[AutoCAD ] Software weigert bij gebruiker, niet bij admin

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-07 19:48
Ik heb een aantal programma's geinstalleerd, toen had ik die gebruiker admin rechten gegeven om het programma te kunnen installeren nu heb ik de gebruiker de admin rechten ontnomen en nu doet het programma het niet :( Programma werkte goed toen hij de admin rechten had.

Ik heb de gebruiker de volle rechten gegeven op de mappen van de programma's.

Autocad lite 97 is een van die programma's. Die geeft bijvoorbeeld dan aan dat het programma niet goed is geinstalleerd en dat het opnieuw moet worden geinstalleerd.

Ik draai hier Windows xp (incl sp2)

Ik heb met File Monitor en Reg Monitor ff gekeken maar ik zag niet een melding van "acces denied".

Wat kan ik nog meer proberen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Soms moeten programma's geinstalleerd worden onder dezelfde account als dat ze gedraaid gaan worden - je zou dus kunnen proberen de user tijdelijk administrator rechten te geven, te installeren en vervolgens administrator rechten weer af te pakken :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

elevator schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:13:
Soms moeten programma's geinstalleerd worden onder dezelfde account als dat ze gedraaid gaan worden - je zou dus kunnen proberen de user tijdelijk administrator rechten te geven, te installeren en vervolgens administrator rechten weer af te pakken :)
Dat heeft hij toch gedaan volgens zijn verhaaltje?? :?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MasterMido schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:12:
Autocad lite 97 is een van die programma's. Die geeft bijvoorbeeld dan aan dat het programma niet goed is geinstalleerd en dat het opnieuw moet worden geinstalleerd.

Ik draai hier Windows xp (incl sp2)
Autocad vereist verhoogde rechten, niet alleen op de eigen files maar ook je registry.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 12:08
dan moet je inloggen als admin en op die map van de app gaan staan en dan rechter muis knop
eigenschappen van de map en dan tabblad beveiliging en dan die user (zonder admin rechter) toevoegen.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• MasterMido
Coach4All schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:15:
[...]

Dat heeft hij toch gedaan volgens zijn verhaaltje?? :?
Klopt. Heb ze geinstalleerd als gebruiker met admin rechten. Na de de installatie hun rechten ontomen.
Autocad vereist verhoogde rechten, niet alleen op de eigen files maar ook je registry
En hoe zet ik die goed?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Regmon en filemon zouden eigenlijk wel aan moeten geven wanneer er schrijfrechten nodig zijn. Kijk anders eens als admin waar je schreef. En kijk niet alleen naar access denied, ondanks dat de lijst dan wel erg lang wordt.
offtopic:
Kleine titeledit: weigerd -> weigert + de naam van het programma er bij

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2005 12:26 . Reden: F5 O-) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MasterMido
diehard889 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:21:
dan moet je inloggen als admin en op die map van de app gaan staan en dan rechter muis knop
eigenschappen van de map en dan tabblad beveiliging en dan die user (zonder admin rechter) toevoegen.
Wil nog niet :(

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Uitvoeren --> Regedit --> en dan kun je daar rechtklikken op een dir / sleutel en de machtigingen instellen.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Verwijderd

op exact dezelde wijze als via de verkenner, maar dan met het programma regedit (rechtsklikken op de sleutel en dan machtigingen kiezen). je kan steeds best als echte administrator programma's installeren, en dan als het programma de mogelijkheid geeft voor alle gebruikers te installeren, voor deze optie te kiezen.
maar goed, autocad lite 97 klinkt al vrij oud en het valt dus niet te verwachten dat het zich aan de laatste standaarden zal houden.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Installeren onder normaal user account, maar dan als Administrator? Of ben ik nu Spuit 11?

"Install this program as Administrator".

[ Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 04-03-2005 12:32 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Op mijn werk heb ik ook Autocad en daar moesten ze me "power user" maken, anders werkt het niet. Dat is overigens wel een XP-Pro optie als ik het goed heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 12:56 ]

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Dit is bekend probleem met autocad software. Wel opgelost vanaf 2004 versie. Hellaas.
Er is ook geen aparte patch zoals nero burn rights of zo.

Je kan dit ook proberen:(ik neem aan dat je een server met DC heb die users met rechten controleert))
- De desbetreffende gebruiker effe admin rechten geven.
- Opstarten & acad starten.
- Afsluiten
- Netwerkkabel eruit
- Opstarten & acad starten
- Afsluiten
- Admin rechten verwijderen
- Netwerkkabel erin
- Opstarten & acad starten

Mocht het niet werken, dan vrees ik dat je in de register moet klooien.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Dit is pas opgelost in acad 2005 dus toch maar gaan denken aan upgraden

• MasterMido
cryhtorchild schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:27:
[...]

Uitvoeren --> Regedit --> en dan kun je daar rechtklikken op een dir / sleutel en de machtigingen instellen.
We zijn op de goede weg :) ik heb hem de machtigingen gegeven over de dir en onderliggende sleutels. Hij start op :) das al goed maar er komt wel een fout melding "Failed to Update the system registry. Please try using REGEDIT"

Ik zie dat er autocad staat bij mijn topic titel :S maar het was niet alleen autocad die gaf ik als voorbeeld.

Ander programma factocontractbeheer die doet het nu goed.

• MasterMido
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:04:
Dit is pas opgelost in acad 2005 dus toch maar gaan denken aan upgraden
Is een lite versie ze gebruiken het hier niet zoveel.

Foutmelding van autocat is opgelost. Dus das klaar.

Nu heb ik alleen nog probleem met het programma Smarteam. Zelfde verhaal als bij de andere programma's. Deze moet ook connecten met een oracleserver.

code:
1
2
Error No: 00001
An error occurred while connecting to the 'blabla' database.

code:
1
Kan de voorziening niet vinden. Mogelijk is deze niet juist geïnstalleerd

[ Voor 46% gewijzigd door MasterMido op 04-03-2005 13:14 ]

• MasterMido
Gefixt. Op de map van Oracle had hij geen rechten.

Dus alles is nu klaar. Allemaal bedankt voor de hulp.

Greetzzzz MasterMido
Pagina: 1