Toon posts:

Adobe Indesign > Open source vervanger?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag voor een vereniging boekjes maken, nu is Indesign daar prima geschikt voor. Maar, je raadt het al, het mag niet veel geld kosten. Is er dus een open source programma dat een beetje in de buurt kan komen van Indesign?

Liefst voor Windows, maar mag ook op Linux.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

http://www.scribus.org.uk/ ?
Maaruh, volgens mij is er zat te vinden kwa clones ? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er leuk uit. Nu nog de installatie. Dat lukt me nooit onder Linux.... :'(

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien is RagTime Solo wat. Het weliswaar niet open-source, maar wel gratis (voor niet commercieel gebruik), draait onder Windows en nog in het Nederlands ook.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Je kan toch een trial downloaden van InDesign? Of ontbreekt er dan functionaliteit?

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:57:
http://www.scribus.org.uk/ ?
Maaruh, volgens mij is er zat te vinden kwa clones ? :)
Maar deze is niet in Windows beschikbaar toch?

Verwijderd

Topicstarter
Witte schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:13:
Je kan toch een trial downloaden van InDesign? Of ontbreekt er dan functionaliteit?
Dan ontbreekt er idd functionaliteit.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 08:41
Probeer OpenOffice eens. Het is natuurlijk geen volwaardig DTP-programma, maar je kan voor de drukker meteen exporteren naar PDF. En als het niet gedrukt word, maar gewoon geprint/kopieerd, dan is dit helemaal voldoende. Er is in ieder geval genoeg informatie over te vinden op onder andere OpenOffice.org.
Ik weet in ieder geval uit ervaring dat werk uit Scribus (als je hem dus wel geinstalleerd krijgt) nog wat voeten in aarde kan hebben als je bij de drukker aankomt met je PDF. Verder wel mooi programma, al is het zeker nog geen Indesign.
Verder kan je misschien een 2ehands Pagemaker op de kop tikken. Minder fancy als Indesign, maar kan voldoende voor een verenigingsblaadje! En PM7 heeft diverse (eigenlijk strontvervelende, maar voor nieuwe opzet wel handig) wizards.

[ Voor 7% gewijzigd door Savantas op 04-03-2005 16:58 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:05:
Misschien is RagTime Solo wat. Het weliswaar niet open-source, maar wel gratis (voor niet commercieel gebruik), draait onder Windows en nog in het Nederlands ook.
Ik ben het even aan het testen, ik zie alleen nog niet echt hoe je hier zo simpel een boekje mee maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Savantas schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:55:
Verder kan je misschien een 2ehands Pagemaker op de kop tikken. Minder fancy als Indesign, maar kan voldoende voor een verenigingsblaadje!
>:) Dat was plan B. >:)
Pagina: 1