Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ccfl draait maar op halve bak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje een duo blauwe ccfl's in mn Stacker.
Sinds kort brand in dit geval de onderste maar op halve bak in het begin...
Als mn pc al wat uren aan staat spingt ie ook helemaal aan... Altijd verschillend, de ene keer duurt het een uur, de andere keer 6 uur. Ik heb een Antec TruePower 480 Watt voeding waar op het duo ccfl's het volgende aanhangt: 2 optische drives, 2 x 120 WD GB (Raid 0), Neo2, A643500 en 2 latjes ram.

Het Duo ccfl's komt is van Sharkoon en komt van Freezing Hardware.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 16:12 ]

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Bedoel je dat je CCFL maar half brand ? mischien dit?
Probeer ook even te "verleggen" (als er stroom op staat)
Geintje heb ik nog wel eens met neon..

Revive the guild!

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel op een 12 Volt lijntje aangesloten...

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10

Exigence

dnkroz

Ik heb dit ook wel eens. Even wat morrelen aan de draadjes. Heb je trouwens verlengdraadjes gebruikt? Want daardoor gebeurt het eerder. En ze "slijten". De lichtopbrengst wordt na een tijdje minder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de draden verlengt ja.. maar met iets dikkere draad dan eral aan zat.
Aan de weerstand kan het dus niet liggen... das maar minimaal.
"Ze slijten'' ... ik heb ze nog maar enkele maanden.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 10:39
let goed op bij die antec voedingen, je moet de ccfl's NIET op de fan-only hangen, deze voltage wordt namelijk intern op hitte sensor geregeld, misschien zit daar je probleem?? Mijn TP430 heeft dit ook

[ Voor 9% gewijzigd door Dr Pro op 04-03-2005 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dr Pro, als je even naar de 2e post van mij kijkt, wat de 2e reply is.
Zie je dat ik hem op een 12 Volt lijntje heb hangen ;)

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:57

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:49:
Ik heb de draden verlengt ja.. maar met iets dikkere draad dan eral aan zat.
Aan de weerstand kan het dus niet liggen... das maar minimaal.
"Ze slijten'' ... ik heb ze nog maar enkele maanden.
Als je de draden hebt verlengt bedoel je dan de voedings draadjes of die naar de buis zelf?

Als je die naar de buis hebt verlengt dan raad ik je aan ze toch ff in te korten (of weer op originele lengte te maken). Zelfde probleem al meerdere malen gezien na het verlengen van die draden. Hebben ze toen weer wat korter gemaakt en toen brande de CCFL wel op volle sterkte. Het lijkt er dan op dat er niet genoeg spanning over de lamp komt waardoor die niet volledig doorslaat.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10

Exigence

dnkroz

Carp_Hunter schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:31:
[...]

Als je de draden hebt verlengt bedoel je dan de voedings draadjes of die naar de buis zelf?

Als je die naar de buis hebt verlengt dan raad ik je aan ze toch ff in te korten (of weer op originele lengte te maken). Zelfde probleem al meerdere malen gezien na het verlengen van die draden. Hebben ze toen weer wat korter gemaakt en toen brande de CCFL wel op volle sterkte. Het lijkt er dan op dat er niet genoeg spanning over de lamp komt waardoor die niet volledig doorslaat.
Klopt helemaal. Mijn UV CCFL wilde ook niet lekker met een CCFL verlengkabel. Op de een of andere manier is werkt het niet lekker, misschien dat die stekkertjes slecht contact maken. Ik heb toen de CCFL verlengkabel er tussenuit gehaald en gewoon de voedingskabel naar de invertor verlengd, de invertor is misschien iets moeilijker weg te werken maar het zij zo.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Lekker k*t is dat dan.
Ik heb een Duo ccfl he.. En de inverter zit zeg maar in de midden.
Eén van de 2 kabels die naar de ccfl gaat is gewoon tekort...
2 losse maar bestellen dan.
Pagina: 1