Beeldscherm dat plots uit springt?

Pagina: 1
Acties:

• allan
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 10:50
Nog niet zo lang geleden ging mijn beeldscherm zomaar ineens uit en bleef mijn muziek 'loopen' die ik aan het beluisteren was.

ik dacht, ff computer opnieuw starten.. dat ging goed tot na het opstartscherm van Windows XP. daarna ging het scherm wéér op zwart (standby modus)

heb al een nieuwe videokaart geprobeerd en een ander beeldscherm maar het probleem blijft bestaan... ook heb ik windows xp er op nieuw opgezet....

heeft iemand een idee van wat het zou kunnen zijn?

Ik heb
  • een NEC 1701 TFT scherm die een resolutie aankan van max. 1280 x 1024
  • een P3 450 MHz met 384 MB intern geheugen
  • systeemkast 220V of 230V, weet al niet meer..
  • Asus V9520 128 MB en AOpen TI 4200 128 mb
Alvast bedankt!!!!

• Ayolin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-12-2022
Heb je je beeldscherm op de voeding van je computer aangesloten of rechtstreeks op een stopcontact. Daar kan ook het probleem zitten. Anders zou ik het niet weten, mischien es een andere mobo proberen?????

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 16:01
Raar probleem, ik zou de kabel(s) checken op breuken in de kabel en ook de voeding van de monitor.
Ik neem aan dat de Screensaver te voor de hand liggend is :P

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Je hebt twee videokaarten? Daar ben ik even de weg kwijt sorry :).

Probeer ook eens een andere voeding (zeker als je monitor op de pc loopt) en misschien toch maar eens een geheugen reepje apart testen, weet het niet zeker, beetje apart probleem. Succes!

De meeste mensen deugen!

• allan
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 10:50
hmmm ik denk zelf toch dat het aan het mobo ligt. En het scherm heeft een onafhankelijke stroom voorziening.

En nee :9 het is niet de screensaver...

en ik heb ook al een ander beeldscherm geprobeerd, zelfde resultaat.... echt raar!

denken jullie dat een computerwinkel de mogelijkheden heeft om dit te onderzoeken?

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
Doet je beeldscherm het wel in Safe Modus (F8)? Zo ja, dan ligt het aan je driver/instellingen. Misschien een te hoge refresh?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Probeer maar eens je pc helemaal kaal op te starten als dat t niet is dan kan je testen of t aan je mobo ligt want dat is nogal voor de hand liggend...
misschien is t ook gewoon je OS aangezien hij wel gewoon boot en pas bij de OS moeilijk gaat doen... probeer t eens ff met een harde schijf waar een goeie 100% zeker werkende versie van linux ofzo op staat.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Had je bij je beeldscherminstellingen toevallig dual-screen aanstaan?

Ik had zelf namelijk ook wel eens het probleem met 2 schermen dat hij op een
gegeven moment de 2e niet meer aan wilde sturen in windows (wel met opstarten).

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:06
Flapietoetoe schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:56:
... probeer t eens ff met een harde schijf waar een goeie 100% zeker werkende versie van linux ofzo op staat.
Idd what Flapietoetoe zegt, indien hij ook niet in een Linux distributie werkt, dan kun je er vanuit gaan dat het een hardware probleem is.
Een tipje, probeer deze Linux distributie:
meuktracker: Damn Small Linux 0.9.3

Installeren is niet nodig...

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 15:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Dutchy007 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:02:
[...]

Idd what Flapietoetoe zegt, indien hij ook niet in een Linux distributie werkt, dan kun je er vanuit gaan dat het een hardware probleem is.
Een tipje, probeer deze Linux distributie:
meuktracker: Damn Small Linux 0.9.3

Installeren is niet nodig...
www.onzin.nl

Zal wel gewoon een los contactje zijn...

Spec's PC

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
nhanssen schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:15:
[...]
www.onzin.nl

Zal wel gewoon een los contactje zijn...
Zo'n contactje dat iedere keer bij het opstartscherm van windows losschiet zeker.... 8)7

• nhanssen
  • Laatst online: 05-08 15:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Zou natuurlijk net zo'n goede onzin zijn als windows het niet doet en linux het wel doet... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door nhanssen op 06-03-2005 00:35 . Reden: typo ]

Spec's PC

• plofkip
  • Laatst online: 29-07 18:32
Wat al eerder gezegd is, kijk is naar je geheugen, probeer met memtest het geheugen te testen, dit kan heel goed het probleem zijn. En inderdaad je kunt ook proberen linux oid erop te gooien. Aan windows/instellingen ligt het niet want fresh install helpt niet zo te horen...
Pagina: 1