Toon posts:

Stekkers van Voeding naar Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze stekkers heb ik losgemaakt ( Van Voeding naar Moederbord )omdat ik geheugen bij plaatste,moetst ruimte hebben
Ik dacht dat het één stekkers was het bleken er echter dus 2 te zijn...(..)
zie foto's : http://www.djeduardo.nl/mobo.htm
Nu weet ik niet meer in welke volgorde ze naast elkaar erop moeten.( zie slot onder)
Of maakt het niet uit?

Moederbord
CPU Type AMD K6, 300 MHz
Moederbordnaam Epox EP-51MVP3E-M/51MVP3F-A/58MVP3C-M/58VP3A/5BVP3A/P55-VP3
Moederbord Chipset VIA VT82C598 Apollo MVP3

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De twee stekkers met de zwarte kabels naar elkaar toe er op zetten :)

Ik heb het ook eens één keer verkeerd gedaan en het resultaat was een dood moederbord. Gelukkig was het moederbord al instabiel en niet echt bruikbaar meer.

[ Voor 54% gewijzigd door Admiral Freebee op 04-03-2005 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank man...
Kunnen anderen dit bevestigen?
( niet dat ik je niet vertrouw, maar moet het dus érg zeker weten.... )

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

amour021 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 18:37:
De twee stekkers met de zwarte kabels naar elkaar toe er op zetten :)
Bevestigd. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zwarte einden naar elkaar toe in het midden :)

Verwijderd

amour021 heeft gelijk, als het een normale at voeding is moeten de zwarte kabeltjes naar elkaar toe worden gezet

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De oude P8/P9 stekkers van een AT voeding moeten doorgaan voor een van de meest onbegrijpelijke stukken onergonomisch ontwerp uit de (recente) industriele geschiedenis 8)7

Ze worden ALTIJD naast elkaar geprikt op EXACT dezelfde manier en werden in volumes gemaakt dat het zeker lonend zou zijn om voor PCs een versie te maken waar ze aan elkaar vastzitten, maar van 1985 (introductie AT) tot 2000 (laatste AT borden), 15 jaar lang dus, zijn ze los gebleven, met eens in de zoveel tijd per ongeluk dode borden als resultaat |:(

Hier een link:
http://pinouts.ru/data/MotherboardPower_pinout.shtml

De zwarte naar elkaar idd :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties!
Het klopt inderdaad
alles werkt weer. ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Grappig dat mijn PCPartner So7 moederbord (ondersteunt 83MHz FSB) met 1 stekker ook werkte. Volgens mij had ik toen alleen de P8 eraan zitten. De P9 was losgegaan na veel klooien.

Het moederbord was al instabiel dus ik heb niet kunnen testen of het apparaat met 1 stekker ook werkte ;). Inmiddels staan alle jumpers weer goed en draait het systeem weer, maar dan wel met beide stekkers :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thandor schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 23:15:
Grappig dat mijn PCPartner So7 moederbord (ondersteunt 83MHz FSB) met 1 stekker ook werkte. Volgens mij had ik toen alleen de P8 eraan zitten. De P9 was losgegaan na veel klooien.

Het moederbord was al instabiel dus ik heb niet kunnen testen of het apparaat met 1 stekker ook werkte ;). Inmiddels staan alle jumpers weer goed en draait het systeem weer, maar dan wel met beide stekkers :)
P8 heeft alle voltages die nodig zijn om te werken, dus met name +5V en +12 (alleen -5V ontbreekt, maar die is alleen voor de seriele poorten van belang), maar het kan niet genoeg stroom leveren op die voltagelijnen, dat is waar de P9 voor is.. dus hij kan best met alleen de P8 gewerkt hebben ja :)

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 05-03-2005 11:20 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

dion_b schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:16:
De oude P8/P9 stekkers van een AT voeding moeten doorgaan voor een van de meest onbegrijpelijke stukken onergonomisch ontwerp uit de (recente) industriele geschiedenis 8)7

Ze worden ALTIJD naast elkaar geprikt op EXACT dezelfde manier en werden in volumes gemaakt dat het zeker lonend zou zijn om voor PCs een versie te maken waar ze aan elkaar vastzitten, maar van 1985 (introductie AT) tot 2000 (laatste AT borden), 15 jaar lang dus, zijn ze los gebleven, met eens in de zoveel tijd per ongeluk dode borden als resultaat |:(

Hier een link:
http://pinouts.ru/data/MotherboardPower_pinout.shtml

De zwarte naar elkaar idd :z
idd, dat heb ik ook nooit gesnapt :P
Altijd dezelfde volgorde, volgens mij had zelfs Compaq dezelfde volgorde :P
Gelukkig hebben we nu ATX + nieuwer, dat maakt het toch wel een stuk duidelijker.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1