Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Kan bijna alleen maar een teperatuursensor zijn.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Aka: tempsensorgevalunit
Bij een hogere temperatuur wordt zijn weerstand hoger of lager
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Wat weerhoudt je het er dan van om het proefondervindelijk vast te stellen volgende keer?Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:40:
Dank u. Ik had wel zo'n vermoede maar nu weet ik het zeker
Men neme een hoop sneeuw (sneeuw zat
Is toch niet zo moeilijk he
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Het is waarschijnlijk een thermokoppel. Zo'n ding geeft een spanning afhankelijk van de temperatuur.Atlas schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:38:
Das nou een NTC of PTC
Aka: tempsensorgevalunit
Bij een hogere temperatuur wordt zijn weerstand hoger of lager
NTC is een halfgeleider. Hogere temperatuur betekent meer elektronen in geleidingsband -> lagere weerstand.
PTC bestaat niet echt. Bij elk metaal neemt de weerstand toe als de temperatuur hoger wordt. Meestal wordt platina gebruikt omdat de weerstand lineair stijgt met temperatuur.
edit:
Ik begin te twijfelen... Er zijn ook NTC's (thermistors) die er zo uit zien.
[ Voor 8% gewijzigd door Daos op 04-03-2005 16:00 ]