Pinnacle Studio 9.3 waarom zo groot bestand?

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49
Ik heb Pinnacle Studio 9.3 als ik vanaf me camera via firewire een dvd maak gaat allemaal prima waar ik echter een vraag over heb is het volgende.

Ik maak een film haal de video van de camera bewerkt die en vervolgens selecteer ik maak schijf. Nu zie ik dat pinnacle ongeveer 5GB ingebruik heeft voor het dvdtje wat ik net gemaakt heb. Dat dvdtje is slechts 30 minuten op hoogste kwaliteit. Als ik vervolgens de dvd brandt dan is die ook maar 1,7GB perfect kwaliteit. Maar toch staat er in de pinnacle folder een directory van 5GB wat doet pinnacle hier mee waar dient het voor?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:26
Die 5 GB is de video die Pinnacle rechtstreeks uit je camera heeft gehaald. In stap 1 van Pinnacle Studio, het capturen, wordt de video via FireWire van je camera naar de HD "gekopieert". Deze video is van het DV-avi formaat en neemt ongeveer 13 GB per uur in beslag.

Na het bewerken van je video gaat Pinnacle het materiaal omzetten naar MPEG2 (in geval van exporteren naar DVD). Dit neemt minder ruimte in beslag dan DV-avi.