Intel Centrino vs P4, snelheidsverschil bij berekenen model

Pagina: 1
Acties:

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:41
Mensen,

Bij twee mensen in onze organisatie wordt hetzelfde model gedraaid.
Het is gecompileerd in Fortran en past in het interne geheugen.

De machines hebben allebei 512MB geheugen.
Beide hebben Windows XP Pro en McAfee 7.1
De desktop computer met Intel P4 3GHz (800Mhz FSB) doet het model in 30 minuten.
De laptop met Intel Centrino 1.5GHz doet over hetzelfde model 16 minuten.

Nu vraagt de gebruiker van de desktop zich af of hij niet beter een Centrino processor zou moeten hebben...

Hoort die P4 niet sneller te zijn?

Verwijderd

neen deze hoort niet sneller te zijn :), dat is nu eenmaal de kracht van een pentium mobile. Je mag natuurlijk wel ni de 2 processoren vergelijken met maar 1 test.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 17:19 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Nee oke dat is waar. Maar ik denk toch dat degene wel gelijk heeft dat tie beter een mobile kan nemen dan een P4(als er veel van dit soort dingen gedaan worden op zijn PC)

Ik vindt het ook wel interesant die Centrino en denk dat intel zich daar ook op gaat richten(tenminste dat hoop ik). Als ik het geld had dan zou ik ook wel zo'n Centrino willen hebben :9~ . Maar nog ff sparen voor de volgende HCC dag in la hollanda :P .

Self reflection is the school of wisdom

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hier wordt o.a. een Pentium M 1,6GHz en een Pentium 4-M 3,0GHz tegenover elkaar gezet. De prestaties van deze twee zijn echter verdeeld.

Is het trouwens een Banias of een Dothan Pentium-M? De Dothan heeft 2MB L2-cache, de Banias 'maar' 1MB.

Misschien heeft de centrino laptop aan de acculader gehangen (volle snelheid) en de Pentium4 niet (power-save) tijdens het berekenen?

[ Voor 20% gewijzigd door PD2JK op 04-03-2005 17:32 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 16:18
centrino is het platform

de processor heet pentium-M (banias of dothan zijn de codenamen, met yonah als opvolger)
volgens mij zou de dothan ook voor Socket 478 komen, maar die zijn imo niet echt verkrijgbaar

iig komt in de toekomst wel meer van deze processorlijn, zie: nieuws: 'Centrino'-producten voor kantoor, thuis en onderweg

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:38
volgens mij zou de dothan ook voor Socket 478 komen
Onzin, de Pentium M is een socket 479 processor. Er zijn wel desktop moederborden sinds kort voor de P-M. (AOpen en DFI hebben er elk één) Voor Yonah zal dit ook waarschijnlijk wel komen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
olgens mij zou de dothan ook voor Socket 478 komen
nieuws: Asus komt met adapter Pentium M- naar Pentium 4-socket

March of the Eagles

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo