lange boottijd door scsi

Pagina: 1
Acties:

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 14:21
Wanneer ik mijn pc opstart dan staattie heel lang stil bij mijn scsi kaart. Hij checkt heel vaak (c.a 30 sec) of de cd-rom speler er wel aanhangt. Voorheen (win98se) gaf hij na detectie van mijn hd een overzicht van de apparaten die er aanhingen, maar dat gebeurt nu niet meer.

Ken iemand dit knaake probleem?

PIII 800@960, Abit 133RAID, Adaptec 2904, 3COM 10/100, CL 1024Live, CL GeForce 256 32DDR, 256MB 133, Aopen HQ45, UPLEX40, Plex4220

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:15
Heb je een Adaptec SCSI kaart, dan kan je in je SCSI bios komen door op CtrL-A te drukken terwijl ie wacht op de SCSI initialisatie, je kan vast wel wat afregelen daar, ook kan je als je alleen maar een SCSI cd-rom hebt de SCSI bios en de perhepial scan uitzetten wat veel tijd bespaart, maar ik zal eerst maar eens alle scans en reportages maar aanzetten om te kijken of alle SCSI apparaten wel initialiseren op de bedoelde manie....

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Als je een SCSI-bios hebt kan je daar instellen welke apparaten er aan hangen zodat ie niet elke boot de hele bus hoeft af te scannen, wat dus bij jouw gebeurt. Als je aangeeft welke er aan hangen duurt het nog wel iets langer als met IDE maar geen 30sec.

succes :)

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Kijk ook even je termination na, als eea niet goed geterminate is kan dat per OS verschillend rare zaken opleveren.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• 3style
Thanxz! :) allemaal

• 3style
Hoe zorg ik ervoor dat die niet de hele bus afscanned. Ctrl A werkt niet om in de bios van de kaart te komen. Moet er een bepaalde jumper op mijn cd-rom / brander dan aanstaan?

• 3style
Com on!

Niemand?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welk merk kaart heb je?

Verwijderd

Volgens mij heeft 2904 helemaal geen bios.

Mijn 2920 heeft dat ook niet.

Daarintegen heb ik ook een 2940 en die heeft wel een bios.

• 3style
Adaptec 2904

Ik hoorde dat elk scsi kaartje een bios heeft, maar niet direct een bootable bios.

Verwijderd

Bij mij blijft de PC ongeveer 30 sec hangen bij de initialisatie van de devices, dit is vrij normaal heb ik ook al bij andere mensen gezien.

Mijn kaart: 2940U2W met 12 Scsi-devices attached *D *D *D

Verwijderd

bij de 2904 is niks in te stellen

Verwijderd

Bij mijn scsi HD kan ik een jumpertje instellen waardoor hij alvast begint te spinnen voordat hij aangeroepen wordt. Dit betekend dat als de scsi-kaart gaat initialiseren er niet gewacht hoeft te worden op de hd. Daarnaast laat ik de cd-spelers (3 ja) leeg. Dit scheelt ook nogal. Maar dat geldt ook voor IDE...

Succes.
Pagina: 1