Linux op een oude P1 100 MHz installeren?

Pagina: 1
Acties:

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Ik heb van een particulier een oude P1 100 MHz overgenomen, waar ik linux op wil gaan installeren (om de DDS jukebox aan te sturen om zo backups in mijn netwerkje te kunnen maken). Nu zat ik zelf aan Red Hat 9 te denken, in tekstmodus welliswaar, want 32 MB en een onboard videokaartje is niet veel om een GUI weer te geven.
Alleen nu komt het probleem: de pc kan enkel vanaf floppy of schijf booten, en de floppycontroller is voor zover ik heb kunnen vaststellen kapot (werkende floppydrives worden niet herkend, andere floppykabel geeft geen soelaas).
Hoe kan ik dan Linux op deze pc krijgen? Er staat win98 op, daar kan ik wel in opstarten, maar een linux installatie starten vanuit windows?

Hier kon uw advertentie staan

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 17:38
Misschien nog wat moeite steken in die floppy drive, om die aan de praat te krijgen.
Anders de HD er even uit en in een andere pc voorzien van bijv. de netinstall van Debian.
Netwerkkaartje zit er wel in?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• The Eagle
  • Laatst online: 19:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat de makkelijkste manier een 2e HDD is of een aparte partitie op de bestaande schijf. Dan kun je van HDD installeren - kwestie van Win98 starten in DOS modus en gaan met die banaan. Moet je het wel in 1 keer goed doen, anders heb je wel een probleem.

Overigens zou je ook kunnen proberen of je ergens een IDE ZIP-drive te pakken kunt krijgen; de meeste P100's kunnen daar (nog) wel van booten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:18

Cyphax

Moderator LNX
Volgens mij kun je ZipSlack (http://www.slackware.com/zipslack/) vanuit DOS booten, die installeert ook gerust op je bestaande partitie... en als je die hebt draaien kun alsnog een nieuwe installatie starten uiteraard. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:18
misschien is het wat om een netwerk kaart met een boot rom er in te prikken en dan van het netwerk een install image booten?

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 16:46

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Ik ga dat zipslack eens proberen. Een netwerkkaart met bootrom... hmmm. kwee niet. Als zipslack me niet kan bieden wat ik wil, dan ga ik dat eens proberen.

Hier kon uw advertentie staan

Pagina: 1