Toon posts:

[C/C++] exe werkt niet op alle pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met volgende probleem:

Ik heb een exe bestand dat ik build in VS 6.0 en ik heb 3 pc´s.
Alle 3 de PC´s hebben windows XP, VS 6.0 en VS.net 2003 enige verschil is denk ik dat 1 pc andere hardware heeft(pc A).
Als ik het programma build op de pc A dan werkt het niet op pc B en C en doe ik een build op pc B(C) werkt ook op pc C( B ) maar niet op A.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Kan het de hardware zijn of misschien iets met het .net framework(zou blijkbaar een probleem kunnen geven)?

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Wat bedoel je met "werkt niet"? Wat voor errors krijg je?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 22:49

curry684

left part of the evil twins

Met "het werkt niet" kunnen we niet veel he, geef eens een complete error :)

.NET versie is overigens een optie, maar dat staat gewoon in de error. Lijkt me alleen sterk dat het relevant is als je in VC6 ontwikkeld hebt, dan gebruik je vast geen Managed C++ ;)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op 2 pc krijg ik gewoon, Windows heeft een probleem vastgesteld ...
Op andere krijg ik:

Debug Assertation Failed!

Program: c:\csp\cspWin.exe
File: wingdi.cpp
Line: 1120

For info....

Hoop dat dit helpt

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Zonder code (rond regel 1120) komen we niet echt verder :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• curry684

curry684

Nvidiot schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:29:
Zonder code (rond regel 1120) komen we niet echt verder :)
Regel 1120 van wingdi.cpp is niet echt interessant hoor :+

Dit is gewoon basic gevalletje debuggen: achterhaal waar in jouw code de knaller wordt veroorzaakt, en ga dan verder kijken. Op dit moment is dit glazen bol kijken voor ons, en die doetutooknie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat dat veel nut gaat hebben aangezien file staat in
C:\Programme\Microsoft Visual Studio .NET 2003\Vc7\atlmfc\src\mfc
en
C:\Programme\Microsoft Visual Studio\VC98\MFC\SRC
Dus van visual studio is

Probleem is dat ik niet kan debuggen want dan moet ik een build doen en krijg ik geen error

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 15:57 ]

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:49:
Probleem is dat ik niet kan debuggen want dan moet ik een build doen en krijg ik geen error
En dus kun je niet debuggen? :?

Hop, ga eens logfiles schrijven of messageboxes opgooien en daarmee het gebied elimineren totdat je het breekpunt geisoleerd hebt 8)7

Verwijderd

Topicstarter
De error is weg lag blijkbaar aan de resolutie van het scherm maar probleem blijft

Heb het nu al getest om 7pc´s en er is altijd 1 versie die werkt en 1 die niet werkt en krijg altijd
"Windows heeft een probleem......"

Grootste probleem is dat programma crashed voor ik zelfs iets kan laten schrijven in een log.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 17:22 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Dit klinkt als een ideaal geval van remote debugging. Met VC++ hoeft je debugger niet op dezelfde machine te draaien als je target app.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Je compiled niet per ongeluk met bijvoorbeeld SSEx instructies enabled, of bepaalde pentium optimalisaties, en dat je andere PC die niet ondersteunt? Het is een niet geoptimaliseerde debug build?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het zou enorm handig zijn als je gewoon eens vertelde wat jouw code precies allemaal doet

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Het programma is een vrij groot en al redelijk oud programma. Het bestaand al een paar jaar en er zijn nog nooit problemen geweest met de exe´s. Het geen dat in deze versie nieuw is, is dat ze is uitgebreid met een client applicatie die werkt met soap en gebruik maakt van openSSL. Alles wat te maken heeft met de verbinding of het zenden en ontvangen van de gegevens zit in 3 dll's, de 2 versie van de exe gebruiken beide de zelfde dll´s.

Sorry dat ik nu pas reageer maar het zijn drukke tijden.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 18:20

MBV

misschien wil je je compileerregel van 1 van de CPP bestanden, en van het link-commando geven. Er is namelijk gesuggereerd dat het iets met optimalisaties te doen heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is "opgelost" blijkbaar heeft het iets met de versie van visual studio te maken, als ik update naar sp6 dan wisselt de werkende versie. Ga het nu even zo laten tot het test systeem er is want helaas staan op iedere pc waar we het nu op testen vs. Dus weet ik nog niet wat het gaat doen zonder vs. Maar volgende week zou het test systeem er moeten zijn. Zal dan laten weten of er een echt probleem was of dat het gewoon vs was dat moelijk deed.
Pagina: 1