Toon posts:

[LAN FTP] Upload snel, Download traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel testen en zoeken op GoT kom ik er niet uit......

Ik heb een netwerk met 6 computers, deze zijn verbonden d.m.v. een router (US Robotics 4 ports 100mbit) en een hub (Unex 8 ports 10mbit).
De router is verbonden met de modem voor internet (@home kabel), vervolgens zijn de eerste 3 pc's verbonden met de router. De hub is via een crosscable gelinked aan de router (Uplink HUB > gewone port router), en de laatste 3 pc's zijn aangesloten op die hub.

Wat gaat er fout?

PC nummero 1 (Win2k Server, 100mbit netwerkkaart) is aangesloten op de router en draait een FTP server.
PC nummero 2 (WinXP Prof SP1 100 mbit netwerkkaart) is ook aangesloten op de router.....
Als er vanaf PC 2 een bestand wordt geupload naar PC 1, dan gaat dit met een snelheid van 3 tot 5 mbyte/s.
Als er vanaf PC 2 een bestand wordt gedownload van PC 1, dan gaat dit met een snelheid van 300 tot 500 kbyte/s

PC nummero 3 (WinXP Prof SP1 100 mbit netwerkkaart) kan vrolijk met een snelheid van 5+ mbyte/s up en downloaden naar en van PC 1

Het gekke is dat PC 2 wel dezelfde snelheden als PC 3 haalt als ik de kabel van de hub uit de router haal..... De netwerkkaarten van PC 2 en 3 zijn vrijwel indentiek en hebben dezelfde instellingen.

Wat heb ik geprobeerd:

UTP Kabel vervangen
Straight UTP tussen Router en Hub
Nieuwste drivers voor netwerkkaart
Oude drivers netwerkkaart
Netwerkkaart in ander PCI slot
Hele netwerkgebeuren (op PC 2) gedeinstalleerd, opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd
Laatste Win XP SP1 updates

Uiteraard zou ik de netwerkkaart kunnen vervangen als laatste optie maar ik vraag me dus af of er nog een andere oplossing kan zijn.