Toon posts:

Na crash, geen opstart piep(en)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na gisteravond een upgrade van mijn geheugen te hebben gedaan (512 PC2700 vervangen door 2x 512 PC3200) liep mijn systeempie nog prima de luxe.
Echter, vanochtend kreeg ik plotseling van het ene moment op het andere een crash en sloeg de computer uit. De computer wil nu niet meer opstarten :(
Power krijgt hij wel, en de HD hoor ik opspinnen, maar that's all. Geen piep(en) of wat dan ook.
Kan dit een geheugen probleem zijn of heeft iets anders het begeven (videokaart?).
Thanks!

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Als het mobo geen piepjes geeft kan het best het mobo zijn.

controleer eerst even je powersupply. het klinkt als een kortsluiting of een power-fallout. waardoor mogelijk er onderdelen beschadigd zijn. (stukje metaal in de dimmsocket?)

Post ook je full specs even, controleer de voltlijnen. vervang de videokaart etc net zo lang tot je iets vind. stond vast ook wel ergens in de dingen die je eerst moet lezen.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

ik zou even helemaal kaal starten, alleen mobo, cpu en intern geheugen, en kijken wat hij dan doet..

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-08 16:14

pim_rs

Stars and Stripes

Aangezien je het geheugen hebt vervangen, zou ik eerst eens het oude geheugen erin plaatsen, kijken wat er dan gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik mijn oude geheugen al direkt had doorverkocht kon ik dit geheugen dus niet terug plaatsen om mijn systeem te testen.

Wat heb ik gedaan om het probleem op te lossen:
Ik heb allereerst geprobeerd met "slechts" een reepje geheugen (dimm 1) de computer op te starten.
Wat?! De computer startte zonder problemen op.
Na de reepjes verwissled te hebben (dus 2de reepje in dimm 1), bleek ook nu de computer zonder problemen op te starten.
Hierna een boot geprobeerd met de beide reepjes weer in dimm 1 en dimm 2 ====> geen enkel probleem :?

Mijn systeem loopt inmiddels alweer 3 uurtjes stabiel en ik blijf bidden dat dat zo blijft _/-\o_

Misschien nog voor de volidigheid, beide reepjes zijn identieke 512Mb PC3200 Twinmos geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem loopt inmiddels alweer 2 dagen toppie stabiel :)
Wat er nou precies aan de hand geweest is .... ik weet het niet :? Misschien dat een van de geheugens niet echt lekker in de dimm heeft gezeten ofzo. Maar ach, het blijven komploeters :'( ;)

Ervan uitgaande dat het probleem niet meer terug komt, kan deze topic gesloten worden :z .
Pagina: 1