gemaakt, achteraf gezien natuurlijk niet zo slim. :o

off topic: Ze hebben wel eens al mijn persoonlijke documenten voor iedereen toegankelijk gemaakt. Ik ben toen wel naar de rector gegaan maar die werd met een leugen omgepraat. Maar uiteindelijk ben ik wel in mijn recht gesteld. Voor de rest heb ik toen geen stappen ondernomen.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Enige dat je misschien zou kunnen doen, is hem lokken..

Een plaatje in een mail zetten die vanaf een webserver wordt aangeroepen werkt waarschijnlijk niet, want waarschijnlijk leest die sysadmin (net als ik) de mailtjes van zijn users in plain-text.

Je kunt hem misschien wel lokken met een leuk mailtje met toepasselijk subject, en een link naar een site waar je de logs van hebt... Moet ie er natuurlijk wel op WILLEN klikken he ;) http://members.dinges.nl/~sjakie_de_sysadmin_is_gek ofzo..

Het is vergezocht, maar goed, als ie heeeel erg nieuwsgierig is ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1