Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Port beveiliging - port 3389 open laten staan?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb remote desktop geïnstalleerd. Mijn U.S.Robitics Firewall is zo ingesteld dat poort 3389 naar mijn private IP adres toe gaat. Zodat ik mij computer van buiten af kan benaderen. Het werkt allemaal prefect, maar is het wel veilig om deze poort open te laten staan. Zo niet, hoe kan ik dit het beste beveiligen.

Met vriendelijke groet,
Robert

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas eventjes je topic titel wat aan, want deze zegt wel erg weinig over je vraag :)

Verder - de vraag ofdat dit veilig is hangt in dit geval volledig af van hoe sterk jij je password gekozen hebt en wat je er precies mee wilt bereiken :)

Persoonlijk laat ik port 3389 enkel open voor een aantal vaste IP addressen waar ik er op die manier mee aan thuis kan :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een portscan zal al snel verraden dat je die poort open hebt staan. Je zou de poort kunnen wijzigen naar een andere. Dat is iig al iets veiliger

How to change the listening port for Remote Desktop

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Wat je misschien ook zou kunnen doen is rdc via vpn

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:21:
Ik heb remote desktop geïnstalleerd. Mijn U.S.Robitics Firewall is zo ingesteld dat poort 3389 naar mijn private IP adres toe gaat. Zodat ik mij computer van buiten af kan benaderen. Het werkt allemaal prefect, maar is het wel veilig om deze poort open te laten staan. Zo niet, hoe kan ik dit het beste beveiligen.

Met vriendelijke groet,
Robert
Tsja, verzin een spannend wachtwoord zou ik zeggen.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kan geen kwaad denk ik, heb et al een jaartje en geen problemen

Verwijderd

Wijzig sowieso de naam van het standaard administrator account. Als "administrator" aanloggen is het eerste wat mensen proberen. Daarnaast kan je instellen dat na x aantal keer een verkeerd wachtwoord ingevoerd te hebben het account waarmee dat geprobeerd wordt geblokkeerd wordt (locked-out). Daarmee voorkom je dat mensen oneindig wachtwoorden kunnen gokken.

Daarnaast kan je als je erg paranoide bent één (1) standaard user RDP rechten geven. Hiermee kan je zelf dan aanloggen en beperkt je PC gebruiken. Mocht je meer willen dan kan je via secondary logon ("Run As") bijvoorbeeld admin rights krijgen.
Pagina: 1