Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn iFP-799 crasht op sommige mp3's: opeens stopt het afspelen, dan hoor je een seconde "static", en dan valt de speler uit, om vanzelf weer op te starten, en met het volgende nummer verder te gaan.

Ik geloof niet dat het aan de desbetreffende mp3-files ligt, want de crashes zijn niet reproduceerbaar: de ene keer treedt er een crash op bij een bepaald nummer, de volgende keer wordt ie probleemloos afgespeeld :?

Het gebeurt met firmware 1.25 en 1.28 (ums).

Iemand een idee?

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 20:14
Het ligt wel aan de mp3 files. Het gebeurt als je het liedje VBR encode en ID3v2 tags gebruikt. :) Een oplossing is CBR encoden of ID3v2 tags strippen met Tag&Rename, The Godfather etc. etc.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Billie schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:30:
Het ligt wel aan de mp3 files. Het gebeurt als je het liedje VBR encode en ID3v2 tags gebruikt. :) Een oplossing is CBR encoden of ID3v2 tags strippen met Tag&Rename, The Godfather etc. etc.
Dat lijkt inderdaad het geval te zijn: én VBR én ID3v2 tags samen geven deze random crashes.
Dank voor de hint, hoe heb je dit uitgevonden?

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 20:14
AlterEgo schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:10:
[...]

Dat lijkt inderdaad het geval te zijn: én VBR én ID3v2 tags samen geven deze random crashes.
Dank voor de hint, hoe heb je dit uitgevonden?
Er zijn meer mensen met dit probleem. Vooral op de fora van iriver.com en mysticriver.net valt er wat over te lezen. :) Die laatste site is sowieso een aanrader.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 09:59
Ik heb dit ook met mijn IFP-899.
Enige idee of dit nog verholpen gaat worden?

Want om nou van al mijn mp3s de ID3v2 tag weg te gooien :|
Bovendien zijn is er bij de ID3v1 bar weinig ruimte voor tekens bij bijv de titel van het nummer.
Om nou alles om te zetten naar CBR is voor mijn collectie nog meer werk..

[ Voor 39% gewijzigd door RelaXXinG op 18-04-2006 19:36 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Heb je wel de nieuwste firmware? Wellicht dat het inmiddels verholpen is.

Anders geef ik je weinig kans en zul je helaas je tags aan moeten passen, aangezien het niet meer de nieuwste speler is.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je nou het lezen van de tags uitzet en gewoon de file names laat lezen, werkt het dan misschien wel goed?

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 09:59
Het is de nieuwste firmware inderdaad.

Hmm goed idee RoD, heb de Tag Information nu op 'off' gezet.
Misschien helpt het..

[ Voor 8% gewijzigd door RelaXXinG op 18-04-2006 21:54 ]

Pagina: 1