Ik heb een try catch constructie binnen een functie.
Excepties moeten alleen opgevangen worden binnen handleReponse, dus niet binnen func.
Dit is omdat functies geregistreerd kunnen worden, die worden aangeroepen bij bepaalde events binnen het object. Deze functies moeten verder geen invloed hebben op de werking! Fouten binnen die functies moeten naar gelieve zelf op gevangen kunnen worden.
Ik heb zeg maar een soort voorbeeld gemaakt van het probleem: (niet de echte code!)
Op dit moment wordt de error in de 'gewone' func functie wel opgevangen!
Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Ook wel leuk zou zijn, dat wanneer een functie wordt aangeroepen, de code binnen het object verderloopt, apart van de functie, en dus niet op de functie wacht..
alvast bedankt!!
Excepties moeten alleen opgevangen worden binnen handleReponse, dus niet binnen func.
Dit is omdat functies geregistreerd kunnen worden, die worden aangeroepen bij bepaalde events binnen het object. Deze functies moeten verder geen invloed hebben op de werking! Fouten binnen die functies moeten naar gelieve zelf op gevangen kunnen worden.
Ik heb zeg maar een soort voorbeeld gemaakt van het probleem: (niet de echte code!)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| http_soap.prototype.handleResponse = function() { try { if(this.y != 3) throw new Error('','Y is niet 3'); // Error moet wel opgevangen worden! this.registeredFunction(param); } catch(er) { alert('Error in handleResponse: '+ er.description); } } objHttp = new http_soap(); objHttp.registeredFunction = func; objHttp.handleResponse(); function func() { throw new Error('','Deze error moet niet opgevangen worden!'); } |
Op dit moment wordt de error in de 'gewone' func functie wel opgevangen!
Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Ook wel leuk zou zijn, dat wanneer een functie wordt aangeroepen, de code binnen het object verderloopt, apart van de functie, en dus niet op de functie wacht..
alvast bedankt!!
[ Voor 5% gewijzigd door Bartjuh op 04-03-2005 12:11 . Reden: Wat foutjes in code ;) ]