Ja ik weet het ik zou eigenlijk een nieuwe voeding moeten kopen, maar ik heb tot nu toe al die tijd een Duron 1300 in mijn systeem gehad en heb nu van iemand een athlon XP 2000+ processor gekregen.... Op 100 MHZ bussnelheid doet hij het, maar zodra ik de bussnelheid naar 133 verhoog (waarop deze proc loopt) dan start windows niet meer op, maar wordt iedere keer de pc gereset... Leek mij dat het aan de voeding lag. Ik ben echter tot de ontdekking gekomen, dat ik een stekkertje niet kan aansluiten, namelijk de power supply voor de processor zelf (naast het moederbord powersupply) Dit omdat de stekker van de kabel 3 pinnen heeft en op het moederbord moet er een met 4 pinnen... Met mijn Duron processor heb ik hier nooit last van gehad, maar met deze athlon nu dus wel. Mijn vraag is dus, kan ik een converter kopen voor dit stekkertje en hoe groot is mijn kans dat mijn comp dan wel werkt? In principe zou de athlon cpu niet bijzonder veel meer vermogen gebruiken dan mijn duron (meen te hebben gelezen 70 W ipv 60 W bij Duron) en bij mijn oude settings liep de computer als een zonnetje... nu heb ik dus gewoon mijn athlon 2000 op 1250 MHz erin zitten en dit werkt ook prima. (al had ik hem liever natuurlijk gewoon op 1666 MHz!)
Dus, ligt het echt aan de voeding? Kan een ander (verloop)stekkertje helpen? mijn geheugen kan allemaal op 133 MHz werken, dus daar ligt het probleem ook niet...
specificaties: K7T Turbo2 moederbord, Athlon XP 2000+ proc, 384 mb geheugen, radeon 9100 vid kaart, 2 HD's (80 G en 6 G), cd-rom speler, cd-rom brander. Ik heb de laatste bios upgrade
Dus, ligt het echt aan de voeding? Kan een ander (verloop)stekkertje helpen? mijn geheugen kan allemaal op 133 MHz werken, dus daar ligt het probleem ook niet...
specificaties: K7T Turbo2 moederbord, Athlon XP 2000+ proc, 384 mb geheugen, radeon 9100 vid kaart, 2 HD's (80 G en 6 G), cd-rom speler, cd-rom brander. Ik heb de laatste bios upgrade