Toon posts:

Scripting van Hostname en IP-Adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een omgeving waarbij ik images op disken heb staan, en hiermee snel servers met bepaalde software in de lucht kan brengen. het probleem is echter dat de systeemnaam en het IPadres dan meegenomen wordt. Ik heb al gekeken naar de volgende oplossingen:

Mobile net switch : verandert de hostnaam niet.

Kix32 : hostname script alleen voor win95 (ik gebruik win2000)

Zijn er andere opties (bij voorkeur een .bat file) ik heb gezocht bij google en GOT, maar zover geen oplossing..... :(

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 08:12

EnnaN

Toys in the attic

[long shot]
je zou een stukje code, evt. zelfs in een .bat, kunnen schrijven die de registry waarden voor die dingen aanpast?
ik ga ervan uit dat dat netjes ergens in het register staat...dus je omgeving installen en dan ergens die bat ingooien (bij het opstarten?) die dan om een name en ip vraagt en dan zichzelf weer uit de startup oid haalt...

sig

Verwijderd

"systeemnaam en IP-adres meegenomen wordt" :?

Waar gaan die heen? Waar worden ze door meegenomen? Je moet echt wat duidelijker zijn.

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Je kunt ze ook door dhcp laten toewijzen, lijkt me een stuk makkelijker.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:35:
"systeemnaam en IP-adres meegenomen wordt" :?

Waar gaan die heen? Waar worden ze door meegenomen? Je moet echt wat duidelijker zijn.
Hij bedoeld dat hij een soort van Ghost heeft, als hij deze terug zet moet hij ten alletijden nog wel zijn hostname en ip nummer van die computer goed zetten. TS zoekt nu een oplossing om dit te bewerk stelligen.

Ik zou het zoeken in het register van Windows en proberen het zo aan te passen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

jelvank schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:38:
Je kunt ze ook door dhcp laten toewijzen, lijkt me een stuk makkelijker.
das idd met ip wel mogelijk, maar met hostname ook? volgens mij krijg je die nooit van je dhcp, en dan heb je zo x computers op je netwerk met meer dan 1 hostname..

ik denk dat je idd je hostname via iets scriptigs in je registry moet gaan veranderen, en dan je ip evt. met dhcp, maar goed, als je dan toch bezig bent, kan je daar ook net zo goed een popupje voor maken die vraagt of je automagisch een ip wilt krijgen, of dat je er eentje wilt invoeren..

sig

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van smart-array controllers in een ProLiant server.

Als ik de disken in RAID-1 zet, en deze mirror verbreek, heb ik een "image".

Als ik deze disk in een andere proliant zet, dan werkt alles perfect, hij moet echter een andere naam krijgen en een fixed ip adres. Dit kan handmatig, maar als dit in een batch file kan, dan is dat veel handiger.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ip nummer: netsh
http://computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/126752.html

hostname:
netdom
http://www.experts-exchan...s/Win2000/Q_21084833.html

en volgens mij moet je de sid ook nog zetten, maar dat nsap ik niet helemaal:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/newsid.shtml

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ! ik kijk er naar..

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

EnnaN schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:50:
das idd met ip wel mogelijk, maar met hostname ook? volgens mij krijg je die nooit van je dhcp, en dan heb je zo x computers op je netwerk met meer dan 1 hostname..
Hostnames kunnen uitstekend door DHCP worden toegewezen. De oplossing die ik thuis gebruik is door DHCP op MAC-adres vaste hostnames te laten toewijzen; maar er zijn ook DHCP-servers die dynamisch hostnames kunnen genereren.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

hmm, my bad :)

sig

Pagina: 1