Ik ben bezig om een database te bouwen met 2 tabellen. het gaat om een database waarin ik makkelijk bij kan houden welke nummers ik op cd gebrand heb voor mijn vader. daarvoor heb ik 2 tabellen:
tabel 1: cd's: bevat de velden: cd nummer, cd naam en datum
tabel 2: singles: bevat de velden: nummer [autonummering], artiest, titel, cd nummer, cd naam, tijdsduur en tracknummer
de velden: cd nummer en cd naam komen overeen.
Nu heb ik een relatie aangemaakt tussen de velden cd nummer
maar als ik dan in de tabel singles een nieuw nummer erbij wil tikken krijg ik een foutmelding:
de opgegeven wijzigingen aan de tabel zijn niet aangebracht omdat zij dubbele waarden zouden opleveren voor de index, primaire sleutel of relatie. Wijzig de gegevens in het veld of de velden die dubbele gegevens bevatten of definieer de index opnieuw.
Ik snap niet wat ik nu fout doe. Ik geef bij de tabel cd de naam van de cd op en het nummer ervan.
Bij iedere single vul ik in op welke cd ze staan en welk nummer deze cd heeft (1, 2,3 of 4).
Waarom kan access het op deze manier niet aan en wat zou er anders moeten?
tabel 1: cd's: bevat de velden: cd nummer, cd naam en datum
tabel 2: singles: bevat de velden: nummer [autonummering], artiest, titel, cd nummer, cd naam, tijdsduur en tracknummer
de velden: cd nummer en cd naam komen overeen.
Nu heb ik een relatie aangemaakt tussen de velden cd nummer
maar als ik dan in de tabel singles een nieuw nummer erbij wil tikken krijg ik een foutmelding:
de opgegeven wijzigingen aan de tabel zijn niet aangebracht omdat zij dubbele waarden zouden opleveren voor de index, primaire sleutel of relatie. Wijzig de gegevens in het veld of de velden die dubbele gegevens bevatten of definieer de index opnieuw.
Ik snap niet wat ik nu fout doe. Ik geef bij de tabel cd de naam van de cd op en het nummer ervan.
Bij iedere single vul ik in op welke cd ze staan en welk nummer deze cd heeft (1, 2,3 of 4).
Waarom kan access het op deze manier niet aan en wat zou er anders moeten?