[crash] Simcity 4 Rushhour wil niet werken

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Na de installatie en toe het spel opstartte kreeg ik een error die ongeveer als volgt was: "Can't parse Graphics Rules.sgr". Vervolgens na op [OK] te hebben geklikt kreeg ik een zwart scherm met enkel alleen geluid. na enkele keren op CTRL+ALT+DEL te hebben gedrukt had ik eindelijk beeld. Maar enkele texten ontbraken, waarna het spel al snel zou crashen bij het uitvoeren van een willekeurige actie (bijv. nieuwe stad maken).

Op internet heb ik enige informatie gevonden om dit probleem op te lossen. Dit kon door Simcity en Rushhour te verwijderen vervolgens eerst SC4 te installeren. En het bestand Graphics Rules.sgr te kopieeren naar een willekeurige plek op de harde schijf en deze weer terug te plaatsen als Rushhour geinstalleerd is.
En jawel, de error was verdwenen. Maar het probleem die ik nu heb is dat ik nog steeds diverse texten mis in het spel en dat het spel (hierdoor) al snel vastloopt.
Tevens heb ik ook al diverse parameters meegegeven in de snelkoppeling om de game-performace te veranderen. Maar helaas... zonder resultaat.. de crashes en de missende texten blijven.

Enkele specificaties zijn van mijn PC zijn o.a:
- DirectX 9.0c
- WinFast A310 Display Driver
- GeForce FX 5600 (128 MB)
- Monitor draait op: 1024 x 768, 32 bit, 70 Hz
- Windows XP Professional
- AMD Athlon 2600+ XP333 Mhz

Ik had eerst de Engelse versie van Simcity. En daaroverheen dus de Rushhour overeen geinstalleerd. Misschien dat dit ook relevant is....

Zouden jullie enig idee hebben hoe dit op te lossen valt.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 04-03-2005 19:02 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
* AW_Bos geeft topic een trapje omhoog.

[ Voor 87% gewijzigd door AW_Bos op 05-03-2005 17:13 ]

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 01:53
Ik heb het probleem vroeger ook wel eens gehad, altijd verholpen na reinstall. Misschien overbodige vraag, maar heb je de Rush Hour patch al geïnstalleerd?

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Ik heb reinstall al gedaan... met het behouden van de oude "Graphics Rules.sgr" En je bedoelt de nieuwste patch? Ik meen dat er al een patch op de CD stond. (legaal) ;).

"Can't parse Graphics.sgr-file"-error was weg, maar alsnog geen vertalingen zichtbaar.
Engelse SimCity 4 had ik, en de Nederlandse RH (zat NL handleiding bij ;))

[ Voor 48% gewijzigd door AW_Bos op 05-03-2005 17:55 ]

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 01:53
Waarschijnlijk is dat dan een patch voor SimCity 4 'vanilla'. Je kan de Rush Hour patch hier downloaden. Probeer dat eerst eens :)

[EDIT] Je kan in C:\Games\SimCity 4\Apps in het tekstbestand "computernaam-config-log.txt" je versienummer opzoeken. Nieuwste versienummer is in ieder geval 1.1.638.0.

[ Voor 36% gewijzigd door Stuiterbal op 05-03-2005 18:06 ]

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Ik zal eens kijken... thnx
Maar wat is 'Vanilla' eigenlijk dan?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Simcity 4 zonder Rush Hour.

Heb je al eens geprobeerd alles eraf te halen en daarna alles normaal te instaleren zonder gekke dingen te doen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Ik heb heel SC + RH verwijdert, en opnieuw geinstalleert. SC4 alleen werkt perfect. Maar zodra RH erbij komt, beginnen de problemen. Dus vele texten zie ik niet.
Engelse SC4 + NL RH. == Problemen ????

[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 06-03-2005 14:54 ]

Verwijderd

Waarom installeer je dan niet de Nederlandse versie van Rush Hour? Voor zover ik het me kan herinneren (heb SC4 + RH nooit opnieuw hoeven installeren) is die optie er, net als bij Simcity 4.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Dit is de Nederlandse versie van Rushour die ik bouwenop de Engelse versie installeer.
Hmz... Even herinstalleren die meuk..... Jullie horen nog

• Brent
  • Nu online
AW_Bos schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:53:
Engelse SC4 + NL RH. == Problemen ????
ja, uiteraard krijg je dan problemen 8)7 Probeer het idd maar eens met dezelfde taal...

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
In de handleiding staat nergens dat het problemen oplevert ofzo met de Engelse Simcity 4 Vanilla? Wel staat erop het CDdoosje: game en Handleiding in het Nederlands.
Veder kan je alleen bij SC4 Vanilla de taal kiezen, en nee..... NL heb ik niet erbij.
Je zou toch denken dat hij hem met RH updated naar een Nederlands spel....?
En een mogelijkheid in RH is er niet om de taal in te stellen, is er geen install-parameter ofzo om de Engelse Rushhour te installeren.
Op de CD staan diverse leesmij-'s in diverse leuke talen, waaronder Engels en Nederlands.............

Aaarch.... :( :( hebben jullie nog tips, of moet ik de Engelse versie maar weggooien en een NL's SImcity 4 kopen? En wat is de prijs dan? :Y) :Y) :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door AW_Bos op 06-03-2005 15:43 ]

Verwijderd

Stel je Windows anders eens in op 'Engels'. Je Windows zelf wordt dan niet Engels, want daar moet je een of andere language pack voor hebben, maar ik geloof dat programma's het dan wel oppikken. Dat is wel de oplossing om het oude Dungeon Keeper in het Engels te krijgen.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:42:
Stel je Windows anders eens in op 'Engels'. Je Windows zelf wordt dan niet Engels, want daar moet je een of andere language pack voor hebben, maar ik geloof dat programma's het dan wel oppikken. Dat is wel de oplossing om het oude Dungeon Keeper in het Engels te krijgen.
En waar download je dat precies dan :? . En op welke naam moet ik zoeken?

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 06-03-2005 15:45 ]

Verwijderd

Nee, ik bedoel niet dat je zo'n language pack nodig hebt, maar dat je Windows bij 'Landinstellingen' oid op Engels moet zetten. Aangezien ik geen Windows XP heb, zou je zelf even moeten kijken hoe dat precies moet.

• Brent
  • Nu online
Bij Simcity 4 of Rush Hour die je in Nederland koopt kun je bij aanvang van de installatie gewoon de taal kiezen, dus kies daar dan dezelfde taal.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Okee, ik zal eens kijken! Jullie horen zo nog wel ;).

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

je kan ook toch de taal van de SC 4 Vanilla in het nederlands zetten? Ik heb dit gedaan met NFSU2 en 1 heb deze alle twee in amerika gekocht (goedkoper) en heb de taal in het register verandert. Misschien kun je dat eens proberen?

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Bij 'SC4 vanilla' kan ik geen Nederlandse taal kiezen. Alleen Engels, Chinees, Koreaans en andere exotische talen.
De texten die lijken te ontbreken in RH zijn vooral de [Annuleren] en [OK] knoppen in de Simcity4-style.
Texten zoals "View-Transportation-map" wat typisch SC4 RH is zie ik gewoon wel. Dus aan de vertalingen lijkt het toch niet te liggen. Tevens crashed het spel gewoon als ik een stad ofzo wil aanmaken, ik zie een zandloper dan bewegen en vervolgens geen activiteit meer....

Ook vaag is dat meer dan 90% van mij hele map uit vlakland bestaat en enkele onderdelen wel mooie bergen enzo hebben 8)7. Of hoort dit :p...

En tja, Rushhour heb ik echt legaal ;);

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 06-03-2005 16:09 ]

Verwijderd

Maar je hebt Simcity 4 dus niet legaal, ik begin te twijfelen of we je dan nog wel moeten helpen met dit probleem. Als je SC4 gewoon in de winkel koopt, dan heb je het in ieder geval beide in het Nederlands.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Daar zal het aan liggen ;).
Sluit dit topic maar. Ik zal SC4 (NL :P) binnenkort in de winkel kopen, en als het probleem dan nog speelt horen jullie het nog wel....

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.