Domein alleen van het lan benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:13

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik heb een domein en dat wil ik op mijn kantoor voor mijn medewerkers toegankelijk maken en dus niet van buiten af.

De situatie is:

Server (systeem ClarkConnect) hangt achter mijn Linksys router

Als ik de port forwarding in de router configureer dat ik poort 80 en 21 openzet dan kan ik de server via het lokaal prima benaderen maar ook ieder ander kan m benaderen.

Als ik de portforwading uitzet kan ik m alleen maar via het lokale ip-adres benaderen en niet via het domein.

Is er een oplossing om het alleen van binneuit te benaderen?

Pura Vida

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-08 08:58
2 Netwerk kaarten aanschaffen. Je website (waarover ik aanneem dat het gaat) op een andere poort draaien, die je niet forward,

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Volgens mij is dat een overbodige oplossing. Ik heb niet voor nix een router er tussen hangen toch?

Pura Vida

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Is het misschien mogelijk om je situatie iets duidelijker te omschrijven? Een domein benaderbaar maken??? :? => moet waarschijnlijk een webserver zijn dan?

Een domeinnaam registreren om enkel op een LAN bereikbaar te zijn? Dan kan je evengoed de computernaam van de webserver in je browser intypen.(als de clients en de server in dezelfde werkgroep zitten toch... er vanuit gaande dat je met windows werkt).

Conclusie: met een duidelijke startpost was je al lang voortgeholpen, maar deze ontmoedigt de meeste mensen. ;)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Het is ClarkConnect dat is gebasseerd op linux.

Ik dacht dat de startpost wel duidelijk was helaas niet begrijp ik.

Ik heb de server hier lokaal draaien en op de webserver staan wat documenten enzo. Ik wil niet dat ze een ip-adres in moeten typen maar gewoon de domeinnaam of een computer naam dat zou ik ook prima vinden. De computernaam is alleen geen optie.

Pura Vida

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is niet zo lastig toch? Pas de DNS zo aan dat de gewenste naam resolved naar je gewenste interne IP adres? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Moet je intern (in die router) een DNS record voor die interne site aanmaken, denk ik. Hopelijk kan dat?

Of je moet de externe nameservers die je nu gebruikt instellen op het teruggeven van je interne IP (in plaats van het externe dat ze nu zullen geven en waarvoor je dus de extern poort 80 open moet hebben).

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Op het moment dat de DNS een extern IP adres geeft zal de router 'm 'buitenlangs' proberen te routeren, wat bij gebrek aan port forwarding niet zal lukken. De enige oplossing is dus om binnen het LAN een eigen DNS te draaien die het lokale IP-adres teruggeeft (doe ik hier thuis ook). Eventueel kun je met een beperkt aantal clients ook het domain handmatig in de Hosts-file van de clients zetten.

Professionele website nodig?

Pagina: 1