Ik heb geen bijzondere talenten. Ik ben alleen erg nieuwsgierig.
Ten eerste: stuur eens een paar printjes met privacy wetgevingen naar hem. Ten tweede: waarom zou hij het niet meer kunnen lezen als je doorstuurt? Met genoeg rechten kan dat nog steeds. Als je niet wilt dat hij het kan moet je geen mail naar dat adres sturen.Nu heb ik het idee dat de systeembeheerder wel eens wat emails leest van mij.
Ontopic: nee dat wil je op de server regelen. Je kan op zich vast zelf een script bakken maar dat lijkt me zonde van de tijd (behalve om er van te leren wat een slechte manier van integreren/automatiseren is
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Het is ook een probleem om te bewijzen dat hij mijn emails leest, is er geen log of zo beschikbaar van de mensen die inloggen? En zo ja hoe kan ik daar aan komen? Ik ben bang dat ik telkens op probleem systeembeheerder stuit...
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het is gewoon heel simpel. Systeembeheeer KAN jouw email lezen op heel veel verschillende manieren, maar wil systeembeheer dit ook??? Ik ben zelf systeembeheerder bij een klein bedrijfje en het zal me echt geen ene moer intereseren wat iemand wel of niet mailt. Indien het niet schadelijk is voor mijn "netwerk" teniminste.
Als iemand te veel prive emailt heb ik daar niks mee te maken. En heb al verschillende keren verzoek van directie gehad om inzage in de mails te geven, maar tot nu toe nog elke keer geweigerd met het verhaal van privacy van gebruiker etc.
Eindpunt : mijn ervaring is dat systeembeheer over het algemeen een aparte confidentialty clause in hun contract krijgen omdat zij alles moeten kunnen zien ( vanwege virussen etc ) maar nergens over mogen praten ( vanwege jaarcijfers etc. ) . Ook niet met directie etc. En de meeste (99%???) systeembeheerders maken zich ook niet druk over wat een persoon doet, maar meer over het algehele bedrijf.
* Gomez12 heeft ooit wel eens een gebruiker doorgestuurd gekregen van directie omdat de gebruiker dacht dat ik hem specifiek zat te blokkeren, maar na enig onderzoek bleek dat de gebruiker 2Gb aan mp3'jes per dag downloadde, en ik vond dit buitensporig dus ik blokkeerde het downloaden van mp3'jes. Blokkeerde ik toen de gebruiker of het algehele gebruik???
Dus hij kan het wel zien, maar als hij er iets mee doet
Het is trouwens op een school waar ik leerling ben zodat ik toch al zwakker sta.
Als leerling sta je absoluut niet zwakker dan iemand anders hoor. Meeste van dit soort problemen zijn op scholen en werk.
Ik neem aan dat dat geautomatiseerd gebeurd?bernurd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:04:
Helaas heb ik ingestemd met een overeenkomst waarin staat dat af en toe de mail word gescand om zo vunzige mailtjes, waar sysb natuurlijk niets van wilt weten, te weren.
Nee dan sta je sterker omdat je waarschijnlijk minderjarig bent en je handtekening wel eens niets waard zou kunnen zijnHet is trouwens op een school waar ik leerling ben zodat ik toch al zwakker sta.
Zegt spuit 11. Hi Gomez12
[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2005 22:14 ]
off topic: Ze hebben wel eens al mijn persoonlijke documenten voor iedereen toegankelijk gemaakt. Ik ben toen wel naar de rector gegaan maar die werd met een leugen omgepraat. Maar uiteindelijk ben ik wel in mijn recht gesteld. Voor de rest heb ik toen geen stappen ondernomen.
Een plaatje in een mail zetten die vanaf een webserver wordt aangeroepen werkt waarschijnlijk niet, want waarschijnlijk leest die sysadmin (net als ik) de mailtjes van zijn users in plain-text.
Je kunt hem misschien wel lokken met een leuk mailtje met toepasselijk subject, en een link naar een site waar je de logs van hebt... Moet ie er natuurlijk wel op WILLEN klikken he
Het is vergezocht, maar goed, als ie heeeel erg nieuwsgierig is
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!