snelheid Compact flash kaartje

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Peppi78
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-08-2025
Hoi,
Ik heb al een aantal draadjes gelezen hier op GoT over de snelheid van de geheugenkaartjes, maar vaak wordt er alleen maar gepraat over Hi-Res filmpjes maken, foto's snel overpompen en dat soort dingen.

Het maakt mij niet uit als ik 1 minuut langer moet wachten, tot alle foto's zin gekopieerd vanaf de camera (heeft toch USB 1). Ik heb meestal toch geen haast.
Wat mij echter wel vervelend lijkt, is als je werkelijk merkt dat het wegschrijven van de foto lang duurt. Wat ik dus eigenlijk wil, is dat de snelheid van mijn compact flash-kaartje even snel is als de camera, zodat de een nooit op de ander hoeft te wachten.

Dus nu zijn mijn vragen:
- Weet iemand hoe snel mijn camera foto's kan wegschrijven naar flash-geheugen?
- Weet iemand of een gewone SanDisk (of vergelijkbaar type) aan mijn wensen voldoet?
- Wat voor 'speed' heb ik nodig?

En dan ook nog een algemeen vraagje:
- Ik zie dat Kingston kaartjes een stuk goedkoper zijn. Zijn deze slecht (eigenlijk tegen mijn verwachting in, ik dacht dat kingston DDR geheugen goed is)? Of zijn ze zeer traag?

Alvast bedankt voor je reactie

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18
Peppi78 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:11:
Geen idee. Ik heb net mijn glazen bol kapot laten vallen :)

Anyway: die snellere kaartjes zijn leuk, maar uiteindelijk zijn ze altijd nog stukken sneller dan je camera. Je hebt er dus niet zo heel veel aan.

Geen idee hoe het in het überprofessionele circuit zit, maar in de consumentenmarkt is volgens mij alleen de D70 lekker snel. Bij bijna alle andere camera's maakt het type kaart niet uit.

Punctuality is the politeness of kings

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Je vertelt niet eens welke cam je hebt? :X
- Weet iemand of een gewone SanDisk (of vergelijkbaar type) aan mijn wensen voldoet?
Normaal wel, behalve als je dus echt een vet snelle cam hebt.
- Wat voor 'speed' heb ik nodig?
Dat mag je zelf uitzoeken, afhankelijk van jouw wensen :)
Wat mij echter wel vervelend lijkt, is als je werkelijk merkt dat het wegschrijven van de foto lang duurt. Wat ik dus eigenlijk wil, is dat de snelheid van mijn compact flash-kaartje even snel is als de camera, zodat de een nooit op de ander hoeft te wachten.
Dan heb je een cardreader nodig.
dreamscape schreef: Geen idee hoe het in het überprofessionele circuit zit, maar in de consumentenmarkt is volgens mij alleen de D70 lekker snel. Bij bijna alle andere camera's maakt het type kaart niet uit.
Klopt, de D70 doet met een vlot kaartje zo'n 4MB/sec, en dat is behoorlijk vlot: een Fuji S3 Pro doet 2MB/sec met hetzelfde kaartje.
- Ik zie dat Kingston kaartjes een stuk goedkoper zijn. Zijn deze slecht (eigenlijk tegen mijn verwachting in, ik dacht dat kingston DDR geheugen goed is)? Of zijn ze zeer traag?
Nee, Kingston is prima spul, alleen sommige merken zijn gewoon flink duurder. De prestaties van verschillende CF-kaartjes kun je hier bekijken.

Verder is dit allemaal te vinden op het web cq uit te vinden met wat logisch nadenken. Oftewel: volgende keer eerst wat meer eigen inzet en moeite doen, dan kan je zelf antwoord geven op je vragen :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.