Toon posts:

NEC 3520A doet moeilijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb al wat topicjes gelezen maar niet echt mijn probleem kunnen vinden.
Ik heb vandaag de NEC 3520a brander aan mijn systeem geknoopt en was helemaal gelukkig tot het moment dat ik daadwerkelijk een dvd wou fikken. Dit was namelijk gewoonweg niet mogelijk. Brander werd netjes herkent in windows e.d., maar daar hielt het wel mee op.
Ik had de brander als Primary Master als enige aan een IDE kabel hangen en daarnaast op me tweede IDE als master mijn BTC 5224IM CD-fikkert en als slave een LG GDR-8161B dvd-lezert.
Mijn harde schijven zitten op een RAID systeempje, dus daar heb ik verder geen last van.

Nu dus het probleem. De brander doet niks in deze combinatie.
Als ik hem echter als enige in mijn systeem heb hangen werkt ie prima.
Iemand die bekend is met dit probleem of een goede oplossing weet? Graag!
Ik zou namelijk gewoon alles weer draaiend hebben.

Thanks,

Bas

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voeding zwaar genoeg? Als je er een schijf insteekt in je NEC, spint hij dan op wanneer hij opstart? Al gecheckt of de molex-stekker goed vastzat, hem al vervangen door een andere? Misschien wel een defecte molex-stekker...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Jah, met de voeding e.d. is niets aan de hand. Wanneer ik er een dvd in doe dan gaat hij ook draaien e.d. Hij wordt verder ook netjes herkent in Windows en dvd's afspelen doet hij ook. Het is dus alleen het branden wat hij weigert in deze combinatie.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost door eerst de brander er alleen aan te hangen
reboot
dan cd brander
reboot
dan dvdv speler

en dat werkt...nu maakt het niet meer uit wat ik doe...
beetje vreemd..maar wel lekker ;)