Geforce 2 core & mem speed afhankelijkheid??

Pagina: 1
Acties:

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Ik ben een beetje bezig mijn Geforce 2 te OC'en maar ik krijg bij bepaalde combinaties van core en mem speed tekenfouten en zeeeer lage 3dmark scores.
Nu heb ik gehoord dat die twee snelheden, dada 2 dingen zijn...die... met mekaar.. te maken... hebben (sorry hans teeuwen gezien :)).
Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies zit?

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

De Geforce 2 heeft een hele snelle GPU, maar het geheugen is de bottleneck. Het geheugen is niet snel genoeg om de GPU z'n maximale prestaties te laten halen. Als je de core verder gaat overclocken, dan kan de bottleneck zo krap worden dat ie er alleen maar nog langzamer van wordt. Je kunt beter je core op 200 laten staan en je memory tot 380 a 400 opvoeren. Daar kan ie echt sneller van worden. Je kan je GPU ook op 220 laten draaien, maar hij zal er nauwelijk of niet sneller van worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
aha thnx
maar wordt bij die snelheden het geheugen niet erg warm? Ik heb namelijk geen extra koeling, alleen de standaard chip koeling.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

De warmte bepaalt wel hoever je het geheugen kunt overclocken, maar het wordt niet zo heet dat het je geheugen echt kan beschadigen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Persoonlijk zet ik toch altijd liever een 12V fan naast M`n kaart, risico beperken is nooit verkeerd. Extreem koelen heeft bij Gf2 geen zin, je komt nauwelijks verder. :(

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op maandag 08 januari 2001 12:07 schreef Exirion het volgende:
De warmte bepaalt wel hoever je het geheugen kunt overclocken, maar het wordt niet zo heet dat het je geheugen echt kan beschadigen.
Het kan wel degelijk beschadigen...misschien niet door de warmte maar als je ver over spec gaat overklokken ( tot je sneeuw op je scherm ziet oid ) kan het al te laat zijn. Maar met goede koeling ben je altijd beter en zekerder. Ik heb op mijn GeForce 2 heatsinks aangebracht op het geheugen en een Orb op de core en dat ding draait nu al enige maanden op 220/400MHz zonder enig probleem maar de heatsinks op mijn geheugen voelen wel altijd warm aan. De GPU is bij mij altijd koud :7

Die-hard Brexiteer

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 07:49
Soms heeft het nog zin om van die heatsinkjes op het geheugen te zetten als die er niet al op zitten...

Maar ook alleen goed voor een paar extra mhz-en memspeed.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Als je tekenfouten krijgt op je beeld ga je te ver met opschroeven van je core en memory speed. Klein stukkie terug dus. Hou je temp ook in de gaten en voel af en toe ff aan de koelvin op de chip of ie niet te heet wordt

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bij een GF2 moet je juist aan de achterkant van de kaart voelen, recht achter de chip. Daar wordt ie echt grof heet :)

Ik had het trouwens ook, maar dan alleen met de geheugensnelheid: tot 350 Mhz werden de 3DMark scores steeds hoger, daarboven alleen maar lager hoewel er niets raars aan het beeld te zien was

Verwijderd

In hoeverre geld dit alles voor een GeForce 2 MX? (dus met sdram ipv ddr)
Pagina: 1