Toon posts:

[Pinnacle studio 9] kan schrijf niet compileren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt er zoals iedereen helemaal gek van he.

Ik heb na maanden werk eindelijk mijn DVD af. Ik wil hem nu een schijfimage laten maken, maar als ie klaar is met renderen van de files, geeft ie de foutmelding dat ie niet kan compileren...

Heeft dit een gerichte oorzaak? Ik heb al verschillende kleine projecten als .avi opgeslagen en in een nieuw project toegevoegd, want studio blijkt niet met ingewikkelde projecten te kunnen omgaan.

2e vraag? kun je .stu files laten renderen en fikken door een ander programma dan studio?

3e vraag? wat is het nut van studio export files (.ste) kun je die laten renderen door andere programma's?

Tip aan de software-nerd @pinnaclesys: ga met pensioen.

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb dus het zelfde probleem ik heb eindelijk een nieuwe harde schijf en kan nu eindelijk mn vakatie DVD afmaken (ja van augustus ja :( )

Ik heb dus ook het probleem van de niet te compileren schijf
bij mij geeft hij als foutmelding "The source video is not valid" nadat hij heeft gerenderd. Dit slaat nergens op want het is ook met Studio gecaptured (al was dat versie8) en werk ik nu met 9

Zijn er al mensen met tips richting TS?

Verwijderd

Topicstarter
na wat onderzoek zijn er 2 oorzaken die tot mijn probleem leiden...

1) ik heb 21 menu's gebruikt. tot en met 18 maakt ie, maar wil je er 19 gebruiken dan kapt ie ermee.

2) de VOB file die ik wel gemaakt krijg tot en met menu 18, is 996 MB groot. Kan het zijn dat ie een VOB file maar 1024MB groot wil maken??

@ bericht hierboven. probeer je source video eens om te zetten naar ongecomprimeerd AVI. (RGB24)
Dit maakt gigantisch grote files, maar tis wel zeker 100%compatible..

Als dit bestand tegroot wordt, kun je proberen te converteren naar .avi met PVMJPG codec. Dit heeft geen verlies in beeldkwaliteit, maar is wel een stuk kleiner

zorg er ook voor dat al je video die je in je project zet 25 of 29,97 frames/seconde is. 25 en 29 samen in een project kan niet....

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 20:14:

@ bericht hierboven. probeer je source video eens om te zetten naar ongecomprimeerd AVI. (RGB24)
Dit maakt gigantisch grote files, maar tis wel zeker 100%compatible..

Als dit bestand tegroot wordt, kun je proberen te converteren naar .avi met PVMJPG codec. Dit heeft geen verlies in beeldkwaliteit, maar is wel een stuk kleiner

zorg er ook voor dat al je video die je in je project zet 25 of 29,97 frames/seconde is. 25 en 29 samen in een project kan niet....
Ik heb alle delen gechecked. Alles is in 25fps. Alle film stukken hebben MPG2 codec, de intro heeft cinepac codec by radius en de uitro MPG1.
De film zelf is 105minuten en ik heb bij elkaar 3uur tape nodig om dit te maken (basisfiles zegmaar). Dus ongeconverteerd past denk ik niet op mijn schijf (75GB ong denk ik)

edit: ben nu bezig om in- en uitro om te zetten in zelfde codec als hoofdfilm

[ Voor 5% gewijzigd door DopdeDouwer op 06-03-2005 12:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost

er worden aparte .VOB files gemaakt voor de video in de menu's, en voor de video in je film

De .VOB file die de video van je menu's bevat kan niet groter zijn dan 1024MB

Wil zeggen dat je of menu's moet verwijderen, of je moet de kilobitjes omlaag halen voor het renderen van je schijf

lompe bug..

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik snap er nog steeds niets van.
Alle filmpjes hebben nu de zelfde codec en de zelfde fps. (MPEG2)
Ik heb maar een menu, met een foto op de achtergrond met hoofdstukken, verder geen klein filmpjes daarna. Maar gewoon de hoofdstukken.

Ik krijg nog steeds de fout kan cd schijf niet compileren, videosource not valid

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Mijn probleem is inmiddels ook opgelost ik weet niet precies waardoor die foutmelding nu kwam.

Mijn montage bestond uit een intro-menu-hoofdfilm-uittro.
De hoofdfilm bestond weer uit een stuk of tien kleine films waarvan ik delen heb gebruikt. Ook zaten hier allerlei overgangen, ondertitels en contrastregelingen in. Blijkbaar vergde dit teveel van Studio en gaf hij een random foutmelding ofzo.
Ik heb dus eest maar de hoofdfilm+uittro laten renderen en vervolgens het resultaat gebruikt om de totale dvd te maken. Nu hoefde alleen de intro en menu nog te worden gemaakt. Zo is het uiteindelijk ook gelukt en heb ik eindelijk mijn vakantie van aug2004 op dvd :(
Het programma werkt heel handig, zeer intuitieve layout. maar de werking van het programma is gewoon zwaar klote vind ik; steeds vastlopers, rare foutmeldingen, freezes etc.
Pagina: 1