Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Opera]Adremedy freezed, WebAds niet; pref?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik surf met Opera en kom (uiteraard ;) ) zeer frequent op GoT en t.net. De t.net advertenties worden "geserveerd" door WebAds: geen probleem. De banners op GoT, die van "adserver.adremedy.com" komen, laten Opera echter steevast 10 seconden freezen als ik voor het eerst in een sessie op GoT kom; ik kan in die tijd niks doen met mijn computer. Ik heb overigens Opera 8.00 beta 2. Nu is mijn vraag: is het niet mogelijk in de prefs te kiezen van welk bedrijf je ads wil zien, zodat mijn computer niet steeds freezed als ik op GoT kom?

leoaq.fm // Jeune Loop

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat lijkt me niet mogelijk zo'n preference. Domweg omdat wij het ook niet zomaar voor het uitkiezen hebben.
Ik vraag me echter wel af of het aan adremedy ligt, een specifieke banner of je browser zelf, dat de boel bevriest. Hoe je het ook wendt of keert, de client-pc blijft toch echt de verantwoordelijkheid van het OS en de gebruikte browser e.d.

Heb je flash werkend in Opera?

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ja; flash werkt normaal. Ik denk ook dat het probleem bij Opera ligt (IE en FF freezen niet), maar er is een oplossing want WebAds freezed niet. Het maakt voor jullie toch weinig uit van wie je de Ads betrekt? Ik neem aan dat jullie per view betaald krijgen en dus maakt het weinig uit of dat een WebAds of Adremedy view is :?

Tja...en ik kan op GoT JS uitschakelen, zodat ik GIF banners krijg, maar dan werkt het halve forum weer niet :D

(het probleem doet zich voor bij alle banners)

Lastig ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Met Opera 8.0 beta 1 heb ik nochthans geen problemen met de banners hier op GoT. Nu moet ik daarbij zeggen dat ik de flash plugin ook niet geinstalleerd heb en dus sowieso alleen plaatjes als banner krijg.
Het zou dus wellicht aan de flash plugin kunnen liggen, of misschien aan beta 2 - dat behoeft dus nog wat nader onderzoek.
In elk geval lijkt het me in geen geval een probleem in de bannercode. De manier waarop de banners geserveerd worden is hier op GoT en op de frontpage ook nagenoeg hetzelfde behalve dat ze van een andere bannerboer afkomstig zijn.

Als je JS op GoT uitschakeld krijg je overigens helemaal geen banners, en dat het halve forum dan niet werkt is ook niet waar; de basis functionaliteit werkt ook zonder JS. De frontpage zal je dan echter weer niet kunnen bekijken ;)

Anyway: zoals ook al in het andere draadje hier in LA is gezegd is de reden dat we met AdRemedy in zee zijn gegaan voor banners op het forum het feit dat we aan de banners van WebAds exact 0,0 verdienden. Alleen daarom al gaan we geen keuze mogelijkheid inbouwen, plus dat het probleem wat jij hebt niet aan ons ligt maar aan je browser (het is ook niet voor niets een beta-versie).

Probeer gewoon even uit te vissen of het aan Opera ligt of aan de flash plugin en breng Opera hiervan op de hoogte zodat zij hun product kunnen fixen voordat de uiteindelijke versie uitkomt :)

Intentionally left blank

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Met JS uit krijg ik:
Afbeeldingslocatie: http://adtech.m7z.net/imageserv.adtech.de/images/Ad307942St1Sz1Sq1Id11.gif
Dit als banner hoor ;)

Maar goed..we gaan eens kijken of ik flash kan uitzetten op het domein ".tweakers.net", zodat ik GIF banners krijg :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Heeft niks met Lieve Adjes te maken, Move >>> BUG :)

LinkedIn
Instagram

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

leokennis schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:01:
Met JS uit krijg ik:
[afbeelding]
Dit als banner hoor ;)

Maar goed..we gaan eens kijken of ik flash kan uitzetten op het domein ".tweakers.net", zodat ik GIF banners krijg :)
Oh ja, vergeten dat er ook een noscript-sectie in zit ;)
Anyway, met JS uit heb je er dus geen last van?

Intentionally left blank

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Idd, maar ja: dan werkt een groot deel van GoT niet meer...

Misschien is het mogelijk om JS alleen te blokkeren voor het domein "adserver.adremedy.com", maar:

1)Hoe ;)
2)Krijg ik dan nog wel die GIF ads :?

Betergezegd: is er een manier om dit cliëntsid op te lossen?

leoaq.fm // Jeune Loop

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

leokennis schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 23:31:
Idd, maar ja: dan werkt een groot deel van GoT niet meer...
Het uitklapgedeelte van het menu werkt niet meer, en dat is wel redelijk vervelend ja.
Maar goed, aangezien het leeuwendeel van de huidige ads blijkbaar flash is denk ik dat je het in de combo Opera - flash plugin moet zoeken. Misschien is daarover iets bekent in de opera fora?
Misschien is het mogelijk om JS alleen te blokkeren voor het domein "adserver.adremedy.com", maar:
1)Hoe ;)
2)Krijg ik dan nog wel die GIF ads :?
Dan krijg je in ieder geval niet de noscript-versie te zien en ben je dus eigenlijk banners totaal aan het blokkeren...
Betergezegd: is er een manier om dit cliëntsid op te lossen?
Geen idee, behalve hopen dat Opera het oplost. Heeft 7.54 er ook last van?

Intentionally left blank

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 23:57
Mijn versie iig niet :) Hier werkt alles ok :Y)
Versie 7.54
Bouwnummer 3865a
Platform Win32
Systeem Windows XP
Dus misschien een downgrade tot er een versie uitkomt die het probleem niet meer heeft? :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Opera 7.54 heb ik niet meer op m'n PC, wel 7.23. Die freezed maar 2 seconden oid, maar daarin werkt GoT helemaal niet ;)

En de combinatie Flash-Opera...geen idee. In about:plugins :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Shockwave Flash 
application/x-shockwave-flash   swf 
application/futuresplash    spl 
C:\Program Files\Opera76\Program\Plugins\NPSWF32.dll

Shockwave for Director  
application/x-director  dcr,dir,dxr 
C:\Program Files\Opera7\Program\Plugins\np32dsw.dll

Maar ik zal flash eens opnieuw installeren.

EDIT: Lijkt niet echt te helpen...

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 05-03-2005 10:25 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Clientside probleem

Intentionally left blank

Pagina: 1