moederbord scheef?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 21:08
HoiHoi,
ik heb iets raars, ik kan m'n pci geluidskaart niet vast zetten met dat schroefje, omdat ie dan scheef zit, en slaat de kaart kapot, ik heb hem nu recht erin gedrukt, maar hij komt niet ibj dat gaatje, doe ik de schroef erin gaat ie een beetje uit m'n moederbord van de achterkant, en dan slaat ie natuurlijk kapot als er stroom op komt.

Een Isa Kaartje zit wel recht en een huidige PCI kaart (isa = oude geluidskaart, pci = neterwerkkaart))

kan iemand me helpen?? m'n creative sb128 is al kapot gegaan (terug naar de winkel gebracht natuurlijk), en nu een soundvision AC4000 =)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Haal je hele mainboard eruit en probeer dan die kaarten erop te zetten. Past het dan wel? Kijk dan of de bevestigingspunten van je mainboard goed in je kast zitten. Zet op plekken waar geen metalen schroefbusjes zitten van die kunststof afstandhouders er tussen. Monteer daarna je mainboard weer netjes in je behuizing en druk 'm goed tegen je achterwand aan zodat ie recht zit. Schroef 'm dan goed vast. Niet te hard natuurlijk, want dan scheurt je printplaat ;) Als het goed is moet het passen en anders is je kast scheef.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik denk dat het eerder aan je kast ligt. Ik heb zelf in het verleden een Vobis machine gehad waarbij ik het moederbord onderin niet moest vastzetten omdat ik anders bij de laatste 2 sloten hetzelfde probleem had....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Je kan ook nog rubbertjes van beugels (bier) tussen je mobo en je kast leggen, heb ik ook. Kan prima, als je niet genoeg schroefbusjes hebt...