Toon posts:

[Excel] Formule wordt niet uitgevoerd *

Pagina: 1
Acties:
  • 9.568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de totaal prijs weten van een aantal artikelen

Som=Prijs per stuk(D2) * Prijs(J2) = Totaal

Maar als ik de formule invoer blijf ik hem zien in de tabel en er wordt niks uitgevoerd

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26

Maasluip

Kabbelend watertje

Druk eens CTRL-` (dus control met het accent dat van linksboven naar rechtsonder gaat)

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Probeer de office assistent eens, hoe vreemd dit ook klinkt, die kan met dit soort dingen behulpzaam zijn. Die weet namelijk onder andere over welke versie we het hebben, en in welk verband we het moeten zoeken. Ik weet best veel van excel, maar dit ontgaat mij een beetje. Ik zie hier geen celnummers in terugkomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:25:

Maar als ik de formule invoer blijf ik hem zien in de tabel en er wordt niks uitgevoerd
Wat voer je nu precies in in Excel? Als je namelijk niet begint met = dan "neemt" excel aan dat het geen formule is.

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 15:44
=B1*C1

B1 & C1 eventjes wijzigen in de juiste cellen!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Titeledit, alleen de naam van een programma zegt niets ;)

Verder: wees inderdaad even duidelijker wat je nu precies invoert.

'Som=Prijs per stuk(D2) * Prijs(J2) = Totaal' is namelijk een syntax die niets met Excel te maken heeft. Als namen: die heb je correct gedefinieerd (en ik weet het niet maar kan Excel wel overweg met spaties?) Of staat er gewoon '=D2 * J2' en gaat het fout?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
De formules worden gewoon niet uitgevoerd, als ik een nieuw document pak en voer daar een formule in dan wordt hij wel gewoon uitgevoerd

PS: ik gebruik office 2003

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 09:43 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hmja.

Welke formule precies? Gaat '=3 + 2' goed?

Wees nu duidelijk: informatie uit je moeten trekken werkt niet op het forum, dat is voor als je voor een halve euro per minuut een helpdesk belt ;)

[ Voor 57% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2005 09:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het rare. Als ik een nieuw excel document open en voer dan deze formule in werkt het wel

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26

Maasluip

Kabbelend watertje

Heb je mijn tip van hierboven al uitgevoerd? Dat wisselt tussen formule en uitkomst. Die instelling is per worksheet dus is het niet vreemd dat een nieuw worksheet het wel goed laat zien.

Signatures zijn voor boomers.

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 17:36

CoRrRan

Don't Panic!!!

Onder Tools --> Options, kijk eens of op het tabblad "View" het vinkje bij "Window Options" --> "Formulas" aanstaat. Als dat zo is, dan rekent Excel niet, maar laat de formule zien.
Maasluip schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:54:
Heb je mijn tip van hierboven al uitgevoerd? Dat wisselt tussen formule en uitkomst. Die instelling is per worksheet dus is het niet vreemd dat een nieuw worksheet het wel goed laat zien.
edit:
Dit was waarschijnlijk de sneltoets hiervoor, dat wist ik niet

[ Voor 56% gewijzigd door CoRrRan op 04-03-2005 09:56 ]

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:50:
Nee dat is het rare. Als ik een nieuw excel document open en voer dan deze formule in werkt het wel
Nog één poging. Als je in Excel in A1 5 hebt staan en in A2 6, voor dan in A3 in

=A1+A2

Werkt dit dan?

Verwijderd

het gelijkheidsteken (=) met zichzelf (=) vervangen via bewerken->vervangen of via de sneltoets ctrl+h
zoeken naar : =
vervangen door : =

Verwijderd

Het 'format' van de cel is wellicht 'text'. Dit moet je dan wijzigen in 'general' of een ander format dat je wil.

Sorry voor de engelse termen, maar ik heb hier een engelse versie van excel en heb geen idee hoe deze dingen in de nederlandse versie heten

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:43:
Het 'format' van de cel is wellicht 'text'. Dit moet je dan wijzigen in 'general' of een ander format dat je wil.

Sorry voor de engelse termen, maar ik heb hier een engelse versie van excel en heb geen idee hoe deze dingen in de nederlandse versie heten
Format is alleen maar formatting, dat bepaalt niets over hoe er met formules wordt omgegaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:45:Format is alleen maar formatting, dat bepaalt niets over hoe er met formules wordt omgegaan.
niet echt, hangt van de volgorde af. eerst formule, daarna tekstformatting->geen probleem. doe het andersom en je formule zal er staan als tekst zonder uitgevoerd te worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:25:

ga naar optie's in menu extra -> tabblad berekenen en vink bij berekening automatisch aan.

je kan ook met F9 de berekeningen handmatig :) uitvoerden.

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

nou wat ook kan zijn is dat je weergave voor formules aan hebt staan, dus:
extra->opties->tabblad weergave->vinkje uitzetten bij "Vensteropties->Formules"

euh...ja

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:00:
[...]

ga naar optie's in menu extra -> tabblad berekenen en vink bij berekening automatisch aan.

je kan ook met F9 de berekeningen handmatig :) uitvoerden.
Let even op de datum. Ik denk niet dat TS nog op een oplossing verlegen zit ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1