[CSS] tekst springt uit kader bij vergroten in firefox

Pagina: 1
Acties:

• bruk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Op www.yes2web.nl en www.welkomopinternet.nl heb ik hetzelfde script gebruikt om de tekst te vergroten wanneer je op een vergrootglas klikt. Hierbij verwisselt hij normaal.css voor groter.css, hierin gaat de body van font-size 0.75em naar 0.9em.

Dit werkt prima voor IE en www.welkomopinternet.nl werkt ook prima in firefox, www.yes2web.nl vertoont echter vreemd gedrag, in firefox wordt het tekstblok niet groter, waardoor de tekst door de rechter kantlijn heen loopt.

Ik heb echt geen idee waar ik dit in moet zoeken, de div waar de tekst in staat is met een breedte gedefineerd. Alle hulp is van harte welkom!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Mag ik zeggen dat dit niets met vergroten te maken heeft: alle letters worden groter maar hun onderlinge afstand niet. Ze blijven op exact dezelfde plek staan waardoor de letters allemaal heel dicht op elkaar komen te staan, en daar wordt het niet duidelijker van.

/Edit:
In de eerstgenoemde site werkt dit wel goed :)

[ Voor 10% gewijzigd door André op 04-03-2005 13:01 ]

• bruk
Ok, maar het is een identiek script, welk commando in CSS zorgt ervoor dat de rest niet meeschaalt?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Grappig, zo'n vergrootglas, maar waarom laat je je bezoekers zelf niet de fontgroottes in hun browser aanpassen? (ok, dat lost je probleem m.b.t. het doorlopen van de tekst door de kantlijn heen niet op, I know)

offtopic:
Je moet het verschil tussen alt en title nog leren zie ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door Reinier op 04-03-2005 13:24 ]

• bruk
Die title tag bij de css is voor het javascript zodat hij weet welke van de 2 hij moet disablen, of bedoel je dat niet?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Bruk schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:41:
Die title tag bij de css is voor het javascript zodat hij weet welke van de 2 hij moet disablen, of bedoel je dat niet?
Nee, dat bedoel ik niet. Dat vergrootglas heeft een alt attribuut "Grote letters" danwel "Kleine letters". Dat moet eigenlijk "Vergrootglas" o.i.d. zijn. In het title attribuut zet je dan "Grote letters" of "Kleine letters".
Ergo, dit is onjuist gebruik van alt. Klik!

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Kan het zijn dat je ergens 'line-height' hebt gespecificeerd? Die vergoot namelijk niet mee bij het vergroten van de tekst...

• bruk
Nope, staat nergen gespecificeerd... Dat zou mijns inziens ook geen verklaring zijn voor het feit dat de tekst niet naar de nieuwe regel springt...

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Misschien een width op je paragraaf knallen?

• bruk
Rowanov schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:22:
Misschien een width op je paragraaf knallen?
Das niet echt een oplossing zoals het hoort, en het werkt ook niet...
Pagina: 1