[Formatteren] Zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:45
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Mijn hardeschijf/v(en) willen niet geformatteerd. Dit is wat ik doe:

- Stop de WinXP CD in de DVD-Rom
- Reboot
- Vraagt of ik van de CD wil starten, druk op enter

Dan zoekt hij door al mn hardware, als dat klaar is dan krijg ik een zwart scherm met een "_" dat knippert. Dit gebeurd ook als ik hem gewoon door laat gaan (dus niet formatteren).

Hiervoor had ik een andere hardeschijf (10 GB van Seagate), deze deed precies hetzelfde als ik hem wilde formatteren (hij deed het overigens wel als ik hem gewoon naar Windows liet gaan).

Hoop dat jullie me kunnen/willen helpen _/-\o_

P.S. Ik heb gezocht @ GoT maar ik kon niet de juiste info vinden die ik nodig heb

Verwijderd

Ik vermoed een brakke installatieschijf. Probeer het eens met een andere OS als je dat hebt liggen.

• Dekay
Er zitten veel krassen op maar hij doet het wel in m'n andere (Hoofd-)PC als ik wil formatteren. Hij pakte hem wel in die andere PC als ik hem in de DVD-Speler deed. Alleen met formatteren doet hij moeilijk

Verwijderd

Ik had hetzelfde zat in de dvd rom even een andere aansluiten..

• Dekay
Thanks, ik zal het even proberen

Edit:
Helaas, ik heb een andere CD-Rom speler gebruikt maar die doet precies hetzelfde: Zwart scherm met een knipperent "_"-teken

[ Voor 69% gewijzigd door Dekay op 04-03-2005 16:42 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dekay schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:32:
Thanks, ik zal het even proberen

Edit:
Helaas, ik heb een andere CD-Rom speler gebruikt maar die doet precies hetzelfde: Zwart scherm met een knipperent "_"-teken
En de dvd speler uit je hoofd pc? sluit je die toch even aan...

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb je toevallig een geforce 2 mx?
Welke XP-versie?
Wat voor hardware?

• Dekay
Ja ik heb hééél toevallig een Geforce 2MX. Ik heb Windows XP Professional en m'n overige specs zijn:

AMD Athlon XP1700+
Soltek moederbord (Geen idee welke)
512 MB geheugen (2x128 en 1x256)
GeForce 2 MX
Metal schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 19:56:
[...]

En de dvd speler uit je hoofd pc? sluit je die toch even aan...
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :P Thanks zal het zo even proberen. Wat me nu net te binnen schiet is dat die DVD/CD-Rom spelers het in m'n oude pc gewoon werkte. Ik heb deze PC sinds December 2004 (hoofdpc) en dus ook die DVD-speler. Die 'oude' hebben wel gewoon gewerkt in m'n oude systeem

[ Voor 63% gewijzigd door Dekay op 04-03-2005 22:42 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik vermoed dat de cd gewoon niet goed meer is.
Probeer even een andere WindowsXP cd, misschien kun je er van een vriend oid een lenen.

@Kuhlie: Wat is er dan mis met de GeForce2 MX ?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Dekay
Hij werkt wel gewoon in m'n andere systeem dus het kan toch niet aan die CD liggen?

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dekay schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:37:
Ja ik heb hééél toevallig een Geforce 2MX. Ik heb Windows XP Professional (...)
Het is dus die videokaart ;)

Je moet:
- je videokaartbios flashen
of
- een Windows XP SP1 of SP2-cd gebruiken (tenminste, het probleem bestond bij de eerste XP-versie, ik neem aan dat ze dat in latere versies gefixt hebben).

Edit: ik kan zo gauw niet meer de (microsoft)pagina vinden waar dit probleem beschreven wordt: het is al een tijd geleden dat ik met hetzelfde probleem zat...

[ Voor 17% gewijzigd door Kuhlie op 05-03-2005 11:54 ]

• Dekay
Kan ik ook even m'n andere videokaart er in stoppen, formatteren en dan die GeForce 2MX er terug in stoppen?

Ik heb namelijk geen ervaring met biosen flashen. En ik heb ook geen WinXP SP1 of SP2 CD :)

[ Voor 33% gewijzigd door Dekay op 05-03-2005 11:57 ]

• Dekay
Het is allemaal gelukt. Ik heb m'n andere videokaart tijdens het formatteren gebruikt. Alles werkt nu.

Bedankt voor de hulp! Especially Kuhlie ;)
Pagina: 1