Toon posts:

Risico Poorten Open Zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een half jaar geleden hebben wij een router aangeschaft. Allemaal heel leuk, op drie pc's internet, maar ik heb een vraagje :

Ik speel het spel Vietcong nu al een tijdje en wil eigenlijk ook wel een server maken zodat ik daarin samen met andere members van mijn clan kan spelen. Alleen dan moet je poorten open zetten... Ik heb het al een paar keer gevraagd aan mijn vader, maar hij zet ze pas open als hij zeker weet dat het wel veilig is.. Wat is het risico van poorten open zetten?? Loop ik bijvoorbeeld een groot risico om 'gehackt' te worden.

Ik heb er ook nog een Windows SP2 FireWall tussen hangen en McAffee Virusscan Enterprise 8.0.0 geinstalleerd op de vietcong-pc.

Please help me ;) :P .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 18:28 ]

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 18:12

ixi

Poorten open zetten is nooit een risico. Het wordt pas gevaarlijk als de programma's die op die poorten aan het luisteren zijn (in jouw geval Vietcong) bugs hebben.

Tevens kan je tegen problemen aanlopen als je lokaal IP niet hetzelfde is als het IP adres dat je van je provider krijgt. Sommige spellen kunnen daar slecht tegen, bij andere maakt het weer niks uit.

Je SP2 firewall dien je natuurlijk ook zo te configureren dat Vietcong verbindingen kan accepteren.

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
offtopic:
SP2 firewall is niet goed (IMHO)

Maar...
Poorten openzetten is niet erg...
Zoals hierboven verteld, is het enkel erg als men op de betreffende poort met het betreffende protocol gaat luisteren...

Vietcong servers gebruiken een standaard poort.
Dit houdt in dat je die kan gebruiken, en dus open moet zetten op je router :)
Dit is er 1 in een hoge range... waarschijnlijk 28xxx.
Dit is standaard en er zal niet snel op geluisterd worden daar er enkel op gegamed wordt en je (waarschijnlijk) toch geen interessante dingen open hebt staan.

Wat je ook kan doen, is zelf een (hoge) poort kiezen en die open zetten.
Nadeel, is dat je bij het configureren van je server hierbij rekening moet houden voor je instellingen van je server en bij het connecten van je vrienden dat ze op de juiste poort connecten.

Trust me... een 'game' poort open zetten is minder 'gevaarlijk' dan een FTP poort openzetten.

Z.

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Idd, bekende poorten zullen veel sneller doelwit zijn voor aanvallen. Poorten zoals 20, 21 of 80. Maar een random poort zoals die van Vietcong is niet echt een beveiligings gevaar, zeker niet als je zelf nog een firewall hebt.

Verwijderd

Ook al wil je poorten voor een spel opzetten, dit heeft niet zoveel met spellen zelf te maken. Ik kan dit topic naar Beveiliging & Virussen verplaatsen, maar ik denk dat je met de antwoorden die gegeven zijn alles weet wat je moet weten:

Poorten openzetten is niet gevaarlijk, tenzij er voor de service die jij op die poort hebt draaien (in dit geval een Vietcong server) een security leak zit. Zou die er zijn, dan kan je altijd tijdelijk je Vietcong server offline gooien.

Succes verder :)

Dit topic is gesloten.