Toon posts:

wireless pcmciakaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een wireless pcmciakaart gekocht voor mijn laptop.
Maar als ik de kaart in het slot steek herkent de laptop de kaart niet.
Ook als ik hem laat zoeken naar nieuwe hardware vind hij de kaart niet.
Als ik de kaart in een andere laptop doe, dan ziet hij hem wel, dus het ligt aan mijn laptop
ik had ergens gelezen dat je dat wireless slot kon activeren in je bios. . . maar waar ??

windows XP pro

De kaart die ik gebruik is [ wireless network pc card - 54 mbps van sitecom ]
ook heb ik deze kaart gebruikt [q-tec 775WC wireless network pc card ]

ik weet niet echt wat voor info ik moet geven bij dit probleem, gister deed internet het btw wel,
met de Q-tec kaart, maar toen ik hem vanochten opstarte deed ie weer niks :(
ik heb me comp al geformat, hoop dat iemand me kan helpen

grtz

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Aangezien niet alle biosen gelijk zijn is het wel verstandig om het merk laptop te vermelden
en waat voor type pcmcia je laptop heeft I of II .
Type II pcmcia kaarten werken nl niet in een I slot.

Moet beter lezen
Is dus een software probleem. Heb je de driver al via de cd geinstaleerd (dus via setup cd) en niet via de herkening van xp door in prikken pcmcia kaart. Er zit dan nl verschil in het aantal driver bestanden en utilities die geinstaleerd worden.

[ Voor 41% gewijzigd door hessel op 04-03-2005 16:58 ]

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles gedaan volgens het boekje, maar ik kom niet echt ver met de software als me laptop niet eens het kaartje herkent, geen licht , niets. De Q-tec kaart heeft het meer dan een half jaar gedaan, dus hij hoort het gewoon te doen. Wel heb ik een virus gehad waardoor me boot sector verneukt was, maar dat is gefixt en ik heb al geformat dus dat heeft er denk ik niks mee te maken.
gister deed ie het ook ff niet, maar opeens begon het licht te knipperen, en deed ie het weer . heb hem toen uitgezet en volgende dag weer aangezet, maarja zelfde probleem, en nu doet ie niks meer.
De sitecom heb ik vandaag nieuw gekocht omdat ik d8 dat het aan het q-tec kaartje lag, niet dus :(

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

doet iets anders het wel in dat slotje en doet de kaart het wel in een andere lapper?

Verwijderd

Topicstarter
beide kaarten doen het niet in dat slot, de sitecom heb ik getest op een andere laptop, en daar herkende hij hem wel, ik heb net ff naar binnen gekeken onder het light, maar ik zag niks van gebroken pinnetjes ofzo