Toon posts:

radeon 9550 tv out grijs beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag me radeon9550 aangesloten op me tv met een scart blokje
deze scart blok staat weer in verbinding met me computer met een s-vdeo > s-video kabel
maar ik krijg alleen maar zwart / wit beeld

ik heb de FAQ ook al door gelezen maar de oplossing die daar in stond hielp niet bij mij
ook heb ik een andere tv er op aangesloten maar ook dan krijg ik zwart / wit beeld

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 15:21 ]

Verwijderd

In een S-VHS kabel worden de kleur- en helderheidsignalen over aparte draden verstuurd, ik vermoed dat dit iets te maken heeft met jouw probleem. Als je namelijk alleen de helderheidsignalen aan de tv doorgeeft krijg je ook een beeld in grijstinten.

Mogelijk is er een fout of slecht contact in je kabel?
Ik heb überhaupt al nooit gesnapt hoe die goedkope scart-converter-blokjes een s-vhs signaal naar composiet video kunnen omzetten.

Ik heb alleen maar slechte ervaringen met s-vhs kabels, vooral als ze langer worden dan 1,5m doordat je dan looptijdverschillen kan krijgen tussen de eerder genoemde kleur- en helderheidsignalen. Bij mij resulteerde dit in vreemde paarse randen op overgangen van een donkere naar lichte kleur.

Mijn advies: Vergeet s-vhs en gebruik gewone composiet video (cvbs) kabels. Deze zijn goedkoper, over langere afstanden bruikbaar en geven veel minder problemen.