2 Routers waarvan 1 Wireless

Pagina: 1
Acties:

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:19
Heb er eigenlijk nu al spijt van, maar heb gisteren zo'n goedkoop Ergenic wireless setje gekocht bij Dynabyte (router + Wireless PCMCIA kaart).

Het probleem is echter dat het op geen enkele manier wil gaan werken. Ik heb dus als ADSL modem incl. Router een E-Tech Annex A incl. 4 prts switch en tussen die en een PC boven zit nog ergens een Speedtouch 510i die gewoon als switch fungeert, no problem bij dat ding, je hoeft er zelfs helemaal niets voor in te stellen. Maar nu is die Ergenic een ander probleem. Als de DHCP aan staat, wil de E-Tech router daar de IP-adressen van over nemen (terwijl zelf ook DHCP aanstaat op de E-Tech) Vervolgens krijgt dus alles een ander IP-adres en is er geen internetverbinding mogelijk... Zet ik de DHCP uit van de Ergenic router, dan krijgt een PC op die router helemaal geen IP adres (gewoon aangesloten via de switch mogelijkheid)... Als ik de E-Tech router aansluit op het WAN poortje en alles erbij configureer, dan werkt het ook al niet :? Je zou dan toch op z'n minst moeten kunnen internetten :?

Verder kan ik ook met het wireless PCMCIA kaartje geen enkele verbinding maken met de beschikbare accespoints hier in de buurt, terwijl er wel wordt aangegeven dat er geen beveiliging op zit...

HELP! Ik word gek (afgezien van het feit dat ik dat nog niet ben) 8)7

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 18:51
Als ik het goed begrijp is je situatie dus: E-Tech -> SpeedTouch 510 -> Ergenic router :)

Je E-Tech is de DHCP server. Op de SpeedTouch zal die dus uitgeschakeld zijn. Wat je kan doen is van je Ergenic de DHCP server aanzetten(kies een ander subnet!!!) en dan de kabel vanaf je ST510 naar je Ergenic in de WAN poort, dan moet je op de Ergenic router instellen: Obtain an IP address automatillicy of iets dergelijks. Dit is echter omslachtig omdat je eigenlijk maar 1 DHCP server wil, namelijk je E-Tech. Zet in je Ergenic router de DHCP server uit, en steek de kabel die vanaf je ST510 komt niet in het WAN gedeelte maar in het LAN gedeelte. Als het goed is moet je nu gewoon een IP van de E-Tech krijgen :)

• Metalfreak
Ja, zo ver was ik ook al en je zou zeggen dat 'ie dan als domme switch zou fungeren, maar dat doet ie dus niet! Op de een of andere manier krijgt iets wat daar dan aan gekoppeld is geen IP-adres van de E-Tech router :?

Ook als je die op het WAN poortje aansluit krijg ik het idee dat het niet werkt, de Ergenic router neemt het IP-adres van de E-Tech router niet over, terwijl ik wel heb aangegeven dat hij via DHCP zijn IP-adres krijgt...

By the way: de Speedtouch kun je even buiten beschouwing laten, ook zonder die ertussen werkt het niet. Was meer ter verduidelijking dat 2 routers achter elkaar wel zou moeten werken...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Metalfreak
Woehoeoeoeoe, als ik die router weer op de Speedtouch aansluit kom ik dus wel al verder, kan nu via die router op alle 3 de configuratiepagina's van de routers komen. Da's al één stapje verder! :)

Kon alleen nog geen internetpagina openen, maar dat moet ik nog ff uitzoeken... :)

En verbinding maken met een Wireless netwerk hier in huis of van de buren (:D) kan ik nog steeds niet, zie de netwerken wel, maar kan er geen verbinding mee maken...

edit:
Internet via de bekabeling werkt inmiddels :) DHCP server van de Speedtouch moest uit staan, maar aangezien die geen adres had in de toegestane DHCP range van de E-Tech ging het niet fout (wel zelfde range qua subnet) En in de E-tech heb ik het aantal toegestane IP-adressen vergroot van 10.x.x.3 tot 10.x.x.254

[ Voor 28% gewijzigd door Metalfreak op 05-03-2005 11:49 ]

• Metalfreak
En het werkt! :)

Was een kwestie van één vinkje uitzetten in Win XP SP2... 8)7