Ik heb twee simpele stukjes code:
Bestandje 1 index.php
<form action="vervolg.php" method=post>
<input type=text name=naam><br>
<input type=text name=telefoon><br>
<input type=submit name=submit>
</form>
Bestandje 2 vervolg.php
<?
$ip = $REMOTE_ADDR;
echo "Opgegeven naam: $naam<br>";
echo "Opgegeven telnr: $telefoon<br>";
echo "Je IP is: $ip<br>";
?>
Dit werkte wel onder apache, maar onder MIIS (windows 2003) krijg ik de volgende melding:
"Notice: Undefined variable: REMOTE_ADDR in c:\Inetpub\wwwroot\vervolg.php on line 2
Notice: Undefined variable: naam in c:\Inetpub\wwwroot\vervolg.php on line 3
Opgegeven naam:
Notice: Undefined variable: telefoon in c:\Inetpub\wwwroot\vervolg.php on line 4
Opgegeven telnr:
Je IP is: "
Het is vast weer eens iets in de PHP.ini, maar wie weet er wat dit is?
Het lijkt erop dat een pad niet goed staat, dat die volledig moet zijn, i.p..v. localhost, maar die heb ik vergeleken met de werekende PHP.ini onder apche en daar zie ik geen verschil in. Kan het nog te maken hebben met het ontbreken van de regel browscap = extra/browscap.ini? in het bestand PHP.ini?
Bestandje 1 index.php
<form action="vervolg.php" method=post>
<input type=text name=naam><br>
<input type=text name=telefoon><br>
<input type=submit name=submit>
</form>
Bestandje 2 vervolg.php
<?
$ip = $REMOTE_ADDR;
echo "Opgegeven naam: $naam<br>";
echo "Opgegeven telnr: $telefoon<br>";
echo "Je IP is: $ip<br>";
?>
Dit werkte wel onder apache, maar onder MIIS (windows 2003) krijg ik de volgende melding:
"Notice: Undefined variable: REMOTE_ADDR in c:\Inetpub\wwwroot\vervolg.php on line 2
Notice: Undefined variable: naam in c:\Inetpub\wwwroot\vervolg.php on line 3
Opgegeven naam:
Notice: Undefined variable: telefoon in c:\Inetpub\wwwroot\vervolg.php on line 4
Opgegeven telnr:
Je IP is: "
Het is vast weer eens iets in de PHP.ini, maar wie weet er wat dit is?
Het lijkt erop dat een pad niet goed staat, dat die volledig moet zijn, i.p..v. localhost, maar die heb ik vergeleken met de werekende PHP.ini onder apche en daar zie ik geen verschil in. Kan het nog te maken hebben met het ontbreken van de regel browscap = extra/browscap.ini? in het bestand PHP.ini?