slome opstart door geluidskaart ?

Pagina: 1
Acties:

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
ik heb een weekje geleden mijn complete systeem uit mekaar gehaald, omdat ik het spulletje ging overzetten in een nieuwe kast. dit is nu gelukt, het draait allemaal goed, maar windows start errrug traag op. hij blijft hangen bij het zwarte windows laadscherm, en pas na een minuut hoor ik even 1sec geruis uit mn boxen, en dan start ie door.
ik heb de hardware (sblive 1024) wss wel in een ander slot gedaan, (alle hw zit op ander plekje) maar ik heb ook alles weer opnieuw geinstalleerd. de souncard al een aantal keer zelfs.
ook heb ik geboot ZONDER soundcard erin, maar hij bleef zo traag.
ik heb het wel eens eerder gehad met deze soundcard, maar toen was het na installatie van de goeie drivers verholpen (ik heb nu kx geprobeerd, maar krijg mn mic daar niet aan de gang, en is ook sloom met starten) iemand een oplossing? ik ehb verder xp pro sp2 , amd2200+ msi kt3 ultra2, xfx6800LE, 2 netwerkkaarten, 512ddr, maxtor 80gb 8cache

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• ase-
iemand :?

Verwijderd

Misschien de chipset drivers vergeten?
Doet me verder denken aan je netwerkkaart.
Krijgt hij wel een IP toegewezen? Want daar wilt ie ook nog wel eens lang over doen.
Misschien een hardware conflict?

Als je alles op z`n oude plekje plaatst heb je het probleem dan nog?

Suc6 ;)

<Edit>
Heb je in het bios misschien ook de onboard-sound aanstaan?
<Edit>

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 01:54 ]

• ase-
onboard sound in de bios heb ik uit. (ac97)
ik heb 2 netwerkkaarten: 1 naar de router, 1 voor doorschakelen naar laptop
als ik ipconfig/all druk, zie ik 1 netwerkkaart staan, die ander heeft geen ip toegewezen (laptop staat ook uit) beide netwerk kaarten werken veiloos dmv netwerkbrug

het probleem is: ik weet niet meer hoe alles zat, en ik betwijfel of het dan goed is.
ik heb ook geboot met 1 netwerkkaart en soundkaart eruit, geen resultaat, hij blijft hangen.
pas na een halve minuut hoor je gekraak, een licht ruisje uit de speakers, en dan gaan mn toetsenbord lampjes knipperen.

ip toewijzen doet ie toch btw pas na inloggen (dchp) ?

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 21:59
Dit lijkt me een IRQ conflict. Mijn tip: Haal alle kaarten uit je pc, intstalleer windows opnieuw en doe dan 1 voor 1 de kaarten weer in je pc. Je kunt ook misschien wat rommelen met de IRQ instellingen in systeembeheer.

• ase-
hmm ik heb eigenlijk geen zin om win WEER opnieuw te installen, heb niet lang geleden al 2x gedaan.
hoe kan ik conflicten zien in systeembeheer ?

Verwijderd

Rechter muisknop op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad hardware=>Apparaatbeheer.
Indien er een kruisje of een geel vraagteken staat heb je een probleem ;)

Suc6

• ase-
geen kruisjes etc te bekennen ...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Dr_oetker schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:26:
Dit lijkt me een IRQ conflict. Mijn tip: Haal alle kaarten uit je pc, intstalleer windows opnieuw en doe dan 1 voor 1 de kaarten weer in je pc. Je kunt ook misschien wat rommelen met de IRQ instellingen in systeembeheer.
om een irq conflict op te lossen hoef je niet noodzakelijk indows opnieuw te installeren hoor ;)
Gewoon kaartjes van plek wisselen tot het werkt.
Overigens lijkt dit me geen IRQ conflict.

het lijkt me eerder een driverprobleme op een of andere manier. Heb je de moederbord/chipset-drivers wel geïnstalleerd?

• ase-
pfff, nou het is gefixt :/

ik was ten einde raad, en heb windows volledig opnieuw installed (format)
bleek dat ie nog steeds errug traag startte.
dus ik nadenken en kijken wat ik nog meer veranderd had tijdens het overzetten,
bleek dat ik mn IDE kabel naar mn cdrom drive met de slave aansluiting op mn mobo had aangesloten (en de master stekker hing er los boven) omdat het mooier stond. ik had geen idee dat dat niet kon... iemand daar een verklaring voor :?
nouja, heb stekker gechanged naar master en nu boot ie weer lekker hard :)

Verwijderd

ase- schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 02:58:
ip toewijzen doet ie toch btw pas na inloggen (dchp) ?
Niet dat nu nog zoveel boeit, maar een ip krijgt hij al toegewezen voordat je gaat inloggen door de dhcp! Je router/modem weet ik veel wat voor dhcp server je hebt kan niet zien of je ingelogt bent of niet, en je pc vraagt al gelijk om een ip adres!
Pagina: 1