[Image] Norton Ghost 9 of Acronis True Image 8

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04-2025

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Topicstarter
De topictitel zegt het al; welke bevelen jullie aan?

1) Versie 9 van Ghost kan inmiddels ook images wegschrijven op NTFS partities die normaliter niet vanuit DOS zijn aan te roepen.
2) Acronis True Image 8 kan daarentegen ook losse mappen/files vanuit de image restoren en niet per se de hele image zoals Ghost.
3) Acronis True Image 8 is stukken goedkoper dan Norton Ghost
4) Ghost geniet een grote groep gebruikers (bij mij op het werk wordt die ook gebruikt (corporate versie)) -> wil dat zeggen dat ie het meest betrouwbaar is?
5) Gebruiksvriendelijkheid, slagingspercentage van restores

Unieke features van andere image-progs mogen ook genoemd worden, maar overzichtelijker is het wat mij betreft wel om de vergelijking (voorlopig) tussen deze 2 te maken.

Specs: GamePC HTPC Server

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
stukken goedkoper?
bij acronis moet je 2 versies nemen: de server en workstation..! dwz. dat je uiteindelijk toch duurder uit bent?

ik zit ook te twijfelen, maar ik denk dat acronis toch ook een goede optie is..!

*buiten RIS

[ Voor 4% gewijzigd door sjongenelen op 20-04-2005 10:27 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

2) Acronis True Image 8 kan daarentegen ook losse mappen/files vanuit de image restoren en niet per se de hele image zoals Ghost.

In Ghost 9 kan je ook image uitlezen met de Ghost Explorer en een LOSSE map/bestanden terugzetten!!!

Ik zou toch voor Ghost 9 gaan!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
inderdaad, maar niet voor die prijs.

EDIT: heb ik nagekeken met 25 WS en zeg 5 Servers

[ Voor 43% gewijzigd door sjongenelen op 20-04-2005 14:37 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

TheNymf schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:36:
inderdaad, maar niet voor die prijs.

EDIT: heb ik nagekeken met 25 WS en zeg 5 Servers
Maarjah, het is even investeren. Het is ook geen pakket dat na een jaar verloopt/niet meer te gebruiken is (zoals norton 2003)!!!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sl1200 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:40:
De topictitel zegt het al; welke bevelen jullie aan?
Ghost 9 heeft niets meer gemeen met de goede oude Ghost. Het is een compleet ander programma dat niet eens dezelfde codebase deelt, maar gebaseerd is op een product van een overgekochte firma. In mijn opinie is Norton/Symantec er (weer eens) in geslaagd om een uitstekend product te degraderen tot een hoop rommel. De geavanceerde functies die Ghost tot vrijwel de standaard hebben gemaakt in deze sector zijn nergens meer te bespeuren in deze nieuwe versie of zijn zwaar gehandicapt.

Voor mij (en vele anderen als ik de nieuwsgroepen en fora mag geloven) is én blijft Ghost 8 de definitieve Ghost versie. Omdat de ontwikkeling van Ghost (versie 9 noemen we geen ontwikkeling maar een teruggang naar het stenen tijdperk) nu stil staat heeft Ghost ook een grote schare fans verloren aan concurrent Acronis TrueImage.

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Omdat ik nu ook wel 's 'n goed back-up (restore) systeem voor Windows XP Pro wilde, ben ik hier 's even gaan lezen en stuitte meteen al op het probleem dat ik Ghost 8.0 niet kon installeren i.v.m. de nieuwere versie 9.0 die in Norton SystemWorks 2005 zit.

Dus dan maar Acronis-software daarvoor gebruiken. Ik ben met de Disk Dirctor Suite van Acronis aan de gang gegaan om partities in te stellen zodat ik een goede indeling zou krijgen om een image van Windows (C:) te maken op m'n andere schijf (D:).

Het punt is dat je met dit pakket alleen partities kunt kopiëren (wat ik een week terug ook heb gedaan, maar nog niet heb kunnen testen)... en toen crashte m'n PC eergisteren vrij dramatisch. Ik kon niet meer in Windows en zag het al gebeuren dat ik de hele shit allemaal opnieuw moest gaan installeren. Heb eerste geprobeerd om Windows bij te werken, wat vorige keer nog wel lukte, maar nu ook niet meer.

Anyway, na even puzzelen in Acronis Disk Director Suite (wat gewoon vanaf de boot toegankelijk is m.b.v. een OS selector, maar ook door een aan te maken bootable CD) heb ik de backup-partitie van Windows weer terug kunnen zetten en werkt weer prima!

Mijn tip is dus probeer Acronis Disk Director Suite eens. Het is een partitioneerprogramma, waarmee je ook prima back-ups van een OS mee kunt maken (behalve dat je dan geen compressie hebt, wat Ghost of True Image wel doet zover ik weet).

Misschien dat ik True Image nog wel 's ga proberen, maar deze suite werkt ook snel, veilig en vrij eenvoudig!
Pagina: 1